Nieuwe digitale mixer van Behringer: X32

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Zeg wat je wilt, maar het ziet er fijn uit!
Zeker voor de $2500 adviesprijs.

X32_P0AAQ_Right_XL.png


Duidelijk dat ze actief bezig zijn met het naar de budget markt brengen van de highend features van Midas en Klark Teknik apparatuur (deze bedrijven zijn al enige tijd in handen van Behringer). Interessante dingen ook, zoals het sturen van audio streams over ethernet links (AES50).

32-Channel, 16-Bus Total-Recall Digital Mixing Console for Live and Recording Applications
* 32-channel total recall digital mixer with fully programmable high-end mic preamps and 16 mix buses, configurable as subgroups
* Main LCR and all 16 mix buses featuring inserts, 6-band parametric EQ's and dynamics processing
* 16 analog XLR outputs plus 6 additional line in/outputs, 2 phones connectors and a talkback section with integrated or external mic
* 48-channel digital snake ready* via AES50 ports featuring KLARK TEKNIK’s SuperMAC networking capability for ultra-low jitter and latency
* Built-in expansion port for Firewire/USB/ADAT card* featuring standalone 16-channel recorder or other networking interfaces
* Virtual FX rack featuring 8 true-stereo FX slots for high-end simulations of famous outboard gear such as KLARK TEKNIK DN780, EMT250 etc. (included)
* Ultra-high power 32-Bit floating-point DSP features "unlimited" dynamic range, no internal overload and near-zero latency between in and outputs
* 6 mute groups and 8 DCA groups on 8 dedicated 100 mm motorized faders
* Super-easy user interface and dedicated channel strip section with direct access controls for intuitive workflow
* High-resolution 7" color TFT with associated controls and individual RGB backlit graphic LCD's in every channel
* 25 motorized 100 mm faders, extensive channels strip plus dedicated user-definable control section
* USB flash connector providing file storage for uncompressed recordings plus show presets and system updates
* Connectivity for BEHRINGER's P-16 Personal Monitoring System*, AES/EBU stereo digital output and MIDI
* 6 independent matrix mix buses featuring inserts, 6-band parametric EQ's and dynamics processing
* Adjustable line delays available on all physical in and outputs
* Networked remote control or show setups with remote editor software via USB and Ethernet ports (included)
* Powerful scene management for convenient handling of complex productions
* High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life
* Conceived and designed by BEHRINGER Germany



Meer info: http://www.behringer.com/EN/Products/X32.aspx
 
Laatst gewijzigd:
Ben niet zo van digitale mixers, maar vind hem wel erg mooie looks hebben.. Voor de rest vind ik 2500 euro veel geld om uit te geven aan iets van Behringer :D

Voor zo'n mixer met deze specs ntuulk wel een koopje.. kun je m zelf niet voor maken.
 
Ik had hem al in de gaten. Voor mij een serieuze kandidaat voor upgrade van mijn huidige mixer.
 
volgens mij moet je een berg lef hebben om zo´n ingewikkeld ding van Behringer te kopen.

een simpel mixertje lukt ze al niet probleemloos.
dit is volgens mij een wegwerp apparaat van 2500,-
kan je toch een hoop leuks voor kopen.

:mega:
 
Ach, ik heb alleen maar positieve ervaringen met Behringer. En de vorige digitale mixer was vrij goed naar ik begrijp. Bovendien is dit de eerste mixer die ze uitbrengen na de overname van MIDAS.
 
volgens mij moet je een berg lef hebben om zo´n ingewikkeld ding van Behringer te kopen.
een simpel mixertje lukt ze al niet probleemloos.:

De voorganger, de DDX-3216, was ook verre van slecht, en niet bepaald eenvoudig uitgevoerd. Was ook geen eigen Behringer ontwerp, maar ingekocht (ingestolen werd ook wel eens beweerd) van 'n Nederlandse firma.
Met de kennis van Midas en Klark erbij, zou het aardig moeten kunnen lukken...
 
Voor mij geen behringer waar audio door moet. Want ook al kennis van KT en Midas.. dan wordt er ongetwijfeld flink gehakt in de kwaliteit van componenten.

Daar ben ik ook bang voor.
Laten we hopen dat het meevalt en je voor 2500,- echt heel wat in huis haalt.
 
Het is toch het imago waar Behringer inderdaad mee te kampen heeft. Ik zou m niet kopen voor dat geld, maar dat is voor een ieder persoonlijk natuurlijk. Feit blijft dat Behringer een aantal degelijke apparaten heeft gebouwd voor de kleine beurs, maar ook een heleboel apparatuur waarvan de degelijkheid en kwaliteit te wensen over laat...
 
de meuk van Behringer waren toch vooral de analoge Mackie rip-off mixers en hun PA meuk
since the digitale tijdperk weinig meer mis met Behringer hoor
 
We bespeuren wat herstellers in deze draad,, ergens bang voor jongens :D
 
Nee hoor, enige wat ik van Behringer heb is een setje DI's en daar blijft het ook bij sowieso vind ik een digitale tafel niks, kan veel beter in een DAW
 
We bespeuren wat herstellers in deze draad,, ergens bang voor jongens :D


ik niet;
het enige wat ik met chinese producten doe is ze opeten.
cq, ik repareer geen dingen uit china, dus ook geen behringer, esb, moderne dbx dingen..
alles waar SMD dingen inzitten, dus niet.
:koffie:
 
is er nog wel moderne apparatuur van A-merken waar geen SMD inzit?
 
Mijn ervaring (als mini-partime reperateur bij een lokale muziek winkel) is dat Behringer een service hanteerd van als het apparaat binnen de 1e 2 jaar defect gaat wordt het vervangen en daarna moet je meer een nieuwe kopen. Service onderdelen is zover mij verteld werdt een ramp.

Daar sta je dan met je mooi blinkende mixer van 2500E van 2.5 jaar oud met een foutmelding op het display.

Wat SMD betreft, dat is denk ik niet zozeer het probleem. Ik denk dat er nog maar weinig apparatuur wordt uitgebracht waar geen SMD in zit. Met de juiste hulpmiddelen is dat allemaal wel redeijk te doen.

Zoals J. Baars zei, ik zou het ook niet aandurven.
 
Back
Top