Apogee Duet met compressor

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Ik wil mijn compressor samen met een Duet verwerken in mijn setup. Ik zou (denk ik) mijn xlr mixer outs verbinden met de Duet xlr inputs, en de 2x 1/4" stereo jack outputs verbinden met mijn monitors. Is het dan het beste om een Y 1/4" stereo jack kabel aan te sluiten aan één out van de Duet? Zodat ik twee jacks heb, één voor naar een monitor, en de ander vervolgens naar de in van mn compressor, en dan de out van de compressor naar een in van de Duet? (heb ik dan nog een aparte pre amp nodig? En zorgt dit niet voor veel feedback?)

Ik bouw dus een track en steek vervolgens de compressor in om met comp. op te nemen.. wil het niet tijdens het bouwen van de track doen

Duet beschikt over:

2x 1/4" stereo jack outs
2x 1/4" stereo jack ins
2x xlr ins

ben even in de war en heb wat meer meningen nodig
 
Laatst gewijzigd:
als je meer outs op je compressor hebt zou je misschien je monitors daar ook op aan kunnen sluiten. Als je dan zorgt dat het signaal uit de compressor wel opgenomen wordt, maar niet teruggespeeld vanuit je recorder heb je ook geen feedbackloop. En je hoort wat je compressor doet.

Jelle
 
hmm ik heb enkel een xlr en een jack out, moet ik dan toch ook niet gaan splitten toch? Zou ook liefst de duet meteen op de monitors aansluiten owv de preamp erin.
 
volgens mij kom je outputs te kort, duet heeft er slechts 2.

Daarom dat ik een Y kabel wil gebruiken aan één out. zodat eentje naar mn monitor kan en de ander naar de compressor :) Moet lukken toch?
 
hmm...

lijkt me geen goede oplossing, maar ja....
wat voor compressor is dat eigenlijk, als het een budget ding is, begin er niet aan en neem een plugin.
 
Het is een FMR Audio Really Nice Compressor, best wel budget ja. Maar ik dacht ook om te 'upgraden' naar een PBC 6a van FMR. Of het de moeite is weet ik niet. Ben best wel tevreden met de rnc. Het hoeft ook niet meer te zijn voor mij. Heb ook een dbx 160x.. maar heb de sidechain nodig op de rnc

(verkies hardware)
 
dat is een cleane compressor....

Volgens mij ga je nooit gelukkig worden zo, je kan beter een mixertje nemen ofzo.
Of een interface met meer i/o.

Maarja das mijn mening.
 
Nja het zal toch een Duet worden. Ik heb heus geen zin of het geld om een ensemble aan te schaffen (met 8 outs geloof ik?). ^^. Heb een kleine mackie mixer, de 802.
 
nou die mixer gebruiken dan om je compressor in te zetten...maar ga je een hele track over je RNC gooien? hoe zie je dat voor je?

Hoeft ook geen apogee te zijn he, motu ultralite mk3 kan ook bv.....
Of een rme babyface
 
Ik heb de duet bezig gehoord en ben er echt tevreden over. Het is wel de bedoeling om de rnc over mn track te gooien ja. Misschien ben ik dan beter af met een 3630 voor meer kleuring? Als de rnc zo clean is. (het mag pompen).. En de Symetrix 501? Heb gehoord dat de oudere versies een Valley People vca erin hebben steken. En de nieuwe dbx chips?
 
DUET klikt mooi maar beperkt dingetje verder (heb ik ook gehad)

RNC is meer voor acoustische instrumenten of stemmen.....heb deze ook eens gehad (om de verkeerde reden, dacht beats te gaan compressen) 3630 is een alesis ding volgens mij....

Dat kan ook allemaal wel met plugins imo...

Symetrix ken ik verder niet.
 
Het zou gemakkelijker zijn met een plugin inderdaad. Ik ben gewoon enorm koppig op dat vlak dat ik enkel en alleen wil opnemen met garageband op mac. En liefst dus een hardware compressor, als ik nu wist hoe ik hem het simpelste zou kunnen verwerken in mn audio chain met de duet. (na het bouwen van de track)

Aan de compressor kom ik nog wel uit, smeer persoonlijke keuze dan.
 
Apogee duet outs - mixer ins - RNC - mixer out - apogee inputs

je zou de mixer er ook uit kunne gooien en direct de outs naar de rnc en direct terug je geluidkaart in....
 
je zou de mixer er ook uit kunne gooien en direct de outs naar de rnc en direct terug je geluidkaart in....

De mixer laat ik er ook het liefst uit, vind ik iets te verwarrend. Maar dan komen we weer uit op mn eerste post en zit ik met het feedback loopje Alex.
 
waarom?

Heb je het al getest dan? volgens mij kan dit wel heur....

Nog niet getest inderdaad. Ik denk dat het zal gebeuren owv van vorige ervaringen met het verbinden van outs met ins van hetzelfde apparaat. Nu meen ik wel dat moest het zo zijn, dat er ook feedback reducers bestaan ^^
 
gewoon even testen en ook met je mixer natuurlijk. Dat moet zeker gaan, als insert bv.
 
I'll give it a shot :peukie: thnx voor de hulp
 
Back
Top