Drumcomputer aansluiten op PC

Jacov

Ingeburgerd
Lid sinds
23 augustus 2008
Berichten
94
Locatie
Emmeloord
Hallo,

Ik heb een drumcomputer aangeschaft, en wil deze ook in mijn midi set-up gebruiken.

Ik werk met Cubase, en stuur deze aan met mij Akai master keyboard.

volgorde: Masterkeyboard> PC(cubase)> Digitech Vocalist> RolandJV1080.
Ik wil dus mijn drumcomp. hier in geplaatst hebben en singroon laten lopen met de PC.
Dus als ik de sequenser laat spelen, moet de drumcomputer ook gaan spelen...

Hoe moet ik dit aansluiten?????? Kan iemand een schematje maken?

Graag jullie hulp.

Mvg. Jacov
 
Ken je de sneltoets F4 in cubase? Hiermee kan je een external instrument aanmaken. Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.
 
Van je midi interface de OUT aansluiten op de IN van je drumcomputer. Is dat wat je bedoelt?
 
Van je midi interface de OUT aansluiten op de IN van je drumcomputer. Is dat wat je bedoelt?
Wat ik bedoel is: ja, maar waar moet ik mijn soundmodule dan in prikken? in de drum computer?
De Roland JV1080 is de basis van mijn set-up.

Gr. Jacov
 
Wat ik bedoel is: ja, maar waar moet ik mijn soundmodule dan in prikken? in de drum computer?
De Roland JV1080 is de basis van mijn set-up.

Gr. Jacov

Welke drumcomputer heb je? Je kunt gebruik maken van midi-thru. Bijvoorbeeld zo:

PC midi out->jv1080 midi in.
JV1080 midi thru->drumcomputer midi in
Keyboard midi out->PC midi in
 
Klopt. Eerst maar eens het geheel aan de praat krijgen dan kun je altijd nog schuiven in je midi chain.
Hier een schema:

daisy_chain.png
 
En de handleiding(en) goed doorlezen natuurlijk :D
dat moet idd alvorens je een vraag op SF gaat stellen :geslaagd: (vinnik)

maar sommige mensen flikkeren de manual meteen in de kast en gaan lekker op hun gemakjes alles hier maar vragen, over het algemeen komen dat soort mensen ook niet veel verder omdat ze in veel zaken weinig effort willen steken, zelfs dus niet in dingen die hun zogenaamd boeit... het zal deze tijd wel zijn; alles moet instant en is superficial, er is nog maar weinig substance te bekennen...
 
Wie leest er nou nog handleidingen? Alles moet tegenwoordig toch instant fun zijn...
 
dat moet idd alvorens je een vraag op SF gaat stellen :geslaagd: (vinnik)

maar sommige mensen flikkeren de manual meteen in de kast en gaan lekker op hun gemakjes alles hier maar vragen, over het algemeen komen dat soort mensen ook niet veel verder omdat ze in veel zaken weinig effort willen steken, zelfs dus niet in dingen die hun zogenaamd boeit... het zal deze tijd wel zijn; alles moet instant en is superficial, er is nog maar weinig substance te bekennen...

Instant satisfaction heerst tegenwoordig ;)
Heb mij in het begin helemaal het leplazerus lopen zoeken en lopen inlezen hoe iets werkt (ongeveer) :D
Sommige dingen zijn makkelijk te vinden (MIDI is er een van) voor de wat meer specifieke zaken komt er dan een forumvraag (heeft eerst het nodige speurwerk plaatsgevonden natuurlijk)
Vindt het altijd leuk om mij iets meer in de materie van iets te verdiepen, hoe werkt iets en waarom (kan je het later ook zelf beter oplossen) :eureka:

Zag laatst een interview met de maker van de Sherman filterbank waar hij iets verteld over TMF/ (rtfm) generatie met de opmerking "read The Fucking Manual" :engel:

Is Mc Donalds nu echt zo lekker of is het alleen maar makkelijk en instant (liever een verse echte pure dikke hamburger van de slager op de gril gooien doet) :W
 
Klopt. Eerst maar eens het geheel aan de praat krijgen dan kun je altijd nog schuiven in je midi chain.
Hier een schema:

daisy_chain.png
Hoi KLS, jammer genoeg heeft mijn Drumcomputer alleen Midi in en out....wat nu:-)

Groeten, Jacov
 
Welke drumcomputer heb je? Je kunt gebruik maken van midi-thru. Bijvoorbeeld zo:

PC midi out->jv1080 midi in.
JV1080 midi thru->drumcomputer midi in
Keyboard midi out->PC midi in

Hoi KLS, jammer genoeg heeft mijn Drumcomputer alleen Midi in en out....wat nu:-)

Groeten, Jacov

Wel alle antwoorden lezen hier he... anders wordt men pissed :duivels:

en ook een beetje zelf proberen, als ie geen thru heeft dan op de out of zo, er kan wat midi betreft weinig kapot gaan.
 
Beste KLS,
Ik had er overheen gekeken...sorry! bedankt voor je informatie:-)
Mvg. Jacov
 
Back
Top