Diy Multi-tron

Hoeveel nootjes simultaan?
Want is toch best veel werk een analoge synth polyfoon te maken.

Maar inderdaad echt wel vet.. Hulde @reactie Keybern ..supergrappig:D
 
Ga je straks een zelf-etsbaar printontwerp posten of ga je de printjes zelf verkopen? Indien dat eerste dan ga ik de etsbak vast opwarmen :D
 
Ga je straks een zelf-etsbaar printontwerp posten of ga je de printjes zelf verkopen? Indien dat eerste dan ga ik de etsbak vast opwarmen :D


ga de etsbak maar vast opwarmen, ik ga gewoon het printontwerpje hier ook neerplempen.

en dan even iets van het schaamrood en de kaken,...
in de ad/ar generator heb ik een nogal grove ontwerpfout gemaakt, ik post later het goeie schema..
( in de eerste trap van de gateschakeling is de basisspanning maximaal 0.7 V, terwijl door de diode naar de comparator toch echt wel een spanning van een volt of 4 moet lopen voordat ie de comparator kan resetten.)
remedie, de eerste collector weerstand wordt 2k2, en vandaar gaat dan een weerstand van 15K naar de basis van de volgende collector.
dan kan gelijk de helft van de ar switch met diode vervallen.

en om even wat verwarring te voorkomen, de multitron wordt een monofone dual oscillator synth, dus niet polyfoon.
ik denk trouwens ook niet dat als ik een poly synth hier post, dat er dan veel bouwers zullen zijn, is nogal een klus..
:koffie:
 
vet man, ben benieuwd, heb zeker interesse:okdan:
 
Erg mooi projectje weer Jeroen. Hulde!
Als het zover is wil ik er ook zeker 1. Heb mijn monotron net een dagje en vind het stiekem toch een erg leuk hebbedingetje (moet zeker wel aan gemod worden als de nieuwigheid eraf is).

groet en hou het hoog,
Maarten

hy doelt op die korg monotron ..das toch een ...compleet ander dingetje
kzie hier egt handje vol parts ...[isde monotron dat ook?

loik ben benieuwd hoet gaat klinke
 
Als ik 'm ga maken kan ik met dezelfde sheet er natuurlijk wel wat meer belichten en etsen...
Niet te veel, het moet wel leuk blijven :D
 
ik zit nog te wachten op wat onderdelen.
als ik die heb, dan is mijn model klaar en komt het eerste definitieve printontwerp, en met een beetje mazzel ook een opzet voor een frontje.
ik zal kijken of er front stickers oid gemaakt kunnen worden.
de waveshaper van vco2 doet mij te weinig, daarvoor komt een ander ontwrpje, die wat veelzijdiger is.
en er komen dus nogal wat uitbreidingen, alles met printontwerpen en frontontwerpen.
zoald de multitron nu van opzet is het een simpele synth met een v/Hz sturing.
in plaats van het stylus klavier kan je er natuurlijk ook een echt klavier aan hangen, of beide ( dat ga ik doen)
weerstanden voor het V/Hz klavier kan ik gaan leveren, voor 2 a 3 oktaven.
( daarvan heb ik overigens gewoon gedeeltelijk het klavierontwerp van een korg700 gejat...:D)
niet verder vertellen.....

:koffie:
 
Misschien ipv van eventuele frontstickers, die waterslide decals van new-tone oid? Ga die binnenkort ook bestellen. Ben eindelijk bezig met een 2HE 19" ontwerp voor m'n TH MPS.
 
Misschien ipv van eventuele frontstickers, die waterslide decals van new-tone oid? Ga die binnenkort ook bestellen. Ben eindelijk bezig met een 2HE 19" ontwerp voor m'n TH MPS.

die waterslide dacals schijn nogal een zenuwen geknoei en kwetsbaar te zijn, heb ik gehoord.
zelf geen ervaring mee overigens.

maar ik postt toch het frontontwerp, dus iedereen kan zĀ“n gang gaan wat dat betreft.

:mega:
 
die waterslide dacals schijn nogal een zenuwen geknoei en kwetsbaar te zijn, heb ik gehoord.

:mega:

kan ik beamen, je moet echt wel een beetje handig zijn en veel geduld hebben en bij grotere decal vellen die je wilt plakken een paar reserve hebben.
Ik heb een TMK beplakt die in een keer goed ging, maar ook een 5 x opnieuw moeten doen vanwege kreukels, scheurtjes, vervorming.
 
Back
Top