Betere geluidskaart

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Hallo daar!

De laatste tijd kijk ik wat om me heen voor een nieuwe, betere geluidskaart.
Ik ben op zoek naar een usb geluidskaart met ongeveer 8 ingangen (voor bij een laptop).
Alleen het eigenaardige is dat ik ontzettend veel geluidskaarten tegen kom met van die (ik geloof) microfoon aansluitingen, waarvan ik niet eens 1 kabel heb om iets aan te sluiten.
Ik zoek namelijk een geluidskaart met 1/4'' jack in/uit-gangen.
Nu en dan kom ik er wel eens een goede geluidskaart tegen zoals bijv deze:
http://www.bax-shop.nl/firewire-gel...firewire-audio-interface/product-details.html
Maar deze heeft er direct 12 i/o, wat voor mij een beetje overkill betekend en in feite betaal voor iets wat ik niet nodig heb.
Ook firewire heb ik niet erg goed ervaring mee.

Heeft iemand hier ook suggesties voor een usb geluidskaart met 8 jack ingangen (voor bij een laptop, in een studio) met midi in/out?
Aantal uitgangen en prijs komt even op een 2e plek.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Gegroet,
Jacob
 
echo audio is prima ja, maar idd steinberg is een stapje hoger. Maar meer heb je toch niet nodig? Dan liever kwaliteit toch?
 
echo audio is prima ja, maar idd steinberg is een stapje hoger. Maar meer heb je toch niet nodig? Dan liever kwaliteit toch?
Meer heb ik niet echt nodig nee, maar het is wel zo van hoe meer geld ik over houd bij een aanschaf van een geluidskaart des te meer geld hou ik over om er nog een leuke drummachine of dergelijke bij te kopen. :D
 
Pas op met mixers met ingebouwde geluidskaarten.
Vaak kun je maar 1 stereokanaal tegelijk via usb versturen, en de beschrijvingen zijn hier niet altijd even duidelijk over.
 
Pas op met mixers met ingebouwde geluidskaarten.
Vaak kun je maar 1 stereokanaal tegelijk via usb versturen, en de beschrijvingen zijn hier niet altijd even duidelijk over.

Als het een mixer is met USB1.1 aansluiting, dan max. 1 stereo kanaal.
Da's iig wel zo met mn A&H ZED10 mixer.

USB2.0 heeft veel meer bandbreedte/snelheid, dat zou meer dan 1 aan moeten kunnen.
 
Nog een mogelijkheid, Rme babyface, is wel via breakout cable en het is geen jack, maar daar zijn gewoon verloopstukjes voor.
 
rme ff400 usb
8 in analoog+ 8 uit analoog+ 2Xmidi + uitgebreid dig in/uit voor als je meer in/uitgangen ooit nodig hebt.
kost iets meer misschien dan de motu's , maar ik vind de klank mooier/steviger.
loopt heel stabiel
 
de babyface heeft volgens mij maar 2x in zonder ADAT rackje. Je kunt natuurlijk een Behringer ADA erbij kopen maar dan zijn we al bij het "vrolijke prutsen in de hoop geld te besparen".Gelazer gegarandeerd. Ik heb een Ultralite mk3 gekocht (macbookpro) omdat ik iets "absoluut standaard -wat iedereen heeft" wilde hebben. Zelfs dan blijft je knoeierij niet bespaard, ik had last van uitvalverschijnselen (de motu niet ikzelf) omdat de Firewirekabel er weliswaar cool uitzag, maar geen goed kontakt maakte (je gelooft t niet). De bediening van de MOTU vind ik nogal klunzig om het mild uit te drukken en hij spuugt er extreem luid uitgangssignaal uit af-fabriek, zodat je je monitoren zo ongeveer om de oren vliegen. Inmiddels worden we langzaam iets meer vriendjes, laat ik zeggen, wapenstilstand.
 
WOW. Vet spul. Heeft iemand hier ervaring mee, met deze babyface?

Ja ik..Relaxed apparaatje

de babyface heeft volgens mij maar 2x in zonder ADAT rackje. Je kunt natuurlijk een Behringer ADA erbij kopen maar dan zijn we al bij het "vrolijke prutsen in de hoop geld te besparen".Gelazer gegarandeerd. Ik heb een Ultralite mk3 gekocht (macbookpro) omdat ik iets "absoluut standaard -wat iedereen heeft" wilde hebben. Zelfs dan blijft je knoeierij niet bespaard, ik had last van uitvalverschijnselen (de motu niet ikzelf) omdat de Firewirekabel er weliswaar cool uitzag, maar geen goed kontakt maakte (je gelooft t niet). De bediening van de MOTU vind ik nogal klunzig om het mild uit te drukken en hij spuugt er extreem luid uitgangssignaal uit af-fabriek, zodat je je monitoren zo ongeveer om de oren vliegen. Inmiddels worden we langzaam iets meer vriendjes, laat ik zeggen, wapenstilstand.

Waarom meteen Behringer, er zijn nog meer opties die misschien iets duurder zijn dan Behringer maar nog steeds een mooie prijs hebben. Behringer is prima als het om midi gaat, maar idd zodra het om geluid gaat zou ik er niet snel aan beginnen, en al helemaal niet combineren met een RME want dat gaat nergens over natuurlijk..
 
Zelfs dan blijft je knoeierij niet bespaard, ik had last van uitvalverschijnselen (de motu niet ikzelf) omdat de Firewirekabel er weliswaar cool uitzag, maar geen goed kontakt maakte (je gelooft t niet).
Serieus, want dat is mijn probleem momenteel ook, de geluidskaart blijft zelf wel aanstaan maar de firewire verbinding valt weg.
 
Back
Top