Opnemen, hoe te beginnen?

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Ik vroeg mij af, hoe moet ik beginnen met opnemen, welke interface is voor mij het best geschikt?
Ik heb Cubase 5, een Tascam TM - D4000 32 sporen mixer + meter unit , en wat synths natuurlijk.
Graag alleen serieuse reacties, als je alleen onzin te vertellen hebt dan graag niet reageren (Heb hier nog niet veel kaas van gegeten).
 
Ableton 8 is misschien het beste voor wat je hebt, maar ik zou als ik jou was beter bij een muziekwinkel informeren...
 
Ik denk dat het handig is om wat meer informatie te geven.
Wat wil je gaan opnemen?

Een complete band is weer wat anders als eem akoestische opname van zang en gitaar.
Zelf heb ik ooit een eenvoudige studio gehad waar ik me vooral concentreerde op zang met muziekband en akoestische opnames.

Ik had toen een 24 sporen Alesis HD-recorder en werkte niet met software. Ik denk dat ik nu opnames zou maken op een HD-recorder en dan het mixen eventueel via de software.

Belangrijk is in elk geval een redelijl goede condensator microfoon. Zo rond de 400,- heb je heel redelijke microfoons (bv Rode)

Een goede muli effect processor is ook wel belangrijk. Het goedkope spul klinkt al snel blikkerig vond ik. Zelf was ik daar indertijd het meeste aan kwijt (iets van 1000,-)

Paul
 
Ik vroeg mij af, hoe moet ik beginnen met opnemen, welke interface is voor mij het best geschikt?
Ik heb Cubase 5, een Tascam TM - D4000 32 sporen mixer + meter unit , en wat synths natuurlijk.
Graag alleen serieuse reacties, als je alleen onzin te vertellen hebt dan graag niet reageren (Heb hier nog niet veel kaas van gegeten).


Welke kaarten heeft de Tascam TM - D4000 ( Adat , Tdif , AES/EBU )
afhankelijk van de kaarten kun je een interface kopen die erbij past .
Je kan echter ook gebruik maken van alleen de stereo uit die op de
Tascam TM - D4000 zit ( Analoog uit ,Digitaal S/PDIF of AES/EBU )en dan direct naar
de stereo in van je geluidskaart , echter is
het beter als je meerdere outs kunt aanspreken deze kun je dan in Cubase toewijzen en
zo heb je meer controle over het geluid :)
Aan de achterkant van de Tascam TM - D4000 zitten 3 slots daar
horen kaarten in als het goed is .
 
Welke kaarten heeft de Tascam TM - D4000 ( Adat , Tdif , AES/EBU )
afhankelijk van de kaarten kun je een interface kopen die erbij past .
Je kan echter ook gebruik maken van alleen de stereo uit die op de
Tascam TM - D4000 zit ( Analoog uit ,Digitaal S/PDIF of AES/EBU )en dan direct naar
de stereo in van je geluidskaart , echter is
het beter als je meerdere outs kunt aanspreken deze kun je dan in Cubase toewijzen en
zo heb je meer controle over het geluid :)
Aan de achterkant van de Tascam TM - D4000 zitten 3 slots daar
horen kaarten in als het goed is .

Ik heb een low profile kast, de meeste geluidskaarten passen daar niet in. (of je moet hem wel modificeren).
Dus ik zoek eigenlijk een externe interface, wat ook wel handig is als ik eens de hele band wil opnemen bij een optreden.
 
Ik heb een low profile kast, de meeste geluidskaarten passen daar niet in. (of je moet hem wel modificeren).
Dus ik zoek eigenlijk een externe interface, wat ook wel handig is als ik eens de hele band wil opnemen bij een optreden.


Ik neem aan dat die kast wel USB 2.0 heeft :) hierop kun je ook een
interface plaatsen , welke ?? is natuurlijk afhankelijk van je I/O die op de Tascam zitten en welk formaat dit is :geslaagd:
 
Digitalman is het dus :P
 
Back
Top