External FX in cubase

Bonnefooi

Ouwe rot
Lid sinds
31 mei 2005
Berichten
3.792
Locatie
Amersfoort
Heren,

Ik heb mijn overstayer compressor binnengekregen die ik wil gaan gebruiken voor het tracken van audio. Nu is dat geen enkel probleem. Maar ik wil hem ook inzetten als busscompressor

Het volgende heb ik gedaan om de compressor als external FX toe te voegen:

1. Compressor aangesloten op kanaal 7&8 (zowel input als output) van mijn tascam FW1884
Patchbay er tussen geplaatst zodat ik flexibel met qua routen.
2. External FX aangemaakt in cubase 6
3. Projectje geopend en de compressor op de 2-bus als FX insert geplaatst, de audio gaat netjes door de compressor heen en hoor ik ook, deze komt dus binnen op kanaal 7&8 maar gaat dus direct naar mijn monitoren toe via mijn interface, ik heb toch aangegeven in de FX setup waar de audio weer naar binnen komt? Waarom gebeurd het volgende?:

1. Mijn metering van de 2bus is weg, waarom blijft de metering niet zinj werk doen op de verwerkte audio? Zie ik iets over het hoofd?
2. Bij realtime export exporteerd cubase geen audio...

Welke held red mijn avond?
 
Wat betreft opnemen gewoon audiospoor aanmaken en als input daarvan gewoon 7en 8 :) Dan gewoon opnemen!
 
ken je setup niet, maar dit is wat je moet doen:
- luister via CONTROL ROOM (dus zet control room aan en connect de outputs die naar de speaker gaan)
- laat MAIN OUTs leeg, of gebruik een poort die je NIET gebruikt
- definieer je External FX (de INPUT en OUTPUT waar je compressor op zit)
- test deze d.m.v. de delay compensatie knop (hier moet dus iets van 1 of 2ms uitkomen)
- zet de External FX insert op je main mix (of ergens anders in de mix)

Je moet hem nu EN horen en als je EXPORT kiest heb je WYHIWYG (What You Hear Is What U get)
 
Heren,

Ik heb mijn overstayer compressor binnengekregen die ik wil gaan gebruiken voor het tracken van audio. Nu is dat geen enkel probleem. Maar ik wil hem ook inzetten als busscompressor

Het volgende heb ik gedaan om de compressor als external FX toe te voegen:

1. Compressor aangesloten op kanaal 7&8 (zowel input als output) van mijn tascam FW1884
Patchbay er tussen geplaatst zodat ik flexibel met qua routen.
2. External FX aangemaakt in cubase 6
3. Projectje geopend en de compressor op de 2-bus als FX insert geplaatst, de audio gaat netjes door de compressor heen en hoor ik ook, deze komt dus binnen op kanaal 7&8 maar gaat dus direct naar mijn monitoren toe via mijn interface, ik heb toch aangegeven in de FX setup waar de audio weer naar binnen komt? Waarom gebeurd het volgende?:

1. Mijn metering van de 2bus is weg, waarom blijft de metering niet zinj werk doen op de verwerkte audio? Zie ik iets over het hoofd?
2. Bij realtime export exporteerd cubase geen audio...

Welke held red mijn avond?


Als je idd zeker bent van de juiste configuratie/routing in Cubase dan kan het maar 1 ding zijn en dat is de controlpanel van je FW1884. Die staat ingesteld dat kanaal 7&8 direct gemonitord moeten worden en dan is het dus volkomen logisch dat je precies het gedrag krijgt wat je hier omschrijft.
 
Back
Top