Waldorf Pulse, geen MIDI respons. Hoe fix ik dit?

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Lid sinds
17 januari 2011
Berichten
184
Beste Mensen,

Net een Waldorf Pulse in huis gehaald, super blij natuurlijk. Alleen hij geeft geen respons op MIDI, geen sound dus. Als ik het apparaat aanzet brand het MIDI lampje heel even(ik neem aan dat hij elke keer knippert als er een MIDI signaal binnen komt), maar verder geen geluid of wat dan ook. Iemand suggesties wat het probleem kan zijn? Of moet ik iets in de Pulse zelf configureren? Mijn dank is groot!

Sjonnie
 
Waldorf

Waldorf

Ik neem aan dat het het zelfde werkt als bij de Micro Q
en heb het even voor je opgezocht.......
Als je een boekwerk heb, even kijken bij MIDI and status settings natuurlijk.

MIDI channel 1 (Global)
en dan status op ON zetten, als deze op OFF staat wordt er geen MIDI signaal doorgegeven.

Succes
 
Is -ie van iemand geweest de er twee of meer had? Wellicht is jouw exemplaar dat als 'slave' gebruikt in een polyfone setup. Dan moet je idd een instelling veranderen (weet niet meer welke, ik heb de mijne al jaren geleden verkocht).
 
Ik krijg nu net een Waldorf Micro Q aangeboden voor 175 euro. Is dat een goede prijs en zou die een beetje goed combineren met de Pulse?
 
Denk dat je een nette prijs betaald voor de Micro Q ,wel even op letten welke versie het is, LITE is de minste :) Kan je opzoeken op www.waldorfmusic.de natuurlijk :D
Verder kan je daar je SYSex dumps en software update vinden (2.22 is de laatste update)
Leuke FM bak (heb er zelf 2)
 
Een micro Q is kwa klank niet hetzelfde als een Pulse, heb ze beide gehad en de Q is toch wel magertjes in vergelijk. Wel veel meer mogelijkheden en stemmen enzow, maar ze liggen kwa sound/filter niet in dezelfde straat.
Maar het ligt er helemaal aan wat jij zelf van een nieuwe synth verwacht, wat wil je ermee doen en welke plek gaat hij innemen?

grtrz
 
Hoe bedoel je FM, er zitten toch geen operators in? Je kan wel de frequency moduleren, maar dan heb je toch nog geen FM synth?
Anders is elke modulaire VCO met FM input ook een FM synth, hoe zit dat dan?

Zit net te denken dat mijn Zerro Oscillator wel een FM VCO is......
 
Hoe bedoel je FM, er zitten toch geen operators in? Je kan wel de frequency moduleren, maar dan heb je toch nog geen FM synth?
Anders is elke modulaire VCO met FM input ook een FM synth, hoe zit dat dan?

Zit net te denken dat mijn Zerro Oscillator wel een FM VCO is......


Zit 'm in de filter mijn waarde BRZ :) staat trouwens ook een mooie beschrijving op vintage synth.com *D
 
Maar dan is er toch geen verschil tussen een analoge bak en een FM bak, aangezien je analoge synths ook kan FM-en, zowel de OSC als je filters?
 
Waldorf (Micro) Q is een VA met veel verschillende oscilator- en filtertypes, net als een Access Virus.
 
Een micro Q is kwa klank niet hetzelfde als een Pulse, heb ze beide gehad en de Q is toch wel magertjes in vergelijk. Wel veel meer mogelijkheden en stemmen enzow, maar ze liggen kwa sound/filter niet in dezelfde straat.
Maar het ligt er helemaal aan wat jij zelf van een nieuwe synth verwacht, wat wil je ermee doen en welke plek gaat hij innemen?

grtrz

Ik wil de Pulse gaan gebruiken als het kernelement van de tracks, de Micro Q zou ik willen gebruiken om net even dat extra detail toe te voegen. 175 leek mij persoonlijk ook een goede prijs, alleen je ziet ze niet vaak langskomen dus was in eerste instantie een beetje angstvallig m.b.t. deze prijs.
 
Prijs is volgens mij redelijk normaal...zal zelf alleen niet twee synths van hetzelfde merk kopen om al je geluid mee te maken.
 
Back
Top