Black Lion Audio AGB Compressor

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Kwam deze tegen op Gearslutz....

attachment.php


"Introducing another member of the BLA product line: the AGB Compressor. An homage to the venerable Neve 33609, the AGB is a two-channel diode compressor and limiter housed in a 2U rack mount chassis. Imagine a quick, responsive, low-noise compressor with powerful control features. It does everything from smooth and easy compression to weird rhythmic clicks to funky envelope tricks. It's insanely fast and doesn't choke when you really push it. Strap it across your drum bus and smash away. Give your snare a nice, dense crack. Use it for program material. The slower attack mode is great for vocals. Whatever you use it on, you’ll find it does the job well, and without raising the noise floor. So where does our design differ from the original? For one, the signal path is a fully balanced, opamp-based circuit. While we’re using rotary potentiometers instead of stepped potentiometers, we’ve given you more control over things like input level and attack time. Like the original, the AGB uses input, interstage, and output transformers."

Voor een kleine 900 dollar toch niet echt verkeerd lijkt me....meer info op de facebook page van BLA.
 

Attachments

  • BLAemail_DEC_2010__04.jpg
    BLAemail_DEC_2010__04.jpg
    153,2 KB · Bekeken: 77
Ghehe, die kleur lijkt precies hetzelfde als een andere, zeer succesvolle budget Neve clone, de GAP pre73. Toeval?
In elk geval zou het optisch een mooi setje worden in mijn rack. Plaats op de patchbay is er ook nog wel... Hmmm ff inloggen op mijn ING.. :D Maar serieus; als dit in de buurt komt van een echte 33609 dan is dit geweldig nieuws en zou ik deze comp altijd boven bvb. een Drawmer 1968 of die SSL clone (die ene die hier laatst wel op de FP mocht staan) kiezen als busscomp tot 1K om het itb geweld mee te kleuren.
 
Ik ben fan van BLA, ze hebben ook een pre-amp die, zeker voor het geld, best aardig schijnt te klinken voor iets van 450 dollar. Die staat zeker op mijn verlanglijstje..

Zelf heb ik de microclock2, die mijn a16ultra's 10 levels omhoog trekt. Ookal zeggen Danny Larvy en Bob Katz dat dat niet kan :P Misschien dat de clock in de a16s gewoon gaar is, maar iedereen die het hoort is er eigenlijk wel verbaasd over hoeveel het in deze combi scheelt. (mits goed aangesloten, op eigen stopkontakt, anders ga je idd al heel snel de jitter horen waar Katz en Larvy het over hebben)

Verder zijn ze bezig met een 2channel D/A.. Zodra die er is zou ik hem heel graag naast zo'n larvy willen horen voor op mn main out.

Bestellen uit Amerika komt er trouwens niet zo gek veel bij he.. buiten de schipment dan. (tenzij je de BTW dus niet terug kunt vragen)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top