Backuppen van een AKAI DPS16

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ola!

Ik heb sindskort een Akai DPS16 met een fijne harddisk erin.
Nu wil ik die backuppen, maar ik heb alleen maar macs (iMac, MacBookPro) en dus geen mogelijkheid tot scsi.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Ik heb ook een DPS16 en ik backup altijd per project naar DAT. Moet ik er wel bij zeggen dat ik nog nooit geprobeerd heb een backup weer te laden in de recorder, maar ik ga er van uit dat dit gewoon prima zou werken.
 
Bedankt. Ik zal eens rond gaan kijken.
 
met software versie 3.02 kun je ook wav's branden op cd via scsi,zo kun je al je sporen apart eraf krijgen dit si wel de snelste manier denk ik.
Fijn apparaat hoor,ik heb er ook 1.
:okdan:
 
Ik vind hem ook erg fijn werken, behalve dan dat hij erg veel lawaai maakt (fan, harddrive). Misschien is het alleen mijn exemplaar en heeft de rest er geen last van, maar het zou voor mij nog wel eens reden kunnen zijn naar een andere oplossing te zoeken.
 
..

..

Het is niet heel moeilijk om de fan en de hd te vervangen,ik heb er een vrij stille drive in.Volgens mij kan er tot 120gb in.Ik heb geen last van geluidsoverlast van de fan of hd.
En hij werkt ook met alleen een externe scsi drive,die kun je dan in een stille behuizing doen.
De 24 bit 96 khz mode klinkt erg goed voor akoestische opnames en de effecten zijn prima.
 
o ja, nog even over het back-uppen :de interne drive is een ide drive,die kun je gewoon klonen..
 
Ik ben er ook echt blij mee. Het is wel ff wennen, maar de workflow werkt echt handig. Ik zal binnenkort weer eens iets laten horen. Tis al weer jaren geleden merk ik.
 
Back
Top