Nieuw Vlees

T.I.E.G.

Herrieschopper
Lid sinds
29 september 2009
Berichten
215
Locatie
Leeuwarden
Hallo, volk van het goede leven!

Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben mark, 18 jaar, ik speel elektrisch en akoestische gitaar, Ik doen ook nog wel eens een poging tot zingen.
Ik speel in een bandje genaamd Punktueel(wat zoals de naam doet vermoeden een punkband is, waarin ik de rol als zanger op me neem).
Ik speel soms wat akoestische gitaar nummers, beetje in de stijl van Stephen Lynch(qua muziek & tekst) voor de mensen die dat kennen.
En sinds kort ben ik samen met een goede vriend van mij begonnen met een projectje dat we Soundrape hebben genoemd. Waarin we proberen Metal met Experimentele en Elektronische muziek te combineren.

Echter kwamen wij al snel tot de conclusie dat jammen niet lekker gaat als je de 1 op een gitaar speelt en de andere loopt te kloten met samples op de pc(Ik gebruik Acid Pro 6). De sample geluiden waren ons steeds niet "hard" genoeg, en als we op zoek gingen naar iets harders kwamen we op hardcore kicks uit wat niet mooi bij de muziek past.
Sowieso willen we met dit project live kunnen spelen dus het moest er van komen dat ik iets van een synth ging spelen.
Nu snap ik daar nog echt de ballen, en met wikipedia als enige duidelijke informatiesite(je typt synth in op google en je krijgt alleen wiki en advertenties). Bovendien was alles in het engels. Dus ik besloot me hier aan te melden om mijn vragen te stellen, in de hoop een antwoord in normaal Nederlands te krijgen.

Nu je toch dit hele verhaal aan het lezen bent kan mijn vraag er ook wel meteen bij.

Ik zoek een instrument/console waarmee ik het volgende kan:

- MIDI samples instellen op toetsen/pads.
- Het moet versterkt kunnen worden.
- Er moet niet verplicht een laptop/pc tussen.
- Het zou erg wenselijk zijn als er meerdere presets/banks kunnen opgeslagen worden.

Ik had na een beetje zoeken 2 verschillende instrumenten/apperaten gevonden, namelijk een MIDI Keyboard en een Controlpad.
Alleen had ik het idee dat een Controlpad(zoals de Korg Kontrolpad) altijd op een pc aangesloten moet zijn om te werken.
En van MIDI keyboards kon ik over het algemeen niet goed doorkrijgen of de mogelijkheden die ik graag wil er wel opzitten.
Als ik om iets vraag wat niet bestaat, dan mag u uiteraat smakelijk om dit topic lachen! :okdan:

Groet!
Mark
 
Denk dat jij het gelukkigste wordt van een dikke workstation met sample geheugen, zoiets als een Motif of Fantom
 
Is iets uit de BOSS SP-reeks niks voor jou? No nonsense samplertje. Sample er in, klaar, raggen.
 
Die Boss SP's zagen er wel interessant uit!
Zo'n gigantisch workstation is niet echt nodig.. ik heb hoog uit 30 samples die moeten kunnen opgeslagen worden op een geheugen.

Wat ik nu dus begrijp is dat ik voor mijn doeleinden een Sampler nodig heb?
Werkt dat zo simpel als een x aantal samples op het geheugen van de sampler smijten en vervolgens op de knoppies drukken zodat het geluid afgespeeld wordt(door een versterker oid)? Want dat is heel basic gezegd waar ik naar zoek.

De Akai MPC500 zag er ook wel interessant uit
 
Back
Top