Boadicea (Enya) Juno 6 patch

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
In het verleden heb ik een Juno 6 gehad die ik met mijn stomme kop heb weggedaan. Gelukkig sinds gisteren weer de trotse eigenaar van een Juno. Dit keer een Juno 60.
Op de Juno 6 had ik destijds een perfecte patch gemaakt van de bas sound in het nummer Boadicea van Enya. Die had ik destijds gemaakt door naar een filmpje op youtube te kijken waarop zei het nummer speelt op haar Juno 6. Simpelweg heb ik de settings van het scherm gekopieerd en voila... de patch klonk bij mij exact zoals in de video.

Nu wil ik die patch opnieuw maken in mijn Juno 60, die op zich hetzelfde zou moeten klinken als de 6. Maar vreemd genoeg lukt het me niet om het zo goed te krjigen als toen.
Het betreffende filmpje vind ik ook niet meer op youtube. D.w.z. er staat nog wel een fimpje, maar de beeldkwaliteit daar is zo erbarmelijk slecht dat de settings van de patch niet af te lezen zijn.

Weet iemand hoe ik die patch weer exact zo kan maken (wellicht heeft iemand hem opgeslagen staan in de juno 60 of een patch sheet of zo?). Of heeft iemand een link naar een goede kwaliteit van het filmpje?
Dit is het filmpje:



maar die is dus in slechte beeldkwaliteit.
 
Weet je zeker dat het niet de tand des tijds is?
Dit filmpje was vroeger veel betere kwaliteit, omdat we toen nog geen 4k etc hadden. Ons referentiekader is gewijzigd waardoor dit slechter lijkt.

In deze video kan je de settings van de juno zien redelijk goed zien, maar ik geloof niet dat het klopt bij het geluid.
Screenshot_2023-05-04-10-40-06-358-edit_com.google.android.youtube.jpg
 
Hier krijg je een goede Juno 60 Boadicea patch, en nog gratis een perfecte Caribbean Blue patch erbij. En een goede demonstratie waarom de Juno 60 één van de beste synths ooit is.



Helaas zijn de settings op het frontpaneel niet allemaal relevant, want hij laadt patches in... Boadicea is blijkbaar een geëdite factory preset 35.

Hier is de beste versie van het filmpje uit jouw post dat ik kon vinden:
 
Back
Top