Helderheid & openheid mix

Vind de tracks van Tom Cosm altijd wel behoorlijk goed gemixt.
En volgens mij is dat allemaal itb.
Hij heeft zoieso best interessante en snelle tutorials.

Ben momenteel een dvd documantaire aan het kijken "the art & science of sound recording" van Allan Parsons.
Tot nu toe niet verkeerd.

Heb ook even snel de tutorials bekeken en, ten eerste, gewoon respect dat hij dat allemaal online zet. Denk dat veel mensen daar wat aan het hebben. En wat al gezegd is, mixen is een kunst wat je gewoon moet leren of dat nou ITB is of volledig extern/analoog.

Wat wel zo is dat, van wat ik zo snel zie, dat hij veel samples en 'standaard' geluiden gebruikt en ik hoor het gewoon wel. Zijn mixen klinken wat plastic achtig, vind ik. Daarnaast is het ook zo dat je al meer tegen de limitaties van ITB mixen gaat aanlopen als je zelf wat meer sonisch complex materiaal gaat gebruiken.

Maargoed, ik zou me er ook niet op doodstaren. In eerste instantie gaat het ook gewoon om muziek maken; leuke combinaties van geluidjes vinden, arrangeren etc.
 
Helemaal mee eens.
Ik heb al veel foefjes van Tom geleerd.
ook hier respect voor hem.Zijn tutorials zijn altijd recht door zee en snel.
Ik denk dat dat plastieken geluid okk wel een beetje bij het gerne hoort wat ie maakt.

heb gister nog even the art & science of soundrecording afgekeken.
Er zaten wel wat interessante dingen tussen, maar voor de rest een beetje basic.
ook erg irritant camerawerk, werd er een beetje zenuwachtig van.
mis je niet veel aan.
 
Back
Top