Forumlid Da Goose in het nieuws!

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
img.db


Finse DJ Peaky Pounders blijkt Hagenees en wel ons eigen forum lid Da Goose

Het gerucht ging al geruime tijd. Peaky Pounder, de Finse industrial/hardcore dj en Da Goose, de Haagse techno-dj zouden volgens sommigen dezelfde - Nederlander - zijn. Op websites spraken volgers van een opmerkelijk toeval: “Die koptelefoon, die allereerste Stanton koptelefoon voor dj’s die je werkelijk nooit ziet. Peaky Pounder heeft hem. Da Goose ook!” En recentelijk nog: “Die vriendin van Da Goose, die lijkt wel heel veel op die van Peaky Pounder.” Is er nog twijfel mogelijk? Rotzooit de vriendin van Peaky Pounder er op los? Foto’s werden vergeleken in discussiegroepen, maar harde conclusies trok niemand.

“Ik vind het moeilijk,” bekent Peaky Pounder aan de telefoon. Hij spreekt vloeiend Nederlands en heeft daarmee de belangrijkste vraag meteen beantwoord. “Ga je het opschrijven? Dus dan weet straks iedereen het? Naja, het moest er een keer van komen. Maar het doet pijn, afscheid nemen van mijn tweede ik.”

Zo, dat is eruit. Door naar de volgende. Waarom in godsnaam? Als publiciteitsstunt ligt het voor de hand. Maar of je echt meer aandacht krijgt omdat je uit Finland komt is nog maar de vraag. Ook Peaky Pounder heeft niet het idee dat hij meer geboekt is omdat hij zogenaamd uit Finland kwam. Wel werd hij regelmatig in het Engels aangesproken. Nog nooit kwam er een Fin op hem af. Gelukkig maar. Dan was hij meteen door de mand gevallen: “Ik ben er zelfs nog nooit geweest.”

In 1997 is het allemaal begonnen. Jeffrey de Gans, de geboortenaam van zowel Da Goose als Peaky Pounder, zat op zijn wc. Zo eentje die ook badkamer en wasmachinehok is. Eentje waar de shampoo gewoonlijk op de stortbak van het toilet staat. De Gans doet zijn ding en onderhoudt zichzelf ondertussen met het lezen van de tekst die op een van de flessen staat. Badschuim is het, en dat staat er op, ook in het Fins. “Mijn eerste titel voor de Peaky Pounder release.”

Hij hield het vol. Voor zijn tweede Peaky Pounder album in 1999 kocht hij een klein Fins woordenboekje. Bij het bouwen van de website roste hij er een compleet verzonnen biografie bij. Het lolligheidje van de wc werd een volwassen grap. Die hield hij ook vol tijdens optredens. Engels praten, andere kleding aan dan hij normaal zou dragen.

Maar de feestganger was oplettend. De discussies barstten los. Onder ander over de genoemde bijzondere koptelefoon die Da Goose en Peaky Pounder allebei hadden. En sinds kort, nu De Gans samenwoont met een vriendin die ook wel eens meegaat naar optredens, ook over haar. Had ze twee vrienden? Die leken dan wel heel veel op elkaar. Zaken die De Gans het idee gaven dat het tijd werd voor de waarheid.

Toch vreest hij die ook een beetje: “Ik deed die harde dingen die ik nu als de Fin Peaky Pounder naar buiten heb gebracht al lang, maar niemand had er oren naar. Maar ik hou van meer. Wat ik als Da Goose doe, vind ik ook echt tof. Had ik het onder een en dezelfde naam gedaan, dan weet ik niet of de mensen het zouden pikken. Ze zouden denken ‘he, wat doe je nou raar man!’ ” Hoe gevoelig zijn onthulling ligt, daar durft hij niet aan te denken: “De helft wist het al, de andere helft zal zich rotschrikken. Tja. Ik hoop dat ze blijven luisteren. Daar gaat het uiteindelijk toch om.”

Gelukkig voor allen die teleurgesteld zijn nu de verpakking is verdwenen, heeft De Gans nog een alter ego. En nee, we hebben het dan niet over Axtandad, Grounded, Jeffed, Real people en Tron javolta, allemaal namen die hij voor zijn Da Goose-draaikunsten gebruikt. Nog eentje. Aan alle feestgangers de taak om hem te vinden. Let daarbij vooral op koptelefoons en vriendinnen!

Dit verhaal komt van de vpro 3 voor12 site. Zie daar voor meer info/links:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/maga...tals=2534202&magazines=10719222&news=20722819
 
Laatst gewijzigd:
voor hardcore mensen al oude koek natuurlijk....
 
Hij stond twee jaar geleden al zonder vermomming te draaien als Peaky Pounder.
 
Voor iedereen die maar een beetje in 'the scene' zit :-)
Het wordt nogal opgeblazen gebracht vindt ik.. alsof ze iets heel bijzonders ontdekt hebben terwijl er al tijden topics op het net rondgaan waarin het duidelijk was dat peaky pounder en da goose geen tweeling broers zijn maar het gewoon J. de Gans betreft.

:okdan:
 
Hahahah, grappig.

Ik wist van niks, maar ik ken Da Goose helemaal niet, en van Peaky pounder maar een paar dingen, die ik alleen maar opgepikt heb, omdat dat geweld raakt aan het ritmisch industrieele geweld waar ik me bezig hou. Hij draait Xaphan, dus hij moet oke zijn. Ik ging er overigens vanuit dat hij Nederlands was, vanwege zijn verbindenis met TTM. Mij hadden ze er achteraf dus niet mee. :D
 
peaky pounder

peaky pounder

ik denk dat bijna iedereen het al wist, zo niet dan nu...

interview 3voor12.nl

en een reactie hierop:

The mask has fallen..

Today (7 January 2005) the interview I did as Peaky Pounder is posted on www.3voor12.nl, in this interview I drop my Peaky mask and finally tell the truth, the whole truth and almost nothing but the truth so help me Mum and Dad.

I always loved all kinds of music, hard, soft, classical, jazz, house, disco, schlager, almost everything except Country.. Country sucks big time, it really makes me feel like running away when I hear it or if someone stops me I would end up crying.
But what about the Peaky story? As you can read in the in the interview the first Peaky came out in 1997 on Upstruct records, my own little label in the big bad company called ID$T.
I came up with the title “Kylpyvaatho” after I was sitting on the toilet doing my thing and reading a bottle of bath foam, then I was looking for some other Finnish words and the first Peaky release was born.
After this I did some other releases as Peaky on Subspace and Shockers and I found a new steady and really nice home for Peaky on The Third Movement label owned by Sebastiaan Hoff and the story continues, got really exiting and pretty big.
Sebastiaan believed in the Peaky sound and so I could finally do something with the music I was making and loving for a long time but nobody wanted to listen to.
The first TTM/Peaky release, Hermosto, came out and got a lot of positive feedback and I found out that I wasn’t the only one loving this kind of distorted freaky sound.
Then I even got DJ bookings as Peaky and the story goes on as “Peaky from Suomi” and I was really enjoying it, this music has power, brings a good party atmosphere and most of all the crowds loves it which makes me feel even better about it which I think it shows in my dj sets and that shows of to the crowd which shows in my dj sets which shows of to the crowd…...

So what’s up now after the story officially came out that Peaky is the same person as Da Goose?
Well… I think and hope the only difference will be that from now on I don’t have to worry about the fact if people recognize me as a Dutchman or as a Finnish dude.
I will still continue to make Peaky sounds, records, I will be DJ’ing and will love it, I may be 33, but age is nothing but a number and music keeps me young and happy.
The story continues…

Jeffrey
 
Bericht door een moderator:
Samengevoegd
 
goh meestal herken ik iemand aan z'n gezicht en niet aan z'n koptelefoon of vriendin :dubbel:
 
Origineel geplaatst door Backdrop
goh meestal herken ik iemand aan z'n gezicht en niet aan z'n koptelefoon of vriendin :dubbel:

artist_peaky.jpg
 
Ah dus je hebt ook de verkleedkist opengetrokken. Ik ging af op het plaatje in de post van Sander en die leek me nou niet echt moeilijk te identificeren.
 
Back
Top