[MacBeth] M5, een semi-modulaire M3x en de Moroco

Goeie dag.. Dat zijn nog eens schuiven!
 

Attachments

  • sh101-m5.jpg
    sh101-m5.jpg
    18,5 KB · Bekeken: 45
Looks very good to me...

............this synth is getting big!!

Told you so!:D
 
De m5 begint steeds meer ergens op te lijken..

Een van de filters is al in het design opgenomen.. Check zijn website.
 
It's looking really great, It I'll be a beast of a synth!

I wonder in what magnitude of numbers I must start thinking when I want to start setting aside money....and at what time I should be done saving .

really looks like it's gonna be a great synth that I'd like to buy if I can afford it
 
holy smoke !

that looks like taking the arp into the 21ste centurary my man !

:halleluja: keep the orange design !!!

arp idiot number 2 is in da house !
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Goeie dag.. Dat zijn nog eens schuiven!


Je zal ook wel aardig wat moeten schuiven....
 
Ik heb net een Moroco besteld, was de op een na laatste. Waarschijnlijk gaat deze net als de M3x uit productie.

Wat ik heb begrepen wordt de M5 op korte termijn al aangekondigd/geintroduceerd met een prijs. Ook de M3x MK2 is al vergevorderd. Dit wordt ook een frontpanel patchable synth. Een van de verbeteringen tov de eerste M3x (series 1 en 2) is iig een sinus output voor de osc...

Damned. Wat lekker allemaal. Persoonlijk ben ik niet zo gek van die Arp prints, ik had iig liever een andere kleur gezien, maar dat neem ik voor lief. Ik wil een M5!!!

Bij voldoende vraag denkt Ken na over een synthforum deal...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Bij voldoende vraag denkt Ken na over een synthforum deal...
Wel in overleg met dealers hoop ik!
 
Is er wel wat te dealen?

Zowel de M5 als de M3x mk2 worden in beperkte oplage gemaakt. Voor zover ik heb begrepen gaat het bij de M5 om 100-150 stuks en ook van de M3x mk2 zal in principe een kleiner aantal dan de M3x series1 en 2 op de markt worden gezet.

Maar goed, ik neem aan dat Ken afhankelijk van de vraag wel te overreden is tot grotere aantallen :D Gewoon allemaal 2 kopen ;)

Nu is het alleen te hopen dat Ken z'n spul ook in losse modules gaat uitbrengen, nog wat extra Macbeth VCO's erbij kan geen kwaad lijkt mij 8~
 
looking forward to the final design.

Sorry for spreading this ARPidiotism syndrom.:D Then again Ken, your ideas aren't helping much either..

The number of ARPidiots is growing...
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wel in overleg met dealers hoop ik!
Ja je moet aan de dealers denken jeroen
En niet aan je eigen centen .
En ook niet aan!
:confused:

Ach laat ook maar
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ja je moet aan de dealers denken jeroen
En niet aan je eigen centen .
En ook niet aan!
:confused:

Ach laat ook maar
Je moet aan je toekomst denken en niet aan je laatste product. Ruiten ingooien heeft alleen zien als je een ruitenzetters bedrijf hebt!
 
Zie het meer als een beloning voor het forum. Je kan lullen wat je wilt maar ik ken maar weinig synthfabrikanten/synthmakers die zo dicht bij de klanten staan als Ken; ik juich dit toe!

Weleens meegemaakt dat iemand die zulk kwaliteit spul maakt op forums rondwaart voor suggesties?
Bovendien weet Ken nu dat het gebruikt gaat worden door echte liefhebbers zoals de ArpIdiots hier :D

Zoveel als de winkels vragen om te laten maken, zoveel gaat hij er toch niet maken? De M3X is binnenkort uit productie, hoeveel zouden er daarvan in totaal gemaakt zijn denk je?
 
Op zich ken ik er wel een paar.. Zoals Clavia en Roland, maar goed, dat zijn maar kleintjes.

Zonder dealers en winkels waren er geen betaalbare synths.. Vergeet dat niet. Denk ik dan.

Buiten dat... Ken is TOP!
 
ik begrijp wel wat johnny bedoelt en hij heeft gelijk. op de leden van een synthforum kan je geen bedrijf bouwen. de vorige keer heeft hij alle zeilen bij moeten zetten om (was het bluebay?) een goede relatie te houden met iemand die zijn produkten op flinke schaal kan distribueren.
van de leden vait forum hoef je het niet te hebben hoor, met alle respect voor mijn vrienden hier.
of zullen we ken in een keer van zijn 150 stuks afhelpen? leuk initiatief? noteer mij dan maar vast voor 1. wie volgt. maar dan wel ook echt doen, als het lijstje kompleet is kunnen we de bestelling gewoon even mailen. sta je als forum ook meteen lekker op de kaart.
 
Die M3x en 5x worden toch met het handje gemaakt? ik neem aan dat-ie niet allemaal in z'n eentje doet, maar zoveel als clavia kan leveren lukt dan toch niet? of vergis ik me nu...
 
Zeg iemand daar zelfbouw pakket? ;)

Maar vraag me af of al die CV punten ook via midi aanstuurbaar zijn of moet je dan een Kenton 2000 of zo erbij scoren?


For Ken:

Could M5 be sold as kits?
What about automation. That's CV compatible so you'd have to use midi to CV converters?
 
Photos above shows three different modules in this pre-patched synthesizer...from left to right we can see the Dual VC LFO's wich also include Sample and Hold and a Lag/Slew Processors................Next is the new analogue Voltage Controlled Oscillator (of which there are three) featuring Saw/Square (PW/PWM)/Triangular and Sine waveforms...Frequency control of the Oscillators is by Octave Switching (5 Octaves) a Course Frequency Control slider and by a Fine Frequency Control slider and by +-1V/Octave, ie positive or negative polarity so that you can 'play the keyboard backwards' should you want to, there is a four input CV mixer as well as a Voltage Controlled Pulse width input...prepatched into the oscillators are the two LFO's, as is Oscillator 2 to Oscillators 1 and 3. Most of this synth is pre-patched in a very similar way to the 2600 synth. There is Oscillator Synch between Oscillators 1 and 2, Oscillator 3 features a 'Stability' potentiometer to cause drift inherant of older analogue synths, circa 1970!...this control is very subtle, but fattens the sounds up greatly!..................... The 24db/Octave Voltage Controlled Filter/Oscillator is also shown here, and features a five input Audio Mixer and a five input CV mixer! Again many sources are pre-patched for both Audio and CV. As with the Oscillators, Filter Control can be both positive and negative in it's polarity! The Filter features Both Course and Fine tuning sliders as well a s a logarythmic Resonance slider that brings the Filter to oscillating a pure Sine wave!...The ADS/R Envelope Generator for the Filter is also included within this module and features both positive and negative polarity envelopes. On the 8th of April there sould be some more pictures available........keep checking!

Vijf audio ingangen en vijf cv inputs. Stel je voor dat er ook nog een Voltage Controlled Mixer in zou zitten. Dan ben ik helemaal blij.
 
Prachtig ding.
Zou fijn zijn als Ken z'n email beantwoordt. ;)

Wat houdt die forum deal in, btw?
 
Back
Top