Ook een Budget Modular bouwen?

"Budget" mag je stilaan wel met een korrel zout nemen...
Ik probeer nog steeds alles zo goedkoop mogelijk te doen maar tot nu toe toch al
zo'n 700 euro uitgegeven. Hier inbegrepen wel nog een 9-tal modules die nog niet klaar zijn.

Mét die 9 modules erbij heb je dan nog altijd iets véél goedkoper dan zelfs een doepfer basissysteem, toch?

Code:
[URL="http://www.doepfer.de/a100s_d.htm#A-100%20Basissystem%201"]A-100BS1[/URL]         Basis-System 1,  230V oder/or 115V  €1650,00
 
Nog eens even nagerekend... zal wel eerder naar de 900 euro gaan voor:

2x Yusynth VCO
1x Yusynth Minimoog VCF
1x Yusynth ARP VCF
2x Yusynth VC-LFO
1x Yusynth Noise + S&H
1x Yusynth ADSR

2x Thomas Henry XR2206 VCO
2x Thomas Henry 566 VCO
1x Mankato VCF

1x CGS Dual wasp VCF
1x CGS Steiner VCF
1x CGS Psycho LFO

1x MFOS 24db VCF
1x MFOS 12db SV-VCF
1x MFOS Dual AR
1x MFOS Dual VCA
1x MFOS VC-LFO

2x 8CH Mixer
2x Multiple

2x Buchla LPG

Dat is alles (denk ik)
 
En reken maar dat de VCOs het duurst zijn ;-) CGS projecten zijn echt goedkoop te bouwen, net als de Fonitronik printjes die af en toe langs komen.

Bij Fonitronik heb ik 2 sets printjes voor de 4046 VCO in pre-order.
 
de vco's wegen bij mijn modular ook stevig door in de prijs. Behoorlijk complexe saw cores. Maar de klank staat gelukkig ook als een huis.
 
Yusynth VC-LFO probleem...

Yusynth VC-LFO probleem...

Heeft er iemand de Yusynth VC-LFO gebouwd?

Mijne is klaar, alle golfvormen zijn aanwezig alleen zit er op de SAW, TRi en SIN een vervelende spike die volgens mij van de 555 (CMOS versie) komt.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar de spike blijft...

Iemand raad?
 
Wat doet die (7)555 eigenlijk? Samen met die BS170? Hoor je die misschien schakelen? Ctje over die R36 zetten, of over die timer naar aarde?
 
heb je een schema?
dan kan ik even kijken wat er fout gaat.
weet je zeker dat je de cmos variant hebt?
de gewone 555 is eigenlijk onbruikbaar in lfo toepassingen, vanwege de enorme pieken.
die filter je niet zomaar even wel van een voedings of massa lijn.
:mega:
 
Dat is alles (denk ik)
WEET JE HET ZEKER? *D
Zie de Buchlidian Voltage Processor

Van Muffwiggler.com gepikt:
It's just a basic set of CV tools.

The offset/attenuator controls are useful for scaling and shifting voltages - turning a +/- 2.5v waveform into a 0-5v signal to open a VCA or squashing a 0-5v signal into a 1-3v signal prior to a quantizer, for example.

The glide circuit is a simple slew, good for taking the edge off of fast triggers to eliminate VCA click, adding glide to a pitch CV for portamento, etc. I use it with my RCD & uStep to turn the triggers into 'softer' events for more subtle modulations.

Here's the panel that this has been designed for, it might give you some idea as to what it actually does in the real world. (I know seeing a panel design always helps me grok a module.) This panel uses 2 of these PCBs, one per channel. The mix section is done offboard with an additional CGS04 PCB and the two switches up top are ON-OFF-(ON) switches for muting or manually injecting the signal, what have you.
2536_dcvp_1.jpg



deze module lijkt erg op een Plan B model 14 Dual Voltage Processor:
model14_focus.jpg



Met 8 en een paar mixers heb je een soort Buchla 255 clone :)
200e_255.jpg
 
Wat doet die (7)555 eigenlijk? Samen met die BS170? Hoor je die misschien schakelen? Ctje over die R36 zetten, of over die timer naar aarde?

heb je een schema?
dan kan ik even kijken wat er fout gaat.
weet je zeker dat je de cmos variant hebt?
de gewone 555 is eigenlijk onbruikbaar in lfo toepassingen, vanwege de enorme pieken.
die filter je niet zomaar even wel van een voedings of massa lijn.
:mega:

De 7555 zorgt voor een zaagtandsignaal. Een standaard schakeling uit de datasheet. De BS170 is om de LFO te syncen met een andere.
Schema is de VC-LFO van Yusynth.
Ik heb hem al gemaild en hij heeft dit bij zijn 6 gebouwde LFO's niet.
Als timer heb ik gebruikt : TS555, LMC555 en een 7555. Allemaal met zelfde resusltaat.
Een "spike" op de neergaande flank van zaagtand die zich dan verder manifesteert op de driehoek en sinus.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Zelfs het timer-gedeelte aan een aparte 15V voeding gehangen.

:(:(:(
 
MIDI to CV converter?

MIDI to CV converter?

Ben nu stilaan op zoek naar een midi-CV-converter.
Welke is aan te raden?
 
Beetje afhankelijk van wat je er precies mee wilt doen. Wil je polyfoon? Wil je veel andere parameters aansturen dan alleen note cv en gate? Ik heb zelf de Fat Controller van Seb Francis. Die heeft 3 gates en 15 cv outs, maar met groot nadeel dat de software niet af is (polyfoon werkt niet, soft LFO's werken niet). En de pcb is volgens mij op dit moment niet meer leverbaar.

Ik ben er nu een Midibox CV bij aan het maken (8 cv/8 gate) bij aan het maken, voornamelijk voor de poly optie.

Ik heb ook nog een Kenton gehad maar die vond ik redelijk beperkt voor het geld.
 
Polyfoon mag maar is niet noodzakelijk.
Liefst wel meerdere CV en gate uitgangen.
De Paia 9700K lijkt me wel wat.
En de MCV876 van Marc BAREILLE ziet er ook wel OK uit.
 
Ik heb nog een netjes volgesoldeerde printplaat liggen van de Paia midi2CV. Die heb ik 4 jaar terug van een mede forumlid gekocht maar niets meer mee gedaan. Ik had er zelf al een en was daar erg tevreden over en wilde deze inbouwen in mijn ASM1. Ik heb er 125,- euro voor betaald en voor dat geld mag die ook weer weg.

Inmiddels wil ik zelf voor de midid2CV van de www.uCApps.de site gaan. Ik heb al enkele midiboxen succesvol gebouwd en ben erg onder de indruk van het midibox principe en de kwaliteit van de applicaties. Het hele idee dat de midiboxprojecten open-source zijn en dat er een grote community achter zit die constant bezig is om de applicaties te verbeteren of aan te passen aan individuele behoeften is gewoon fantastisch. Maar daardoor is het ook wel ff studeren voordat het kwartje valt, zegmaar. Het is een soort van modulair systeem alleen dan voor midi.
 
Heb zelf die midi2cv8 van Paia nog liggen om een module van te bouwen, bestuukt is ie al nu nog een frontplaat en inbouwen. Heb zelf de kit gekocht, maar was teleurgesteld in de geboden kwaliteit, de onderdelen die erbij zitten zijn echt het goedkoopste van het goedkoopste, heb zelf maar metaalfilms uit eigen voorraad gepakt, en een betere trimmer en filmcaps.
Qua features lijkt het me wel een superding (wel tikje gedateerde DAC).
Die Midi to CV dingen van Marc Bareille zien er ook zeer yummie uit, als ik nu zou moeten kiezen zou ik zoiets misschien bouwen (hoewel ik mede Paia heb gekozen om meteen een handvol patchkabels mee te laten komen).

Edit: Blacet heeft volgens mij ook een Midi 2 CV module die zowel in kit als k-n-k te krijgen is.
 
Dit vind ik ook een aardige: http://obsoletetechnology.wordpress.com/projects/midi-cvgate-converter/

Trouwens, ik ben zelf ook met bouwen begonnen
Al rails besteld bij Supermoduul, en aluminium frontjes ook
Verder bezig met
- Juergen Haible Living VCO's
- Neil Johnson VCLFO en VCF
- MFOS dual VCA en 2x VCF
En dan maar eens kijken of ik daar geluid uit krijg. En dan zien we wel weer verder.
Het zal wel weer een meerjarenplan worden....

Wel goede tips in deze thread trouwens, waarvoor mijn complimenten
Wat transistor arrays betreft, deze heb ik onlangs nog besteld bij http://www.haje.nl/ (TBA331, CA3086, en OTA's hebben ze daar ook nog).
 
Back
Top