Stabiliteitsproblemen (o.a.) Motu en Windows

I dunno maar schijnt dat operatingsystem van Apple beter is geschreven waardoor eea beter/sneller in de communicatie verloopt dan een windows based machine.

Het is juist zo dat er meer communicatie is voordat een mac audio af kan spelen... Met Nuendo is dit in de praktijk merkbaar. Ergens op de ADK audio site staan hier benchmarks van. 1 zelfde mac is langzamer dan dezelfde PC.. Met logic schijn je er in de praktijk niks van te merken.. (zeggen logic gebruikers, ik heb nooit tests gezien :) )

Meestal kopen mensen een mac van 3000 euro of een pc van 1000... logisch dat de mac sneller is :P

*edit* niet adk maar Dawbench... hier is de test:

http://www.dawbench.com/win7-v-osx-1.htm
 
Laatst gewijzigd:
Goed,

Ik ga morgen eens even die DPC Latency Checker proberen, echter gaat het audio verwerken en opnemen de laatste tijd weer vlekkeloos, echt niet te verklaren gewoon. Heb een hele rij sporen staan, 192samples (5ms dacht ik, toch?), en alles draait prima zonder gehaper. Dat terwijl ik de afgelopen maanden helemaal niks veranderd heb in m'n pc, hij is alleen nog maar voller gelopen.

Over dat moederbord: Ik heb een prima moederbord voor tja, 2007, was destijds 1 van de betere qua stabiliteit/audio/firewire etc. Is alleen nu (logischerwijs) wat verouderd, maar moet nog prima een jaartje of 2 meekunnen. Pc was destijds zelf in elkaar gezet en kostte 1300.

Die legacy driver, als ik in device manager/apparaatbeheer naar de 1394poort tab ga, kan ik hier nergens iets over vinden?

Maargoed, vooralsnog zijn alle problemen verdwenen, zonder dat ik ook maar enigzins iets heb veranderd..
 
Nooo way ben hier al maaaaanden mee bezig. Wat een gekke draadje ghehe, ikke blij :D

Heb de oude versie weer kunnen selecteren. Nieuwe wilde niet starten. Oude versie start wel. Apparatenbeheer ziet er weer netjes uit. Nice...... Thnx....Bob123
 
Tips over een aparte internet pc stammen toch wel een beetje uit 1999 hoor.

Updeet.....ben weer met die latency tester bezig gweest erg nice tool.

Als ik mn wlan uitschakel dan heb ik geen dropouts en audio gaat strakker lopen. Zodra ik wlan weer inschakel heb ik last van dropouts en vertraagt audio een beetje, loopt minder strak. Helaas geldt de tip van 1999 nog steeds :(. Laptop is net 2 jr oud. Heb gelukkig nooit last gehad van audio gabs zoals TS

Heb er een videootje van geschoten, zodra ik tijd heb doe ik m uppen.
 
Check ook eens het geheugengebruik en de processen in de achtergrond via de activiteitenmonitor.

Mijn eerste DAW (E6750, 2GB, XP 32 bit) heeft met virusscanner en firewall jarenlang aan internet gehangen. november vorig jaar overgegaan op een Macbook pro met een langzamere processor en meer werkgeheugen. Draait als een zonnetje.

Toen ik de pc DAW niet meer aan inet gekoppeld had ,heb ik de firewall en virusscanner uitgeschakeld en het register met CC cleaner opgeschoond.
werkgeheugen gebruik is sindsdien van ruim 650 MB naar ongeveer 250 MB gegaan zonder prog's open te zetten. Overbodig te zeggen dat dit ook voor het gebruik van Ableton erg gunstig is geweest.
 
Back
Top