[techno]Yves'o-Yochemical

ivosp

Stamgast
Lid sinds
6 Maart 2007
Berichten
298
Had dit jaar nog geen muziek gemaakt, dus eerste werk van 2011:



Hoor graag wat je er van vind! thx.
 
O.k. In de eerste plaats vinnik het altijd knap als mensen het geduld hebben Techno te maken...het is mij nooit echt gelukt: ik verlies mijn interesse na een minuut. :D

De groove enzo zitten verder wel goed, het nummer is mij iets te leeg, maar het zal ongetwijfeld prima dansvloervoer zijn. :mega:
 
- Bass: Hoor dit nu al weer... hoe maakt men zulk gegrom. De bass gromt (dus niet een pure sinus oid) en is tegelijk heel ruimtelijk lijkt het. Hoe heb je dit gemaakt? vind het wel erg nice namelijk.

- Kick heb je mooi geEQd zodat ie de bass niet in de weg zit. Maar vind de sample niet heel mooi passen. Misschien helpt down of up pitchen wat?

- Verder mis ik naast de shaker een ruimtelijkheid in je percussie. MIsschien heb je het wel gedaan en misschien is het een smaken kwestie maar ik zou de percussie een beetje naar een reverb senden.

- Vind de soundscape op de achtergrond erug nice!! In de brake komt ie wat meer naar voren das nice! maar het klinkt een beetje rommelig. Alsof je de reverb helemaal op 100% wet hebt staan. Alle geluiden mengen een beetje met elkaar terwijl ik in de brake juist wat meer helderheid zou willen horen in deze laag.

Mijn overall mening is positief. Kan me goed voorstellen dat ik uit mijn dak zou gaan als ik zulke sounds zou horen in een of ander vochtige, donkere, loods.
 
Hey Fons, dat is nog eens een goede reactie!

-De bas is het moeilijkste van alles in moderne techno. In deze track bestaat hij uit vele lagen met allerlei delay, compressie en distortion effecten erop, en vooral veel filter en EQ werk.

-Heb al aardig wat aan de kick lopen pitchen om hem beter te maken, maar veel lekkerder dan dit wordt het niet vrees ik. Zit ook een percussiegeluidje op, misschien is dat wat je stoort (4 pich standen per maat).

-Zit idd wat veel reverb op de soundscape. Misschien dat ik die in de brake wat moet verminderen of aanpassen. Dankje!

En inderdaad, hij is bedoeld voor een donkere loods :dj: :okdan:
 
blergh, luister nu ook die smells like house music van je en ben rete nieuwsgierig hoe je dat hebt gemaakt. Die bass dus..... >.< Heb je toevallig een linkje naar een video oid? Hoe ben jij erachter gekomen?
 
http://soundcloud.com/fons/gromgrom

Zoiets ongeveer? Hmm naja ik hou het hierbij. Back on topic :P
 
Nice :)

Track van maken van! :dj:

Denk als je nog even flink gaat EQ'en je hier een heel lekker loop van kunt breiën. Hij moet nog wat "voller".
 
Back
Top