Nederlandstalige gebruiksaanwijzing Korg Padkontrol .

technobeat

Nieuwkomer
Lid sinds
25 juli 2010
Berichten
8
Hallo allemaal .


Bestaat er ook een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing van de Korg Padkontol ?
Heb de padkontrol gekocht na het zien van YouTube video`s , maar dat alleen is niet genoeg om de pad te kunnen gebruiken bleek al snel , want als beginneling is het niet zo simpel als het lijkt .
Mijn Engels is niet goed , dus kom er niet uit met de bijgeleverde handleiding , dus van daar mijn vraag .

Alvast bedankt voor jullie input !


Gr. : Technobeat .
 
Je kunt bestanden vertalen met http://translate.google.com/, onderaan de pagina vind je een link naar de translator toolkit, als je een google account hebt kun je aanmelden en documenten vertalen (max 1 mb). Dus je moet dan wel een beetje plakken & knippen.

De vertaling is absoluut niet optimaal, maar het is beter dan niets.
 
Laatst gewijzigd:
Jammer dat er voor de Padkontrol geen Nerlandse handleiding is , het zal dus idd neer komen op zelf vertalen .
Zal een flink karwei worden , maar zeker beter als niets .

Voor de Korg Electribe`s schijnen wél ned. talige gebruiksaanwijzingen te zijn heb ik ergens op het forum gelezen , bij de firma Voerman in Amersfoort als ik het goed heb .
Ben wel in voor een Electribe ESX-SD , kost bij hun 650,= euro .
Heeft één van jullie deze ?
Want kun je met de ingebouwde sampler een hele beat opbouwen , bassline - synth - loops etc ?
En/of heeft de ESX-SD al een stel ingebouwde instrumenten aan boord net als zijn broertje de EMX-SD , al is dit puur een groovebox , zonder sampler .

Bedankt voor jullie antwoorden !

Mvg : Technobeat .
 
Toevallig laatst zitten neuzen naar dit ding. Heel uitgebreid en dan dus wel weer ingewikkeld.
Is inderdaad een sampler. Hij heeft 9 rhythm parts (standaard 207 gesampelde geluiden drumgeluiden voorgeladen) en 2 Synthparts om gesampelde geluiden op het keyboard te bespelen.. (standaard 76 geluiden al voorgeladen). hij heeft 24mb om te samplen. Een hele beat maken moet dus wel lukken

Vraag het eerst maar even na van die Nederlandse handleiding... toevallig staat op 2ehands een te koop in belgië en daar zit op de foto een "Owners manual" bij... oftewel, een Engelstalige handleiding.
Op de Korg website bij Downloads ook geen Nederlandstalige handleiding iig.
http://www.2dehands.be/muziek/muzie...org-electribe-esx-sd-nieuwstaat-92740038.html

Bij bas-shop.nl 499,- en wordt gewoon thuis bezorgd zonder verzendkosten.
http://www.bax-shop.nl/effects-samp...music-production-sampler/product-details.html
 
Oké Beatzofbucket , de ESX-sd is dus erg uitgebreid en zal derhalve veel geduld en oefening nodig hebben .
Gisteravond heb ik de firma Voerman gemaild met de vraag of zij de Korg leveren met een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing .
Vandaag antwoord gekregen dat Voerman een groothandel is en alleen leverd aan muziekwinkels en niet aan eindgebruikers .
Zo wie zo zit er GEEN Ned. handleiding bij , maar er is wel communicatie mogelijk ( mail en telefonisch ) om je als gebruiker bij te staan .

Denk dat ik gewoon een muziekwinkel binnen loop die de Korg heeft staan en daar al wat info ga inwinnen .
Als het allemaal te doen is kan ik hem daar kopen ( mits de prijs het zelfde is als bij Bax ) en anders laat ik een ESX-sd opsturen door Bax .

Begin steeds nieuwschieriger naar deze sampler-groovebox 8)
 
Als ik de ESX 1 beoordeel op de specs komt dit wel global overeen met de ESX-sd... op een ander opslag medium na (sd kaart ipv smart-media) en waarschijnlijk een verschil in opslaggrote voor de samples. Er zijn hier vast mensen die dit beter kunnen vertellen / danwel helpen met de ESX leren kennen.. de ESX bestaat al een tijdje... leuk ding

Het zal denk ik met ieder apparaat wat je aanschaft lastig worden wat betreft de Nederlandstalige handleiding...

Wat ik toevallig wel weet is dat de RS7000 van Yamaha een Nederlandstalige handleiding heeft, is wel wat ouder maar goed.
http://www.yamahasynth.com/downloads/manuals/sequencers_rhythm_machines/rs7000/dutch/
Is een ongeveer gelijk apparaat wat ook kan samplen en iig een uitgebreide synthengine heeft.
 
Ik weet het neit 100% zeker, maar heb van de week ook een PadKontrol 2 gekocht van korg en hier zit volgens mij wel een nederlandse handleiding bij, alleen is het wel ee nboekje, geen PDF bestand (vind zelf bestanden veel makkelijker)

Kan thuis wel even nakijken of het nederlands is en even kijken of we nog een scanner hebben, dan post ik hem wel even. 8~
 
Hallo allemaal .


Bestaat er ook een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing van de Korg Padkontol ?
Heb de padkontrol gekocht na het zien van YouTube video`s , maar dat alleen is niet genoeg om de pad te kunnen gebruiken bleek al snel , want als beginneling is het niet zo simpel als het lijkt .
Mijn Engels is niet goed , dus kom er niet uit met de bijgeleverde handleiding , dus van daar mijn vraag .

Alvast bedankt voor jullie input !


Gr. : Technobeat .
Wat wil je eigenlijk specifiek doen? (dat je niet begreep in de Engelse handleiding)
 
euh.. check de openingspost, dateert van 6 mei 2011

En nog steeds geen PadKontrol 2 ? Komaan Korg, waar blijft ie?
 
Back
Top