roland sh 201 & fl

Jenzzen

Ingeburgerd
Lid sinds
1 januari 2008
Berichten
45
Locatie
nijmegen
hey beste mensen
heeft er iemand heel toevallig ervaring met roland sh 201 aansluiten op fl?
wil t geluid van mn synth in fl horen en zo een mps3 uiteindelijk van maken.
moet t via bepaalde poorten???
ik loop hier al een tijdje mee maar kom er niet uit , vandaar dat ik t hier probeer.
alvast bedankt!!
Gr Wim
 
- Audio kanaaltje aanmaken in FL op de mixer (mixer in FL)
- USB = voor midi en software/plugin control
- Audio sluit je aan met een audiokabel naar je pc soundcard/externe geluidskaart/audio interface (in ieder geval een zogenoemde lijn ingang :) )

Hey Succes :)
 
hoe maak je een audio kanaal aan in fl mixer ja ben hier best een leek in vandaar dat ik t niet gelijk door heb.
dus heb een usb kabel nodig? (heb ik) en een audiokabel? (heb ik niet|)
geluidskaart heb ik wel alleen sinds mn nieuwe pc in huis is heb ik m nog niet in pc zitten;)
 
De sh 201 is ook een audio interface en heeft dus audio via de usb kabel!!

Ik heb het zo ook met de fantom G aangesloten gehad in Fruity Loops, maar ik zou je helaas niet meer kunnen vertellen hoe je het precies in moet stellen. Je kunt de SH 201 vast als audio inout of output selecteren ergens op het mixer kanaal. Tis ook alweer even gelden dat ik FL heb gebruikt.

Het belangrijkste is dat je geen feedback loop creeƫrt door bv de output van FL weer terug in FL te sturen via de SH 201 over hetzelfde kanaal, maar dat merk je zo want dat is me toch een gepiep!

Persoonlijk zou ik een extra geluidskaart gebruiken als hoofd audio interface en de SH 201 interface gebruiken als je dat geluid wilt opnemen. Maar ja, je kunt vast ook audio door de SH 201 laten beinvloeden. De handleiding zou je op weg moeten helpen, maar bij de Fantom G liet die ook veel te raden.

succes!
 
De sh 201 is ook een audio interface en heeft dus audio via de usb kabel!!

Oo dat wist ik niet, ik heb zelf geen SH-201 :)

Dan nog even zo:

Boven en onderin de FL mixer heb je 2 dropdown menu's met de teksten:

IN: (opnemen)
(bestemd om synthesizers/microfoons of een andere externe geluidsbron op te nemen/terug te luisteren (dit is je ingang van je geluidskaart)

LET OP: Selecteer een leeg kanaal niet het masterkanaal anders krijg je Feedback (piep en kraak en boze ouders/buren)

OUT: (Beluisteren)
Hier stuurt FL zijn geluidsignalen heen zodat het geluid uit Fruit door je boxen klinkt.

Succes:)
 
Back
Top