TB303 - een nieuwe kant

Origineel geplaatst door divi
en mij stom noemen omdat ik niet van bepaalde muziek hou is niet helemaal deontologisch verantwoord vrees ik...
Ik wou jou niet stom noemen, maar ik dacht dat jij Josh wink stom vond, omdat ie het mooiste met 303s deed. Ik ben af en toe niet zo handig in woorden..
 
vernieuwend gebruik van de 303 (oftwel bassline ala 303) word wel degelijk gedaan,
luister maar eens naar: Dzihan & Kamien - After
waar de 303 een rol van addlib-vocals invuld, heel lekker... heel slim, absolute my thing that kinda music :L
ook mooi en lekker in dat nummer is de bizare VL synth fluit.... kwijl kwijl kwijl :D
 
Re: Re: Echte liefde

Re: Re: Echte liefde

Origineel geplaatst door sander
De Acid Junkies hebben de Syntecno Teebee ook als extra 303 gebruikt.

Yo Sander, ik heb een syntechno custom teebee ( een zwart kastje met 7 zwarte draaiknoppen)
hij heeft sync en midi, zodat ik m'n TB 303 mee kan laten lopen.Het ding ruist als een gek,
dus ik gebruik hem echt puur voor sync.
Maar hij klinkt absoluut strak, die teebee, alleen klinkt de "echte" toch wel het lekkerst...
 
Re: Re: Re: Echte liefde

Re: Re: Re: Echte liefde

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Yo Sander, ik heb een syntechno custom teebee ( een zwart kastje met 7 zwarte draaiknoppen)
hij heeft sync en midi, zodat ik m'n TB 303 mee kan laten lopen.Het ding ruist als een gek,
dus ik gebruik hem echt puur voor sync.
Maar hij klinkt absoluut strak, die teebee, alleen klinkt de "echte" toch wel het lekkerst...

Custom???? Die dingen die jij opnoemt zitten op elke teebee. En zover ik me kan herinneren ruist de teebee helemaal niet. Als je denk dat ie niet helemaal ok is, moet je even contact opnemen met, uhh, hoe heet ie ookalweer, nauwja ga maar naar http://www.xs4all.nl/~syntecno/
En iderdaad klinklt ie erg goed. Je kan em ook nog modificeren voor nog meer authentieke sound.
 
Ja, het is echt een custom, daar zijn er (dacht ik) een paar honderd van gemaakt,
het is een rechthoekig zwart kastje en de knoppen zitten bovenop, ipv op een
rack.T is kut dat ik niet ff een fotootje kan maken en hierop zetten, kan er geen
vinden bij google ... Respect,
Tony
 
Das geen Syntechno. Ik heb zo'n ding ook gehad. Was ene Mark uit Eindhoven die die dingen in elkaar soldeerde.

Een paar honderd lijkt me overigens niet echt "custom made" 8o)
 
Origineel geplaatst door divi
als ik een 303 had, en die wil ik btw wel ;) , dan zou ik er heel andere dingen mee doen dan die afgezaagde baslijntjes die we nu al 15 jaar ofzo te horen krijgen...

...zoals je gitaarspel mee begeleiden? :D
 
Wisten jullie dat Hardfloor er minstens 9 heeft?
(Ik weet niet of ze ze alle 9 tegelijk gebruiken)
Richie Hawtin gebruikte er op Mutek (4 Juni j.l.) maar 3.
Jochem Paap heeft er 2 (een gewone en een Devilfish).
En ik maar 1...

Misschien leuk om te weten dacht ik...

Qua "nieuwe"sounds met een 303, probeer eens vreemde reverb/chorus/flanger fx eroverheen te gooien, met een late attack in de fx zodat hij langzaam opkomt enzo.

Is weer eens wat anders...

=)
 
Origineel geplaatst door omiel
Das geen Syntechno. Ik heb zo'n ding ook gehad. Was ene Mark uit Eindhoven die die dingen in elkaar soldeerde.

Een paar honderd lijkt me overigens niet echt "custom made" 8o)

Ik heb er ook een, tis IMO veruit de beste hardwarekloon (ik hoorde dat de orginele bcachip erin zit), ik gebruik m zeker even vaak als mijn TB. Het lijkt mij dat er minder dan 100 bestaan, anders heeft die Marc lekker door zitten solderen
 
Origineel geplaatst door omiel
Das geen Syntechno. Ik heb zo'n ding ook gehad. Was ene Mark uit Eindhoven die die dingen in elkaar soldeerde.

Een paar honderd lijkt me overigens niet echt "custom made" 8o)

okeeokee, idd "custom-made" is een groot woord voor zo'n goor zwart plastic kassie dat
ruist als een tornado...
 
Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb er ook een, tis IMO veruit de beste hardwarekloon (ik hoorde dat de orginele bcachip erin zit), ik gebruik m zeker even vaak als mijn TB. Het lijkt mij dat er minder dan 100 bestaan, anders heeft die Marc lekker door zitten solderen

Vind ik ook / i i g toen ie nog niet zo bromde...

De onderkant staat bij mij bol, lijkt wel of de electronica is gesmolten... *D
 
Over clones gesproken ... wie bezit er hier allemaal een ML-303 door een duitser in elkaar gestoken ?

Heb al een gehoord en die slaat alle andere clones omver eigenlijk ... alleen jammer dat ie de productie stil gelegd heeft !

Dus als je er vanaf wilt ... ik wilum!!

:L
 
Origineel geplaatst door EviL 3°3
Over clones gesproken ... wie bezit er hier allemaal een ML-303 door een duitser in elkaar gestoken ?

Ik zou er ook wel 1 willen ... misschien wil hij wel opnieuw beginnen fabriceren als we met genoeg zijn?

Misschien kan je hiervoor een aparte thread openen? :eureka:
 
waarom maakt niemand een clone inclusief sequencer? of de sequencer los?
die sequencer maakt zoveel uit in het geluid en hoe je er mee omgaat.
 
prophet 64

prophet 64

De prophet 64 emuleert de tb ook wel lekker.
Vooral de seq. wordt hier goed nagebootst.
Tip voor de c64 bezitters

Heb zelf een teebee mk2.
Vooral voor de hz/cv voor m'n korgies.
De teebee osc's gebruik ik veel voor juist niet 303 achtige melodietjes.

Maar eerlijk gezegd is het rebirth waarmee echt nog het dichtst in de buurt komt.
Die Sweden hebben het gewoon geflikt!
 
Origineel geplaatst door bionrg
vernieuwend gebruik van de 303 (oftwel bassline ala 303) word wel degelijk gedaan,
luister maar eens naar: Dzihan & Kamien - After
waar de 303 een rol van addlib-vocals invuld, heel lekker... heel slim, absolute my thing that kinda music :L
ook mooi en lekker in dat nummer is de bizare VL synth fluit.... kwijl kwijl kwijl :D



euh k.. maar dat is geen echte 303! maar een saaie slappe VA denk ik.. ik krijg soortgelijk geluid uit een Korg EA-1!

Overigens een SCHANDE dat mensen rebirth aanprijzen. rebirth was goed toen het uitkwam, maar tegenwoordig waardeloos!
Lang leve www.audiorealism.se Bassliner. Echt perfecte nabootsing, op wat ruis na.
 
Back
Top