Virus c

Aftershockz

Nieuwkomer
Lid sinds
26 augustus 2010
Berichten
20
Locatie
Eindhoven
Hallo

ik heb nou een tijdje de virus c super apparaatje maar ik heb nog 2 dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn en die ik niet goed terug kan vinden in de manual

dus bij deze:

Hoe krijg ik een soundbank in de virus ik heb ergens gelezen dat je het midi bestand in je daw moet laden en dan moet de virus als output staan? maar hoe krijg ik dit voor elkaar in logic?

en is het mogelijk om de virus ook als effect apparaat te gebruiken bijvoorbeeld ik heb een sample kick en wil de distortion van de virus erover heen halen is dat mogelijk?
 
Hoe krijg ik een soundbank in de virus ik heb ergens gelezen dat je het midi bestand in je daw moet laden en dan moet de virus als output staan? maar hoe krijg ik dit voor elkaar in logic?
Ik gebruik daar Sounddiver voor... Er is ook een free Versie van te vinden op de access site !!

en is het mogelijk om de virus ook als effect apparaat te gebruiken bijvoorbeeld ik heb een sample kick en wil de distortion van de virus erover heen halen is dat mogelijk?
Hmm, geen idee, 'k heb de ingang nog nooit gebruikt van m'n Virus C...
't is wel geen analoge Distortion die de virus heeft volgens mij !!??
 
Hoe krijg ik een soundbank in de virus ik heb ergens gelezen dat je het midi bestand in je daw moet laden en dan moet de virus als output staan? maar hoe krijg ik dit voor elkaar in logic?

Open MIDI file in Logic, plug de MIDI output van je computer in je MIDI input van de Virus, stel de kanalen en de MIDI output juist in, en speel de MIDI file af. Zorg er voor dat eventuele sysex filters uit staan (sysex heb je vaker niet nodig dan wel, in Cubase wordt dit bijv. standaard gefilterd).

SoundDiver is een editor, maar die heb je voor het uploaden van soundbanks echt niet nodig.

en is het mogelijk om de virus ook als effect apparaat te gebruiken bijvoorbeeld ik heb een sample kick en wil de distortion van de virus erover heen halen is dat mogelijk?
Jazeker! In de fabriekspresets zitten als het goed is wat voorbeelden die EXT IN of zo heten, maar dit kun je natuurlijk ook zelf instellen.

Zet 'm op SINGLE mode. Druk bij EFFECTS op de EDIT knop. Gebruik de PARAMETER knop en ga net zo lang naar links of rechts totdat je het deel "INPUT" tegenkomt. Zet die van "Off" naar "ToEffects". Zorg er voor dat alle oscillators op volume 0 of zo staan. De rest weet ik ook niet, maar da's in ieder geval het begin. Even experimenteren, handleiding lezen, en dan moet je er wel uit komen :)
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe ik ga nog even experimenteren en laat het weten als het wel of niet lukt

bedankt alvast
 
Ik heb 't daarnet even geprobeerd. Je moet gewoon even alle INPUT parameters langsgaan.

Mijn instellingen voor puur en alleen effectgebruik (geen vocoder):

VOCODER: OFF
INPUT
Mode: ToEffects
Select: In L+R
INPUT FOLLOWER
Mode: Off
INPUT RINGMOD
Dir/Eff: Off
INPUT GLOBAL
DirectThru: 74
Boost: 50
Gain: Off
Phono: Off

Loepzuiver en oh wat gaaf :D

edit: shit, nou heb ik dit ding al sinds 2003 of zo, en dat had ik nog nooit geprobeerd. 't is het bijna waard om een Snow of zo alleen al als multi-effect te kopen.
 
Cool ik ga dat morgen ook proberen

nog even over soundbank sturen naar de virus

ik heb de midi file in logic nu en gekozen voor extern midi die heb ik op out naar virus c

ik zie ook als ik de midi afspeel op het scherm van de virus voor een preset naam "se" staan

maar verder gebeurt er niks

wat doe ik fout ?
 
De banks worden alleen naar A en B gestuurd, de rest zit vastgebakken (niet helemaal correct, maar je kunt A en B als RAM banks beschouwen; die kun je dan achteraf kopieren naar C t/m H).

Welk bestand probeer je precies te uploaden?

SE wil zeggen dat 'ie SysEx ontvangt, dus dat moet kloppen. Memory protect staat uit?
 
Loepzuiver en oh wat gaaf
edit: shit, nou heb ik dit ding al sinds 2003 of zo, en dat had ik nog nooit geprobeerd. 't is het bijna waard om een Snow of zo alleen al als multi-effect te kopen.

Ja hmmmm, okey !!! 'k zou 't dan ook is moeten proberen !! :) :)

Wel is een nachtje over slapen, over hoe ik die ga patchen !!
 
De "Shaper" distortion doet geweldige dingen met de Voyager OS als input :P. Is ook volume-afhankelijk ipv filter-afhankelijk zoals de rest van de distortions. Beetje openzetten, smeuige reverb erbij en hop.
 
...puur en alleen effectgebruik....multi-effect....
Met de auxes kun je de output intern doorlussen, om zo nog meer effecten/filters/etc. toe te passen op extern geluid. Perfect voor multieffect misbruik (wel even zorgen dat je geen aux-feedback loop creëert, want dan gaat hij flink over zijn nek (is mij een keer overkomen))
 
..
edit: shit, nou heb ik dit ding al sinds 2003 of zo, en dat had ik nog nooit geprobeerd. ..

:D hahaha, ja same here.. 'k Ga 't ook maar es proberen.. Bedankt voor de 'start' gegevens!
 
update: Ik heb in logic inmiddels hetzelfde wat ik met de virus c wil geprobeerd met mijn waldorf blofeld die kan ik wel gewoon update via het programma

dus misschien ligt het aan het midi bestand of toch ergens een instelling van de virus

mochten er nog suggesties zijn hoor ik het graag :okdan:
 
tja,ik kan je alleen maar sounddiver aanraden !!
Der kan anders veel mis lopen....

Alé, geen idee dat je onder OSX zit,??? of dat er een souddiver voor OSX is !!??
 
Ja oeps,
dienen sounddiver was nog van voor het OSX periode,
en mss nog van het G3-G4-G5 tijdperk !!??

Soit, 'k Heb je effe een PB gestuurd !!
 
Iedereen bedankt voor het helpen

het is uiteindelijk gelukt de soundbank staat erin zat toch een instelling niet goed
 
Back
Top