Krakend geluid met NI Kontakt (met macbook / ESI Midi - USB)

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Wie kan mij helpen met het volgende probleem :

Ik heb vandaag een nieuwe Yamaha P95 gekocht en omdat ik nog geen externe geluidskaart heb gekocht sluit ik hem via de USB naar MIDI kabel aan.

Ik draai de VSTi's Kontakt : Alicia Keys en Emotial Piano.

Alicia keys is ongeveer 360 ram aan samples en Emotial Piano 0.7 GB.

Beide piano's kraken. Ik heb diverse settings geprobeerd, en nu heb ik in Ableton de volgende settings staan bij Audio :

Sample rate

in/out 44100
Default SR : Normal

Latency

Buffer size : 681 samples
input latency : 16.8ms
output latency : 17.3ms
driver error compensation : -24 ms
overall latency : 10.1ms

Wat opvallend voor mij is, wanneer ik een stukje van Alicia Keys speel (If I Aint Got You) en mijn sustain pedaal gebruik van het Em akkoord naar D akkoord dan kraakt het geluid.

Vreemd genoeg had ik er eerst geen last van.

Ik heb ook de piano getest (de P95) i.c.m. de ESI USB - Midi kabel in de stand alone applicatie Kontakt maar toen ging het ook op het zelfde moment fout.

Ook wat mij opviel dat in Kontakt het geluid kraakt wanneer de disk indicator in Kontakt aan gaat.

Ik heb trouwens de CPU flink omhoog gegooid maar had geen invloed.

De specs van mijn MAC :
2.4 GHz Duo Core
4 GB DDR 3 geheugen (1066Mhz)
640 GB Sata Samsung HD (7200 Rpm)

Heeft iemand enig idee?
 
waarschijnlijk de total volume ( rechts boven in kontakt ) wat omlaag schroeven ( afhankelijk van hoeveel tonen tegenlijk klinken op bv -6 of 08 db )
denk dat je digitaal klippen hebt omdat het totale volume de 0db overschrijdt.
andere mogelijkheid is cpu overbelasting, maar dat kan ik me met die latency niet echt voorstellen
laatste tip: wijs , afh van de kontakt versie genoeg memorie toe aan de dfd ( directfromdisk ). settings vind je bij settings van kontakt.
ben benieuwd of een van deze zaken helpen
 
Hi Sunny pedaal,

Dat zou inderdaad goed kunnen want ik had een beetje zitten kloten aan het volume. Ik ga het straks even proberen.

En wat betreft de CPU overbelasting, hij gaat niet hoger dan 25 % geloof ik.

Ik ga ook even naar die optie zoeken die je zegt van de dfd.

Thnx voor al je info, ga het straks even proberen.

Groetjes,

Martijn
 
Na veel kloten ben ik er dus achter gekomen.

Het betreft dus een mechanische storing. Het zou door het pedaal kunnen komen of door het stopcontact. Ik zal het nog even verder moeten uitzoeken.

Ik heb heb nu in een ander stopcontact gedaan en alles lijkt nu goed te werken. Thnx voor de tips!
 
Het is trouwens toch niet over...

Ik dacht het, maar thuis nog even geprobeerd... Ik heb toch twijfels bij de ESI kabel. Ik weet niet zeker of het daarmee te maken heeft. Ik heb veel zitten kloten met de instellingen. Bij andere VSTI's lijk ik er geen last van te hebben... Wel met Kontakt 4, is het misschien een idee deze opnieuw te installeren?

Ik heb de hele tijd zitten kloten met settings e.d. maar krijg het niet goed voor elkaar. Ik heb zelfs werkgeheugen helemaal dedicated eraan gehangen maar heeft niet geholpen... Elke keer bij gebruik van het sustain pedaal kraak het geluid bij bepaalde noten. Ik heb ook zitten vogelen met het volume maar dat heeft ook niet geholpen.

Het lijkt toch iets op latency. Weet iemand misschien een ander programma wat misschien beter werkt i.c.m. VSTI's op de mac? Zou best aan Ableton kunnen liggen.

Of zou een externe geluidskaart dit op kunnen lossen?

Ik zie namelijk de CPU niet extreem stijgen. Ik heb ook DUO core geprobeerd (bij de settings van Kontakt) en uitgeschakeld. Wanneer hij uitgeschakeld is lijkt hij sneller te werken...
 
Liggen je kabels vrij? Ik heb wel eens gekraak gehad omdat een paar midi en audiokabels door elkaar lagen en er iets niet goed afgeschermd was. Als ik aan een modwheel draaide kwam er gekraak uit de speakers.
 
Hi audiocollage,

Volgens mij heb ik alleen het probleem / de storing met Kontakt maar ik zal het vanavond weer even uitproberen ook even met een ander midi keyboard.

Ik zal daar ook even extra op letten ic3gl0vE , thnx voor het advies. Ik post mijn results vanavond weer even.

Ik ben bang dat het met mijn Kontakt 4 te maken heeft,,,, maar durf het niet zeker te zeggen...
 
Hallo, probeer hem es op asio te zetten als dat lukt, dan heb je normaal ook al zeker resultaat.

grtz 3s
 
Het lijkt nu te werken. Ben er nog niet over uit wat het nou precies is / was.

En Beun_co, thnx voor je tip maar heb een MAC en die beschikt alleen over Core drivers en geen asio.

Ik ga morgen een externe geluidskaart kopen ben benieuwd hoe het dan loopt xD
 
ik denk dat het aan de buffergrootte ligt, dit probleem heb je vaak met software synths die graag bij poly-sounds een beetje processor volduwen. een externe geluidskaart zou inderdaad de beste oplossing zijn. ga voor iets stabiels, zoals motu (al heb ik daar af en toe nogal rare fluitgeluiden ertussen als ik video en geluid afspeel..) of je processor upgraden;)
 
Back
Top