AF en toe probleem met Virus C

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.827
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Beste forumleden,

Toen ik vorige week met een track bezeig was, deed m'n Virus C soms nogal raar. Tijdens het sequencen in multimode traden er eerst kleine kraakjes op, net alsof het signaal overstuurd werd (was niet het geval). Enkele seconden later liep alles de mist in, de melodielijnen waren niet meer hoorbaar, 't leek eerder alsof ie willekeurig zijn geluidstabellen afliep en dan niets meer. Het enige wat ik dan kan doen is hem even af en opnieuw aanzetten. Dan werkt ie terug naar behoren. Soms blijft het daarbij maar af en toe treedt dit na enkele minuten opnieuw op.

De sequencing gebeurt vanuit een Roland W30. Er worden 12 parts simultaan aangesproken, dus z'n processor wordt flink tegen de rooie aangejaagd (maar dit is in het verleden nooit een probleem geweest).

Herkent iemand dit probleem, heeft iemand het ook ooit voorgehad en hoe is het eventueel op te lossen. Heb even vlug opgezocht op 't forum maar niet zo onmiddellijk iets gevonden.

Dank bijvoorbaat,

:doei:

Danny
 
Dit klinkt toch als een midi overload. Zou dit eerst even met minder parts proberen, of overbodige midi data strippen. Misschien handig om midi-ox even tussen/naast de Roland en de Virus te plaatsen. Dan kan je de boosdoener mogelijk opsporen door midi data te herkennen/filteren.

En een factory reset van de Virus is misschien als eerste aanbevolen.
 
Dit klinkt toch als een midi overload. Zou dit eerst even met minder parts proberen, of overbodige midi data strippen. Misschien handig om midi-ox even tussen/naast de Roland en de Virus te plaatsen. Dan kan je de boosdoener mogelijk opsporen door midi data te herkennen/filteren.

En een factory reset van de Virus is misschien als eerste aanbevolen.


Computersoftware is uit den boze want er staat geen PC/MAC in mijn studio. Als 't nog eens voorkomt, wil ik wel eens proberen met minder parts ... maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Als ik hem namelijk heb herstart, blijft ie soms een hele tijd correct werken.

Toch bedankt voor het mee helpen denken.

:doei:

Danny
 
Ik heb dit probleem ook gehad zoals jij het omschrijft, daarna werd het erger en kwam er geen geluid meer uit de Virus KC voordat ik het OS er opnieuw inlaadde, en nu kan ik het OS ook niet meer opnieuw laden omdat ik een DSP Ram Error krijg, en moet ik de KC opsturen naar de rep. dienst van Access die zeggen dat het of een Flash rom chip is of een kapot moederbord.. :(

Ik zou even via de site van access je probleem aanmelden, dan hoor je het verder wel wat het beste is.
 
Ik heb dit probleem ook gehad zoals jij het omschrijft, daarna werd het erger en kwam er geen geluid meer uit de Virus KC voordat ik het OS er opnieuw inlaadde, en nu kan ik het OS ook niet meer opnieuw laden omdat ik een DSP Ram Error krijg, en moet ik de KC opsturen naar de rep. dienst van Access die zeggen dat het of een Flash rom chip is of een kapot moederbord.. :(

Ik zou even via de site van access je probleem aanmelden, dan hoor je het verder wel wat het beste is.

Oei ... als het dat is, dan is het wel niet zo'n goed nieuws :S. 't Is maar te hopen dat de kosten binnen de perken blijven. Heb je die herstelling al laten uitvoeren en zo ja, hoeveel kostte het dan bij jou, als ik vragen mag?

:doei:

Danny
 
Computersoftware is uit den boze want er staat geen PC/MAC in mijn studio.
Dan neem je 'm toch gewoon even mee naar waar er wel een computer staat? :frons:

Je Virus C doet raar. Het laatste wat in de weg moet zitten voor een diagnose zijn principes - zeker omdat die toch alleen maar betrekking hebben op muziek maken.
 
Oei ... als het dat is, dan is het wel niet zo'n goed nieuws :S. 't Is maar te hopen dat de kosten binnen de perken blijven. Heb je die herstelling al laten uitvoeren en zo ja, hoeveel kostte het dan bij jou, als ik vragen mag?

:doei:

Danny

Ik durf niet gelijk te stellen dat het bij jou zo loopt als bij mij, maar het begon bij mij wel zoals jij nu omschreef.

Ik heb hem nog niet opgestuurd naar Access omdat ik het opsturen een beetje spannend vind gezien het formaat en gewicht, maar mogelijk dat ik me er binnenkort toch maar aan ga wagen.

Qua kosten, als het een flashrom chip is die vervangen moet worden dan is het tientjes werk (naast verzendkosten) is het het moederbord, dan is het mogelijk niet meer te verhelpen daar er geen moederborden voor handen zijn ter vervanging, desondanks hebben ze me toch een ticketnummer gegeven en gevraagd de KC op te sturen.

In ieder geval is Access erg behulpzaam en snel met reactie zodra je je probleem aanmeld via de site.

Succes er mee in ieder geval!
 
Ik durf niet gelijk te stellen dat het bij jou zo loopt als bij mij, maar het begon bij mij wel zoals jij nu omschreef.

Ik heb hem nog niet opgestuurd naar Access omdat ik het opsturen een beetje spannend vind gezien het formaat en gewicht, maar mogelijk dat ik me er binnenkort toch maar aan ga wagen.

Qua kosten, als het een flashrom chip is die vervangen moet worden dan is het tientjes werk (naast verzendkosten) is het het moederbord, dan is het mogelijk niet meer te verhelpen daar er geen moederborden voor handen zijn ter vervanging, desondanks hebben ze me toch een ticketnummer gegeven en gevraagd de KC op te sturen.

In ieder geval is Access erg behulpzaam en snel met reactie zodra je je probleem aanmeld via de site.

Succes er mee in ieder geval!

OK Thanks ... zal het voorlopig even afwachten. En als het erger wordt, dan zal ik het bij Access melden.

:doei:

Danny
 
Dan neem je 'm toch gewoon even mee naar waar er wel een computer staat? :frons:

Je Virus C doet raar. Het laatste wat in de weg moet zitten voor een diagnose zijn principes - zeker omdat die toch alleen maar betrekking hebben op muziek maken.

Tssss ... typisch zo'n reaktie waarom ik hier liever niet meer kom. Ten eerste heeft het ontbreken van een computer in de studio NIETS te maken met principes. Ik heb indertijd gewoon liever m'n geld geïnvesteerd in hardware dan in PC en software. En nu zijn er geen centjes meer voor en tenslotte mis ik het ook niet echt.

En jij veronderstelt zo maar dat ik ergens een PC ter beschikking op heb waar zo maar MidiOX op kan gezet worden, waar nog eens een MIDI convertor of aansluiting op zit enz ... (zullen de mensen van m'n werk niet appreciëren)

Yep ... goed bezig ... weet niet eens waarom ik er eigenlijk woorden aan vuil maak :?

:doei:

Danny
 
Tssss ... typisch zo'n reaktie waarom ik hier liever niet meer kom. Ten eerste heeft het ontbreken van een computer in de studio NIETS te maken met principes. Ik heb indertijd gewoon liever m'n geld geïnvesteerd in hardware dan in PC en software. En nu zijn er geen centjes meer voor en tenslotte mis ik het ook niet echt.

En jij veronderstelt zo maar dat ik ergens een PC ter beschikking op heb waar zo maar MidiOX op kan gezet worden, waar nog eens een MIDI convertor of aansluiting op zit enz ... (zullen de mensen van m'n werk niet appreciëren)

Yep ... goed bezig ... weet niet eens waarom ik er eigenlijk woorden aan vuil maak :?

:doei:

Danny

En dit is dan weer de reden waarom een groot aantal mensen niet meer bereid is te helpen vrees ik.
 
En jij veronderstelt zo maar dat ik ergens een PC ter beschikking op heb
Waar typ je nu op dan?

Beter: hoe heb je je website gemaakt? Want dat zal hoogstwaarschijnlijk niet tijdens de baas z'n tijd zijn gebeurd.

Yep ... goed bezig ... weet niet eens waarom ik er eigenlijk woorden aan vuil maak :?
Een 1x1 MIDI-kabeltje kost pakweg 15-20 euro en is makkelijk 2ehands op te pikken. MIDI-OX is gratis. Als je niemand in de buurt kent - zelfs geen familie - die een PC heeft zit je in een behoorlijk unieke situatie.

Je Virus kost 2ehands nog steeds zo'n 600-nogwat euro. Komt bij verzendkosten (verzekerd natuurlijk) plus het 3 maanden kwijt zijn plus reparatie plus kopzorgen of ze 'm wel netjes afleveren en of er in de tussentijd niks mee gebeurt.

Als je je dat allemaal kunt besparen zou ik er zelf niet meer dan 5 seconden denkwerk aan vuil maken.
 
Back
Top