Raphie Grooves: I Don't Mind

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat je er wel of niet in hoort, mag je lekker zelf bepalen. zou het niet zo snel een stempeltje kunnen geven
 
Het grooved niet echt lekker, warschijnlijk even je groovetemplate anders instellen.
 
Ik vind hem geinag maar de kick heeft geen leven... 34 seconden intro met alleen de beats... Wel je moet denken dat de gemiddelde luisteraar iets van de rest wil horen als anticipatie.

Ik heb al tientallen mini-projectjes in Ableton gemakt met dergelijke soundwise (een drum loop, bas van de TAL-UNO weet je wel en synths van de collectie), op een gegeven moment verveelt het een beetje.

Ondanks de bovenstaande, ik vind de "kleur" van het nummer uitnodigend en zou iets voor jou willen doen.

Waarmee heb je dit nummer gemaakt?
 
het kan best interessant worden op zich
alleen t groeft totaal niet
als je zo kaal begint moet t wel funken natuurlijk
en t basjedingesje
dies wat te makkelijk en lijkt bij een andere track te horen dan deze
 
Zal nog eens naar de groove kijken, alles is gewoon met de hand ingespeelt zonder quantize, kan misschien wat strakker
 
Sluit me aan , het loopt niet lekker (groove). Daaarnaast is het begin niet af, er kan meer aandacht worden gegeven aan de samenhang van de geluiden. Hoe verder ik in het nummer hoe leuker het wordt. Hiermee zou ik het begin dus nog goed aanpakken.
Overigens verwachte ik op een bepaald moent strings voor wat extra diepte, maar dat is persoonlijk :)
 
hij erg saai zo.

die beat mag wel wat opgepompt worden klinkt dun zo.

leuk dat die zo kaal begint dan mixt die lekker in maar hijs wel saai.

de synthlijn is erg mooi.

het lijkt wel of je de basis nog niet af had en je te snel het nummer hebt opgezet.

ik zou zeggen dat je nu voor 50 sec muziek hebt.
 
Dat stuk vanaf 2:13 vind ik ontzettend lekker! Niet des Raphies, at all. Dus petje af voor het experiment. Dat gezegd hebbende vind ik ruim twee minuten wat aan de lange kant om tot je thema te komen. Ik denk dat je ook rond dat thema nog wat variaties kunt inspelen. Sfeer vind ik over het algemeen uitstekend te pruimen.
 
Aha! Ik had hem dus juist bij 1:24 uitgezet..

Tip voor producer, maak het interessant binnen 1 minuut, en dat is al lang eigenlijk..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top