[MacBeth] M5, een semi-modulaire M3x en de Moroco

In elk geval is de kans klein dat je de MacBeth producten bij welke dealer dan ook zult kunnen kopen. Zijn producten worden namelijk door niemand meer aangeboden. Enkel rechtstreeks bij hem zal je nog kunnen bestellen. Vraag is hoe lang nog ...
 
Ik had ook begrepen dat het exemplaar dat bij musichouse staat niet direct bij Ken besteld is maar via een andere winkel. Is dat bij de M3Xen van bluebay ook het geval?
 
Origineel geplaatst door stekke
In elk geval is de kans klein dat je de MacBeth producten bij welke dealer dan ook zult kunnen kopen. Zijn producten worden namelijk door niemand meer aangeboden. Enkel rechtstreeks bij hem zal je nog kunnen bestellen. Vraag is hoe lang nog ...

Ehmmm.... dit komt een beetje negatief op me over. Vanwaar deze vragen?
Ken komt regelmatig op dit forum en zover ik weet heeft hij iedereen netjes geleverd met ontzettend mooie apparatuur.
 
Ken z'n dienstverlening is perfect, gelukkig heeft Bluebay maar 1 exemplaar gekocht. Ik hoop dat je je kan inbeelden dan de M3X onverkoopbaar is geworden na zijn aankondiging van een 40% reductie op o.a. het synthforum. Is hij nu zelf het slachtoffer van geworden.
 
Ow, ok op die fiets.

Nou ja, dankzij die reductie hebben een flink aantal mensen er dankbaar gebruik van gemaakt. Die vinden het niet erg dunkt me. Jammer dat ik het geld niet had want dan was ik er waarschijnlijk ook wel voor gegaan. Hij maakt gewoon mooie dingen die goed te gebruiken zijn en hun waarde blijven houden.
 
Origineel geplaatst door stekke
Ken z'n dienstverlening is perfect, gelukkig heeft Bluebay maar 1 exemplaar gekocht. Ik hoop dat je je kan inbeelden dan de M3X onverkoopbaar is geworden na zijn aankondiging van een 40% reductie op o.a. het synthforum. Is hij nu zelf het slachtoffer van geworden.

Ik heb begrepen dat Ken deze prijsverlaging puur heeft ingevoerd om juist meer mensen aan de M3X te krijgen. Ik stel me zo voor dat als 'nieuweling' (qua merknaam, niet qua ervaring) moeilijk was om een monosynth voor een prijs als 1999 euro (zoiets was hij toch bij Music House?) te verkopen. Z'n dealerlijst is ook niet zo groot geweest, voor zover ik weet (op site staat Music House trouwens gewoon tussen...). Dus misschien is direct-ordening nog wel aantrekkelijker ook voor hem.

Volgens mij is de reputatie van MacBeth Studio Systems (absoluut terecht!) onder de 'liefhebbers' meer dan uitstekend, wat natuurlijk ook komt door de uitstekende service en vooral ook omdat Ken zelf actief deelneemt aan discussies e.d. en feedback verzamelt.

Overigens vind ik 1000 euro een relatief lage prijs als je kijkt naar wat andere Moog-achtige synths kosten... ik kon die aanbieding niet aan mijn neus voorbij laten gaan iig... en je wilt niet weten hoe blij ik nog steeds met de M3X ben :D
 
Ik zelf was ook benieuwd naar de hoeveelheid winst op een M3X bij musichouse.
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Ik zelf was ook benieuwd naar de hoeveelheid winst op een M3X bij musichouse.
Dat is dus precies wat stekke probeert te zeggen. MH (en andere dealers) hebben een normale winst marge op hun producten en nu komt de fabrikant ineens met een hele lage prijs, daardoor kunnen ze die normale winst marge niet meer halen (Die normale winstmarge is echt geen 100% btw). Dat is ronduit vervelend. MH heeft de M3X ook niet direct bij Ken gehaald, maar via een andere dealer, puur omdat ze het een bijzondere bak vinden. Maar genoeg hierover...

We gaan nu weer terug naar het onderwerp en dat is de M5. Hoe gaat die eruit zien... Hoe ie verkocht gaat worden is een tweede.
 
In de chat zei Ken dat hij meer U's zou kunnen gaan worden als er meer filters in komen.

En dat hij met een Kenton 4 interface een polyfone driestemmige synth mee had gebouwd.
Vandaar ook die filters dacht ik dan.
En dat er nog voorbeelden van dat experiment op de site kwamen te staan.

Trouwens hadden we het ook over de prijs, want je kunt wel leuk iets in elkaar klussen maar dan wordt het nogal prijzig.
Want ga maar na. Al dat moois in 14U gaat echt niet goedkoop worden, en heb je het er voor over?
 
my M5 thoughts:

I can happily live with the loss of a transistor ladder in order to gain two 12 db multimode filters.
I was not sure if there will be a midi interface integrated on the M5, however if there will be one I would like to see the kind of floating/rotating voice assignment that's also present on the Korg monopoly, PAIA 9700, Roland MPU-101, and Vermona Perfourmer. For the type of synth that now arises from the recent description, this makes polyphonic voicings feasible and will make the M5 more versatile for my own purposes.
If not, I would prefer no midi interface at all, since I will rather drive CV/Gates directly from a sequencer.

Regarding the SEM filters, I hope for an insertion loop in the resonance circuit of one filter if possible, so that resonance can be colored or delayed.

For me personally, 6 EG's would be too much, Three (freely assignable) EG's would suffice for me.
Talking' EG's: if one EG could have a VC decay that would be heaven.
Inverse ADSR outputs would also be nice.
btw: I love AD/RS envelopes, so I hope they will not be replaced with ADSR's

If LFO's are not midi syncable, a reset input would be cool (so they can act as EG's after all). One LFO with a 0/5 V range (rather than -5/+5) for VCO modulation would be useful for me.

Another thumbs-up for me would be a kind of buffered distributor module that takes one CV in and distrubutes it to three outputs, each having a potmeter for attentuation. Great for multiple LFO assignments.

.....

Now I am starting to dream also;
A VC mixer with 2-3 inputs ? If not, maybe one extra VCA for delaying lfo CV's etc ?

and how about one or two (!) analog delay modules (BBD's) with a CV in for delay time
Ok, I will stop now, I guess am getting carried away too far here.

I am really anxious about normalized VCO/VCF/VCA connections and the 1/4" connectors in the M5. It will save so much confusion.

hope this helps a little
 
Het volgende staat op de MacBeth Studio Systems:

The moroco stereo filter processor will be available very shortly in the USA from Nova Musik get in touch with Nova on freephone 001 877 2906 68

Hij komt er dus aan...

moroco news update 30/08/03...
moroco printed circuit boards are now being built up! We received them at the end of last week and the first one that was built is sounding sweet as a nut! The sheet metalwork for the moroco is now starting production and should be ready in two weeks and that's when we officially launch it! There have been many advanced orders taken for the moroco and there are 10 units left of the first batch! To place your order now, email ken@macbethstudiosystems.com to secure your unit!

URL: http://www.macbethstudiosystems.com
 
is er al een datum ofzo wanner hij uitkomt? en zijn er al foto's van? ik kan ook iets gemist hebben en dat hij er al is :confused:
 
enyo-dog mail Ken anders zelf eens.Ik heb hem via via nog eens een mailtje gezonden maar krijg geen replay.Ben benieuwd
:W
 
Origineel geplaatst door marcuuu
enyo-dog mail Ken anders zelf eens.Ik heb hem via via nog eens een mailtje gezonden maar krijg geen replay.Ben benieuwd
:W

zal ik doen, ben ook erg benieuwd wat hij gaat kosten, ik verwacht een beste duit (lees: 2000 euro) 8~
 
Fluit...

Sliders... Jiehoe!
 
Back
Top