Goede bron voor CrO2 cassettes?

somaboy

Stamgast
Lid sinds
23 november 2010
Berichten
212
Locatie
Gent, BE
Ik heb een Yamaha 4-track te leen waar ik me erg mee vermaak. Nu zoek ik nog blanco Type II chrome cassettes zodat ik al m'n oude tapes niet moet wissen. Enig idee waar ik die nog voor een redelijke prijs kan kopen?

Bedankt.
 
Ik heb laatst 2 dozen meegenomen in mn tijdmachine maar helaas waren ze onbruikbaar geworden door het magnetisch veld :(.

Maar serieus, staat er op marktplaats niets?
Ebay?

-C-
 
Ik heb nog een heleboel lege cassettes liggen.
Meeste Chroom, maar ook Metal.
De meeste zitten zelfs nog in de ongeopende verpakking.

Aan het eind van het cassette-tijdperk gekocht met de intentie
nog verder te gaan met cassettes op te nemen.

Dan toch maar overgeschakeld op computer.
 
Ik kocht ze een jaar terug bij thomann.de maar die heeft ze niet meer volgens mij (als iemand ze toch vindt daar, laat even weten svp :))
 
Weet je waar je recorder op afgesteld is? Dat kan nogal wat uitmaken voor het uiteindelijke resultaat (te dof, te schel). Misschien iets om uit te zoeken voor je dik gaat betalen voor tapes.
 
Worsen deze eigenlijk nog ergens gemaakt of is het allemaal oude voorraad?
 
Worsen deze eigenlijk nog ergens gemaakt of is het allemaal oude voorraad?

TDK maakt (kennelijk) nog de SA90 (typeII) en D90 (typeI), Maxell nog de UR (typeI). TDK heeft een eigen webshop: http://www.tdk.nl/products/opslag-media/cassettebandjes

Volgens mij hadden BCC, Dixons en Expert ze nog lang in de collectie, maar of dat nog steeds zo is? Zal wel niet... Ben van Dijk (kleine keten) had ze vorig jaar nog wel hier, maar ik geef toe; ik koop ze ook nagenoeg nooit meer dus het is al weer even geleden dat ik er sowieso naar heb gekeken.
 
Weet je waar je recorder op afgesteld is? Dat kan nogal wat uitmaken voor het uiteindelijke resultaat (te dof, te schel). Misschien iets om uit te zoeken voor je dik gaat betalen voor tapes.

Hij is bedoeld voor type II tapes, aldus de manual. Er zit geen schakelaar op om te switchen naar normal of metal. Een test met een Maxell type II gaf ook het beste resultaat.
 
sa was best aardig altijd.
zelf koos ik voor sx of maxell xl-II
metal tapes wel eens geprobeerd voor mastering , maar eigenlijk altijd wel erg duur gevonden. nu al helemaal.
 
Back
Top