Nieuwe digitale mixer van Behringer: X32

Het is wel vooral een monitortafel hoor, voor live dus.

Ik zie nog steeds vast op iedere technische rider van ieder bandje onderaan staan, geen Mackie, geen Peavy, geen A&H, geen Behringer.

Een monitortafel? Hoe kom je daar bij?
 
Ik zeg het een beetje verkeerd.. ik zie het als een monitortafel.
 
Het kan gewoon niet goed zijn, het blijft Behringer. Ik weet nu al zeker dat de mixer op het belangrijkste punt het laat afweten : de A/D converters! Hij kan misschien heel veel features hebben en er imponerend uitzien maar als de A/D converters niet beter zijn dan die in de ADA8000 zal ik niet verbaasd zijn. Het kan gewoon niet dat Behringer goede converters heeft ingebouwd, dat zou een ware revolutie zijn.
 
Het kan gewoon niet dat Behringer goede converters heeft ingebouwd, dat zou een ware revolutie zijn.

Ik dacht dat de ada8000 converters nou net een van de weinige producten was die WEL in de smaak viel bij mensen (qua geluidskwaliteit iig). :P En daar komt ook een nieuwe versie van ada8200?, dus lijkt me dat ze die hebben gebruikt? (ik ben niet op de hoogte of het dezelfde chip is).

[Edit]
Overigens twijfel ik ook nog steeds over hoe lang de producten blijven werken hoor, maar volgens mij zijn ze qua functionaliteit en geluidskwaliteit vs prijs redelijk bezig.
 
Het is bruikbaar en handig een ADA8000, ik heb er een paar gehad. Ze vervormen het geluid op een hele lelijke manier, en je vernaggelt je geluid helemaal als je je geluid een paar keer door de ADA8000 stuurt. Ik moet wel zeggen dat van alle produkten die ik van Behringer gehad heb de ADA8000 het beste was.
 
Ik geloof dat die DA converters nou juist wel het goeie zijn aan dit ding.

En IK zie het zo. Publiek zal het meestal een worst wezen. Op monitors zie je steeds vaker digitaal staan, daarom. FOH is nog steeds vaak analoog. Maar gelukkig, vandaag staat er een Soundcraft Vi4 op front. In ears ook vanaf FOH. Optisch kabeltje naar het podium met alle IO's.. kei handig.

Ik hoef vanavond alleen amps op te ruimen en statieven :)
 
...uiteindelijk blijven we lekker met z'n allen speculeren, want niemand hier heeft het er op gedaan toch?

Als je eenmaal in de crap sectie terecht bent gekomen is het moeilijk daar weer uit te komen. Bandjes willen geen A&H, maar ze staan vaak zat op monitors. Dan is het wel goed. En electronica artiesten vinden die A&H's wel weer goed..
 
Ja precies. En het ergste is... ik ben lichtman.

Mooie avatar trouwens :D
 
Niet zaligmakend, maar de Sound on Sound review eindigde met "The X32 should win the ‘Best Product of 2012’ award with considerable ease!"

Waarschijnlijk om redenen van het heersende snobbisme hebben ze hier een maand later nog een live review aan toegevoegd, die eindigt met "As the review in last month’s Sound On Sound says, the X32 has an impressive technical specification and incorporates some significant quality features. When you consider what’s being offered for the street price, it’s an obvious way to break into the world of digital live-sound mixing without having to remortgage the house or sell the spare Bentley. And with the addition of the equally affordable S16 digital snake system (£519.99 including VAT), which just makes life so much easier for live sound on the move, there just doesn’t seem to be a down side. The Behringer X32 will surely sell in great numbers, and will probably be responsible for many conversions from analogue to digital mixing."

Het punt blijft dat goede muziek niet in de portomonnee zit, maar in hoe je de tools gebruikt die je je kunt veroorloven, en Behringer deed en doet heel erg veel om technologie die zelfs tien jaar geleden ver buiten het bereik van de gemiddelde muzikant/producer lag betaalbaar te maken. Dat daarbij wel eens vragen over QA zijn gerezen: zeker, al hoor ik net zoveel goede als slechte ervaringen. Maar het verschil in prijs met concurrenten is zo groot (tot wel een factor 2 of 3 of zelfs meer) dat het niet overwegen van aanschaf van een Behringer product m.i. vaak gewoon...durf ik het te zeggen... een beetje dom is.

Maar goed, sommige mensen kunnen blijkbaar in het geld rollen. Ik hoop dat dat in hun uitgebrachte producties is terug te horen. :biertje:
 
Ik zeg ook niet dat het een kut tafeltje is.. als hier een band komt en die neemt zo'n ding mee, prima. Als hier 40 bands komen die zo'n ding mee nemen, beter. Maar vooralsnog staat er eigenlijk altijd dit onderaan de rider:
 

Attachments

  • Screen shot 2013-01-25 at 6.51.27 PM.png
    Screen shot 2013-01-25 at 6.51.27 PM.png
    20,5 KB · Bekeken: 115
  • Screen shot 2013-01-25 at 6.54.26 PM.png
    Screen shot 2013-01-25 at 6.54.26 PM.png
    19,7 KB · Bekeken: 118
  • Screen shot 2013-01-25 at 6.56.18 PM.jpg
    Screen shot 2013-01-25 at 6.56.18 PM.jpg
    11,8 KB · Bekeken: 120
Kan me ook wel voorstellen dat je niet blij bent met een digitale desk. Als daar "iets" stuk gaat is ie vaak helemaal onbruikbaar. Een analoge mis je dan hoogstens een kanaal ergens, en als de master uitvalt gebruik je een bus, en wie weet fixt de house tech hem ter plaatse nog wel.
 
Ik zeg ook niet dat het een kut tafeltje is.. als hier een band komt en die neemt zo'n ding mee, prima. Als hier 40 bands komen die zo'n ding mee nemen, beter. Maar vooralsnog staat er eigenlijk altijd dit onderaan de rider:

Dat ze godnondeju gewooon eens werken voor hun geld in plaats van piepmiauwen over waar ze het allemaal wel of niet op kunnen/ willen/ durven.
En doe dan verdikkeme ook even het voorprogramma als je het allemaal zo goed weet en 6 kanalen beschikbaar laat!
Gasttechnici...
 
Ik vind het wel mooi spul hoor, voor een goede prijs en met midas denk ik dat de kwaliteit ook wel goed zit. Alleen die Behringer merknaam die heeft gewoon nog steeds (en waarschijnlijk) onterecht een slechte reputatie
 
Ik zeg ook niet dat het een kut tafeltje is.. als hier een band komt en die neemt zo'n ding mee, prima. Als hier 40 bands komen die zo'n ding mee nemen, beter. Maar vooralsnog staat er eigenlijk altijd dit onderaan de rider:

Who the fuck is Miss Li? Moet zeker ook vijfsterrenchampagne in haar koelkastje hebben. En Heineken, want dat is toch ook top? Snobneuzen.
 
Nou ja over het algemeen worden dat soort wensen door de managers en begeleidende technici opgesteld en er staat altijd wel zoiets hoor, maakt niet uit wat voor schatten van een mensen er op het podium staan.
 
Eens een Behringer, nooit meer een Behringer. :D

Zonder gekheid, ik ben van mening dat de spullen van Behringer functioneel best hun mannetje staan, maar op het gebied van geluidskwaliteit en betrouwbaarheid ernstig tekort schieten..

Ook ik heb vroeger de fout gemaakt een eurodesk SX3242FX aan te schaffen. Alles ging spontaan stuk of takelde af. manman.. wat een ellende was dat. Aan de achterkant, daar zat de poweropamp aan de behuizing.. Die werd me heet! kan nooit goed zijn.. En zo heb ik er nog veel meer, maar ik zal je niet vervelen.. :D
 
Back
Top