TB303 - een nieuwe kant

FF nog iets over die audio realism in vergelijk met een echte

Audio realism,klinkt de saw dunner,het filter dunner en statisch,het mist laag en het ronde van een echte,het accent is statisch,de resonantie is lelijk schel.
In de mix is het weer typisch vst,beetje dynamisch,spectraal,een stuk minder.
Ook miste ik de analoge saturatie op de output wat bij een echte zo lekker klinkt.
In het begin toen deze uitkwam was ik erg enthausiast,maar na een paar keer weer een echte gehoord te hebben,weet ik weer wat het mist.(een echte leeft)

De positive kant is,dat je alles kunt controllen met midi.

Het is zeker geen slechte clone,maar als je genoegen neemt met veel minder dan is dit een goed alternatief.
Anders is een echte nog steeds DE optie.
 
Origineel geplaatst door rvooh
euh k.. maar dat is geen echte 303! maar een saaie slappe VA denk ik.. ik krijg soortgelijk geluid uit een Korg EA-1!

Overigens een SCHANDE dat mensen rebirth aanprijzen. rebirth was goed toen het uitkwam, maar tegenwoordig waardeloos!
Lang leve www.audiorealism.se Bassliner. Echt perfecte nabootsing, op wat ruis na.

Hey, dank je voor de tip!
Die kende ik nog niet.

Maar om nou te zeggen dat het een schande is om rebirth aan te prijzen?

Is er ook nog een alternatieve 909 vsti met sequenzer ala de Bassliner?
 
Origineel geplaatst door trash
FF nog iets over die audio realism in vergelijk met een echte

Audio realism,klinkt de saw dunner,het filter dunner en statisch,het mist laag en het ronde van een echte,het accent is statisch,de resonantie is lelijk schel.
In de mix is het weer typisch vst,beetje dynamisch,spectraal,een stuk minder.
Ook miste ik de analoge saturatie op de output wat bij een echte zo lekker klinkt.


... Ik heb er geen spectrum analyse van gedaan, enkel het origineel naast de vst gezet, bijna zelfde knoppenbewegingen nagedaan enz.

het resultaat was echt verbluffend: op wat ruis na waren de golfvorm (en klank) identiek

elke accent klinkt anders, elke resonantie klinkt anderS.. en tb klink altijd anders.. Ik heb er nog nooit 2 samen gehoord die exact hetzelfde klonken.. is wel mogelijk hoor
 
Origineel geplaatst door rvooh
... Ik heb er geen spectrum analyse van gedaan, enkel het origineel naast de vst gezet, bijna zelfde knoppenbewegingen nagedaan enz.

het resultaat was echt verbluffend: op wat ruis na waren de golfvorm (en klank) identiek

elke accent klinkt anders, elke resonantie klinkt anderS.. en tb klink altijd anders.. Ik heb er nog nooit 2 samen gehoord die exact hetzelfde klonken.. is wel mogelijk hoor

Kun je een print screen posten?
En wat zeggen je oren?
 
Origineel geplaatst door trash
Kun je een print screen posten?
En wat zeggen je oren?

ff searchen...
oren waren mijn eerste methode. en idd, indien je het luid zet hoor je de tb 303 RUISEN , en abl virtueel niet.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door rvooh
ff searchen...
oren waren mijn eerste methode. en idd, indien je het luid zet hoor je de tb 303, en abl virtueel niet.

:confused: wat bedoel je met die zin ?
 
Origineel geplaatst door rvooh
... Ik heb er geen spectrum analyse van gedaan, enkel het origineel naast de vst gezet, bijna zelfde knoppenbewegingen nagedaan enz.

het resultaat was echt verbluffend: op wat ruis na waren de golfvorm (en klank) identiek

elke accent klinkt anders, elke resonantie klinkt anderS.. en tb klink altijd anders.. Ik heb er nog nooit 2 samen gehoord die exact hetzelfde klonken.. is wel mogelijk hoor

Dan wordt je echte 303 dus overbodig,hier heb je een gegadigde,noem maar een prijs:)
 
Origineel geplaatst door trash
Dan wordt je echte 303 dus overbodig,hier heb je een gegadigde,noem maar een prijs:)

ah :kont:

dat zei ik nu ook weer niet!

abl heeft niet de voordelen van de sequencer! maar voor klankpuristen heeft abl wel veel te bieden.
en abl werkt niet op mac, dus heb ik er ook geen zin in..
 
Origineel geplaatst door rvooh
ah :kont:

dat zei ik nu ook weer niet!

abl heeft niet de voordelen van de sequencer! maar voor klankpuristen heeft abl wel veel te bieden.
en abl werkt niet op mac, dus heb ik er ook geen zin in..

Hey een :kont: ?
Dank je.
Maar wat heeft het voor de klankpurist te bieden dan,als deze niet zo goed klinkt als een echte.
Vraag ik me af.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top