Ook een hele duidelijke: https://www.synthmania.com/Roland SR-JV80-06 Dance/Audio/188 Vox Menu.mp3 op 6 sec "oh yeah" + "here we go" staat zo goed als onbewerkt op
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Allereerst, leuk feitje, de sample/melodielijn die je hebt gekozen is van een Nederlandse producer. ( EvB!)Hallo allemaal,
Na enige tijd me hersens gebroken te hebben over wat het geluid(bijlage) nou eigenlijk echt is, en hoe het gemaakt zou kunnen worden heb ik de handdoek in de ring gegooid.
Ik kan niet uitvinden uit wat voor golfvorm(en) dit bestaat of wat voor sample het is.
Dit soort geluiden komen redelijk vaak voor in verschillende oude house producties, maar waar het vandaan komt is mij echt een vraag.
Wie kan mij hier toelichting geven?
Gr, sticky
Nou, dat is het wel. Het punt is alleen dat je met een beetje 2-osc standaard subtractieve bak niet zo ver komt.
Wat je hier als optie hebt is om resynthese toe te passen - analyseer het signaal met een additieve synthesizer, en kijk waar de harmonischen zitten.
Waarom moet 't uit een synthesizer komen?
Een sampler kan alles opnemen. De orchestral hit uit een heel aantal samplers kwam ook van een Kool & The Gang plaat af (zie Orchestra hit - Wikipedia ) - er hoeft helemaal geen synth aan te pas te komen.
Ook de geluiden zoals in
komen echt niet uit een synthesizer. Je pakt een CD met klassieke muziek met een hoop bombastische koren (de Carmina Burana van Carl Orff, bijvoorbeeld), knipt er een stukje uit, en hoppa, klaar is je rave lead.
Net als met de poly800"auto-chord" kan bijvoorbeeld wel met de Korg Poly-61 of @Juno, daar kun je een akkoord maken die dan per toets omhoog of omlaag gaat.
Ja leuk ik ken het effect. Wel altijd monofoon wat ik nog weet. Dan vraag ik me af als je het geluid simpel houd dan zou je dit dan als basis weer kunnen gebruiken voor polyfoon. Ja natuurlijk maar al die synhersizers heb ik nooit allemaal gelijktijdig gehad.???Mocht je met Ableton werken (mogelijk hebben andere DAW's dit ook) dan kan het ook met de chord-tool. Dan kun je met 1 toets een vooringesteld akkoord spelen.
Het is inderdaad wat MonoTron al zei, Roland was (en is nog steeds) een kanjer in het recyclen van hun sample ROM content voor verschillende van hun apparaten.Als ik zo Google lijkt het er op dat die track in 1994 gereleased is en die module in 1995.
De geluiden in die module komen als het goed is overeen met de expansion SR-JV80-06, maar kan niet vinden wanneer die is uitgekomen.
Ook een hele duidelijke: https://www.synthmania.com/Roland SR-JV80-06 Dance/Audio/188 Vox Menu.mp3 op 6 sec "oh yeah" + "here we go" staat zo goed als onbewerkt op
En deze is afkomstig van welke specifiek?
X-static GoldmineEn deze is afkomstig van welke specifiek?
Oh maar dat is er sowieso ééntje voor AKAI, tevens ook van 1995 of later. De ROLAND SR-JV80 ROMs verschenen al veel eerder... (Ik had namelijk al zo iets van "Hmmz")X-static Goldmine
Oh maar dat is er sowieso ééntje voor AKAI, tevens ook van 1995 of later. De ROLAND SR-JV80 ROMs verschenen al veel eerder... (Ik had namelijk al zo iets van "Hmmz")
Ik weet namelijk zeker dat er niet zo'n heldere versie van die "Rave Hit" tussen zit in de SR-JV80 Expansions.
Die "Rave Hit" op X-STATIC Goldmine is hoorbaar een Processed-versie van de sound, en als je goed luistert, dan hoor je ook wel dat deze X-STATIC Goldmine versie vrijwel zeker de uit Marshall Masters - Stereo Murder gesamplede versie van de "Rave Hit" is.
Alle Pre-Stereo Murder versies klinken naar mijn weten niet zo In-Your-Face en hebben veel minder processing.
Track is uit 1990 met duidelijk dezelfde sound als op 6 seconden bij de samples van X-Static Goldmine.....uit 1991.
whahahahahaaa, ja verhipIk zie nu pas dat dit draadje 13 jaar oud is