Fostex PM1 MKII of Alesis M1a MKII?

SolidCake

Ingeburgerd
Lid sinds
28 april 2007
Berichten
48
Locatie
Den Haag
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma! Ik ben van plan studiomonitoren te kopen voor thuis. Ik kan alleen niet kiezen tussen de Fostex en de Alesis. Ik heb online veel positieve artikelen over beide monitoren gelezen. Zelf, heb ik geen van twee ooit 'gehoord'.
In de studio heb ik van KRK een setje VXT6'jes staan. Dit vind ik 'persoonlijk' heel erg fijne monitoren. Maar ze kosten me destijds een flinke rib uit m'n lijf en voor thuis vind ik ze nu een beetje overdreven.


Ik ben al een tijdje opzoek geweest naar filialen waar ik ze naast elkaar kan horen, maar de Fostex is haast NIET te vinden in Nederland. En de prijzen van de Fostex schommelen enorm. Wat op papier staat van de Alesis en Fostex interesseert me niet zo veel. Ik ben graag opzoek naar jullie persoonlijke meningen over de twee monitoren.

Heeft iemand ervaring met beide monitoren? En welke raden jullie aan?
 
ik zelf heb deze week de Alesis 520 USB monitoren gekocht

ik was op zoek naar goede budget monitoren en ik hoorde veel goede verhalen over de Alesis M1 active, maar dat deze teveel laag zouden hebben. Daarom heb ik de iets kleinere Alesis 520 USB gekocht die wat minder laag heeft.

Alesis M1 = 6.5 woover, 45 hz
Alesis 520 (USB) = 5 woover, 56 hz
 
Back
Top