Welke vorm van synthese gebruik je het meest?

Welke vorm van synthese gebruik je het meest?

  • FM

    Stemmen: 11 11,1%
  • Subtractief

    Stemmen: 68 68,7%
  • Wavetabel

    Stemmen: 9 9,1%
  • Anders nl. (svp vermelden)

    Stemmen: 11 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Momenteel volledig additief. Op elkaar stapelen van simpele basis klanken. Dat komt ook door de monosynth thread.

oh ja, ook wel eens aan het experimenteren met simpele FM modules.

M'n eindexamen project was eigenlijk voornamelijk subtractief [heel veel filteren en dergelijke].
Maar 't is vaag. Geluiden die subtractief gemaakt zijn en die je in een multitrack zet is ook weer additieve synthese. 8o)
 
Ben het meeste met subtractieve synthese bezig.
FM vind ik niet echt fantastisch zo van 'goh laat ik eens lekker een avondje FM gaan editten'. Subtractieve synthese is volgens mij de synthesevorm waarmee de meeste als eerst in aanraking komen. Ik ken niemand die vanaf scratch gelijk in de FM-synthese -of anders- duikt :)
 
Ik mis een aantal opties: sampleplackback/rompler, additief, modelling en fase-distortion. Raar daat wel wavetable wordt genoemd terwijl die eerste vorm volgens mij veel en veel vaker wordt gebruikt.
 
Ik ''probeer'' zoveel mogelijk synthese mogelijkheden te gebruiken maar meestal blijf ik wel hangen bij Subtractief.....
Alhoewel Granulair me ook zeer aanspreekt kun je namelijk van die weirde dingen mee doen :D
Daarom is Absynth ook 1 van mijn favorieten dit omdat je diverse synthesevormen met elkaar kunt combineren.
 
Origineel geplaatst door bazziman
Ik mis een aantal opties: sampleplackback/rompler, additief, modelling en fase-distortion. Raar daat wel wavetable wordt genoemd terwijl die eerste vorm volgens mij veel en veel vaker wordt gebruikt.


daarom: overige
 
Ligt er een beetje aan. Op de MSX zat ik heel veel met 2 en 4 operator FM te klooien (wat heel aardig lukte), op de PC meestal met analoge softsynths of door middel van samples.
Het is wel allemaal heel erg basic, wat ik doe.
 
mmm wat FM is weet ik inmiddels wel maar de andere termen zijn mij volkomen vreemd, al kan ik me er wel iets bij voorstellen
Aangezien in geen enkel idee heb, overige!:biertje:
 
Substractief, analoog dan wel viritueel analoog maar eigenlijk alleen maar substractief.

Alleen de machinedrum bevat FM synthese bij dus misschien is dat het wel. Ik heb verder geen FM, wavetable of additive synths.
 
Anders namelijk:

FM,Substractive en Wavetable door elkaar met m'n Micro Q... en dat dan al of niet weer samplen en resamplen met de A5000...

Druid
 
Euh

Euh

Eum modulair gepatchte Fm synthese in reaktor wavetable van maken dat dan weer samplen en wat spectraal bewerken, ach ik gebruik alles dwars doorelkaar met elkaar enz . :kroon:
 
Origineel geplaatst door bazziman
ik ben trouwen wel benieuwd naar de mensen die 'wavetable' hebben gekozen...zo heel erg veel synths die aan wavetable doen ken ik niet....

Gezien alle geluiden in m'n RM1x en XK-6 nogal zijn ingebakken noem ik het wavetablen...
Ondanks dat: "Tweak&Filter" is my middle name ;)
 
Vector synthese hier,,, mijn absolute favoriet. FM synthese vind ik over het algemeen lelijk.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
...FM synthese vind ik over het algemeen lelijk.
hoeft zeker niet lelijk te zijn... mits je het volledig begrijpt en er mee om kunt gaan...
met FM kun je veel rijkere (natuurlijke) sounds maken dan met de standaard subtractieve synthese...
 
jA daar zal het ook wel aanliggen, maar toch al die presets in fmbakken zijn ook lelijk dus ik heb dan niet de illusie dat ik met wat geklooi er wel een mooi geluid uit zal krijgen.

Origineel geplaatst door 6 trak
hoeft zeker niet lelijk te zijn... mits je het volledig begrijpt en er mee om kunt gaan...
met FM kun je veel rijkere (natuurlijke) sounds maken dan met de standaard subtractieve synthese...
 
Back
Top