Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, maar dat gebeurt tegenwoordig op een andere manier. In het geval van Roland werden de custom chips hergebruikt in diverse andere modellen; bij de Korg OASYS (ook zo'n duur supersynthding) werd de software en de samples herverpakt voor de Radias en M3. Op iets als de OASYS kom je niet uit die kosten, maar door het recyclen kun je dat wel.Een fabrikant houd altijd rekening met de ontwikkeling kosten, die moeten wel terug verdiend worden.
Waar zijn die dan allemaal geƫindigd?Neem nou de Eka Synthex, iedereen zegt dat dat een zeldzame bak is, nou niet echt met een productie aantal van 10.000 stuks.
Nee, helaas niet. 2000-3000 is het juiste aantal. Juno's stukken meer. Kijk eens voor de grap hoeveel de JP8 kostte in die tijd, en reken er inflatie bij.Denk toch dat de JP-8 ook richting die aantallen gaat.
Volgens mij blies de Korg M1 hard over de DX7 heen, en de D50 deed dat ook nog eens dunnetjes na .
(wat is overigens je bron voor deze cijfers?)
In a marketplace where a synth that sells a few tens of thousands of units is considered a success, one that reportedly sold 250,000 surely exceeds a manufacturer's wildest hopes. Such an instrument was the Korg M1, the widely-beloved Sample + Synthesis workstation that can rightly be called the most popular synth of all time. Released in 1988 at a UK retail price of Ā£1499, it was manufactured until 1995
Wat wel zeldzaam is zijn de Synton Syrinx (vooral de titanen) en de Crumar Spirit of Oxford OSCar.
Hoeveel van die synths zullen nog "leven" en niet gesneuveld zijn?