Ook een Budget Modular bouwen?

lineaire voeding met positieve en negatieve voedingsspanning is ook helemaal niet moeilijk te bouwen. trafo brugcel afvlakelco's 2 spanningsregelaars en kleine ontstoorelco's (ja en print en draad en board) en klaar. Internet staat vol schema's.

In mijn modular heb ik per kabinet een eigen voeding. Dan kan je onder de anderhalf ampere blijven, waardoor je een héél standaard basic lineaire voeding kan maken (gewone spanningsregelaars die je overal kan kopen zijn zo'n 1 a 1,5 ampere). In het onderste kabinet zitten zelfs meerdere voedingen, maar dat is omdat het een allegaartje van apparaten is die in 1 behuizing geplaatst worden.

Achterop een groot stekkerblok en klaar. :)
 
Ok, omdat ik mezelf (en mijn cheap-ass DVM) dus niet genoeg vertrouw om al zelf transistors te gaan matchen, heb ik zelf voor de MFOS Vco 2 samples van de MAT12 binnengekregen via analog devices.
En nu heb ik een vraag aan de meer ervaren datasheet-lezer dan ik: Klopt dit, of maak ik ergens een ernstige denkfout.

Deze zou er in moeten:

http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/SSM2210.pdf Maar is discontinued en ik wordt doorverwezen naar de opvolger, namelijk deze jongen:

http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/SSM2212.pdf
Maar die is weer nergens te krijgen, dus kwam ik uiteindelijk uit op deze:

http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/MAT12.pdf



De datasheet is volgens mij dus exact hetzelfde, dus ik denk dan: Nou... volgens mij kan ik deze er gewoon inrammen, toch?

Bedankt!
 
Voor een expo converter zou de MAT12 gewoon moeten werken. Heb al een aantal schemas gezien met de MAT02 op die plek, en de MAT12 is een vervanging van de MAT02. Vergeet niet dat pin 4 en 5 leeg moeten blijven ;-)

Edit: moet wel zeggen dat die MAT12 wel echt niet normaal duur is. 22 dikke pleuros voor twee gematchte transistoren O_o
 
Ja is helemaal waar, maar wilde even zeker weten dat ik goed zat voor m'n eerste VCO (uberhaupt eerste module) ooit.

En 2 samples bij Analog Devices zijn volledig gratis (incl. verzenden).
 
Ik heb de afgelopen dagen nog wat verder geknutseld en heb weer een paar modules klaar.
Foto's volgen nog.

Tot nu toe heb ik alles aan m'n testvoeding hangen (+/-15V - 500mA).
In de toekomst moet de modular toch wel z'n eigen voeding krijgen.
Ik had de volgende opzet in gedachte:
-Een ruwe DC-voeding in los kastje : een stevige 2 x 18V ringkern, gelijkrichter en afvlakcondensatoren (10000µF).
-Vandaar uit naar elke 3U eurorack waar ik dan telkens een printje plaats met +/-15V stabilisatie.
-Eventueel een tweede +/-15V module voor de digitale modules of die met veel LED's (Psycho LFO bvb)

Goed idee?
 
Vet, ben benieuwd.

Wat voor modules heb je erin zitten?
 
Nog even een paar foto's :

Overzichtje...

Mod042011_96.jpg




Ken Stone PsychoLFO

PLFO_600.jpg




Yusynth S&H + Noise

SHN_600.jpg




MFOS Dual VCA

VCA_600.jpg




Ingewanden

PCB_600.jpg
 
Netjes netjes!

Wat voor rack is dat trouwens en waar heb je die vandaan getoverd? Ben es aan het kijken waar ik mijn VCO'tjes in ga zetten.
 
Dit is toch echt wel heel knap gedaan, hoor!

Dit ziet er helemaal niet uit als een budget synth.

zo zie je maar wat een mens met toewijding kan bereiken!

:okdan::okdan:
 
Dit is toch echt wel heel knap gedaan, hoor!
Dit ziet er helemaal niet uit als een budget synth.
zo zie je maar wat een mens met toewijding kan bereiken!
:okdan::okdan:

"Budget" mag je stilaan wel met een korrel zout nemen...
Ik probeer nog steeds alles zo goedkoop mogelijk te doen maar tot nu toe toch al
zo'n 700 euro uitgegeven. Hier inbegrepen wel nog een 9-tal modules die nog niet klaar zijn.

Wat voor rack is dat trouwens en waar heb je die vandaan getoverd?

Gratis (en dus "budget");)...van een oud PA-systeem.
 
Back
Top