Sasha - Cut Me Down - Raphie Grooves RemiXXX

wat ik hoor met mijn gehoor; de kick die wat doffig is, ik zou die wat meer laten tetsen, niet mid maar hoog. hij heeft wel teveel lomp laag maar zoveel dat de bassline er wat bijhangt, heb geen glue'd feel ofso, alleen een kick die de boel zou dragen, te robuust. de clap is wel errug gecompressed, vind hem ook wat ver weg evenals de shakers,dat grooved wat duidelijker als die wat fletser en transparanter in de mix liggen mag wel wat hoog bij en ook de zupastrings tikje zachter. de vocal is iets te dominerend naar mijn idee.
er zitten stukken in die beter klinken dan andere stukken omdat sommige stukken heel druk zijn en wat aan kracht verliezen (dat stuk met phaser bijv.)
verder totaal niet mijn muziek en ben zover ook nog niet dat ik zo'n mix kan maken hoor maar mijn stijl is ook anders.
ben wel benieuwd naar de loop zonder zupastrings en vocals.
 
Kijk, zo kan het ook jongens! :okdan:

Bedankt voor de feedback DM, ik hou van donkere kicks, hou persoonlijk niet zo van de "tik in de kick" heb je de sublaag niet gehoord? dat kan i.d.d. op de 8030 wat lastiger zijn, moet ik nog maar eens naar kijken want ook daar zou ik natuurlijk graag willen dat die goed vertaald. Er zit een sidechained subbass tussen de kick die de kick opvult, de 2 basjes die je daar boven hoort spelen alleen maar >100hz de phazer zat helaas al in de accapella was niet mijn ding maar kon er dus niet meer uit. bedoel je met de strings de rythmische strings saws, of de pad?
de loop eronder zijn zo'n 15 midi kanalen met ingeklopte percussie,
 
BTW PPP, je 2 uur zijn al dik voorbij, nog niks gezien, gaat het 2u 30min target nog wel lukken? :D of blijft het bij grote lege woorden?
 
ik vind de ritmische strings vrij stekend en overweldigend. ik weet dat dat bij dit soort trance normale zaak is maar dan nog. kijk dat bedoel ik, 15 midikanalen met percussie maar ik hoor ze niet echt. ze kunnen samenvallen, ik hoor wel wat natuurlijk en mijn gehoor is echt heel goed maar ik wil dan elk detail horen en die vervaagd in deze mix een beetje, echte details..vooral als het later drukker wordt. ik snap wel waar je heen wilt hoor en je bent ook heel aardig op weg.
leg je zoiets dan ook naast een armin track of het origineel ter vergelijking. ik vind deze mix soms erg drukkend terwijl dat iets subtieler en gedetailleerder kan. neem deze mix als uitgangspunt en schrijf de meest reeele kritiek op en kijk daar nog even naar. het is in elk geval goed om te weten welke lagen er allemaal inzitten, ook in details. dat allemaal voor de discussie en feedback. ik hoor de sub zeker op de koptelefoon maar vind het iets te. ik zou die iets tammen en de bassline meer definitie geven
 
Yep, daar kan ik wel wat mee, grappig is trouwens wel dat er i.d.d. een hoop kan zijn wat je als "buitenstaander" niet hoort, maar denk ik wel zou missen indien ik het zou weglaten/muten. sommige dingen zijn i.d.d. heel subtiel, misschien het e.e.a. toch nog wat aggresiever mixen,
 
BTW PPP, je 2 uur zijn al dik voorbij, nog niks gezien, gaat het 2u 30min target nog wel lukken? :D of blijft het bij grote lege woorden?

Zoals zo vaak, grote mond, maar presteren ho maar, need I say more?!? :okdan:
 
In 2 uur from scratch zo'n resultaat bouwen is natuurlijk gelul.

Maar ben wel benieuwd hoe lang jij bezig geweest bent om tot dit resultaat te komen Raphie. Heb je dat bijgehouden toevallig?
 
Beetje kinderachtig dit, hij bedoelde dit natuurlijk niet letterlijk…

Nee, laten we mensen, hun werk en hun spullen lekker gaan afzeiken en dan maar zeggen, "nee ik heb wel een grote bek, maar ik bedoel het niet letterlijk" :okdan:
 
In 2 uur from scratch zo'n resultaat bouwen is natuurlijk gelul.

Maar ben wel benieuwd hoe lang jij bezig geweest bent om tot dit resultaat te komen Raphie. Heb je dat bijgehouden toevallig?

Deze track is voor zo'n 60% geleend van een andere track van mij, daar had ik een kleine 40 uur inzitten, het ombouwen tot deze remix met de remixpack, het uitwerken van de akkoorden en het remixen nog zo'n 30 uur erboven op. dus zeg maar in totaal zo'n 70 uur.
 
ThnX dat jij het nog een keertje voor me doet dan :D (maar je hebt wel gelijk, wilde alleen ff de post voor de tijd erin hebben)
 
volgens mij is dit de meest geremixte track van Sasha ;) Ik waag me er niet aan. Ik vind de remix best goed, alleen klinkt de master in mij oren wat 'gesquashed'.
 
veel oefenen dus nog. Ben benieuwd naar je remix van DJ REsound...... ;)

Haha, nu ik deze (kinderachtige) discussie hier lees ben ik ook des te meer benieuwd :P!

Jongens, we zijn allemaal audio freaks en creatievelingen. Het stomste wat je kunt doen is kritiek van passiegenoten bot verdedigen. We helpen elkaar om wellicht te groeien in je kunnen. Neem die mogelijkheid met beide handen aan i.p.v. elkaar positieve energie te ontslurpen!
 
Back
Top