Kwaliteitsbehoud van't forum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je zegt anders wel dat er een kennisgrens moet komen waaronder mensen niet op het forum mogen deelnemen.

het is vrij makkelijk om alles vanuit jezelf te beoordelen. om je eigen kennis grens op anderen te projecteren.
het is een stuk moeilijker om in te zien dat niet iedereen hetzelfde niveau heeft en daarom soms met een klein duwtje in de rug al reuze stappen voorwaarts kan maken.

zoeken naar informatie die je niet weet is vaak vreselijk moeilijk. dus ipv te roepen dat iemand moet gaan googlen kan je ook zeggen dat ie bv 'ns op vintagesynth.com iof in de wiki hier moet gaan kijken.




heb jij alles gelezen op internet? Wist jij alles al over synthesizers bij je geboorte? waarom bestaan forums überhaupt?
er zijn geen domme vragen. alleen domme antwoorden.
als je toch wilt selecteren laten we het dan daarop doen. how about "mensen die domme antwoorden geven moeten van het forum gekickt worden"...

als je een gezellig forum wilt creëren kom je een stuk verder als je elkaar helpt met alles. niet door te gaan zeuren als iemand te weinig weet in jouw ogen.

+1 :D
 
dit topic:
oude wijn in nieuwe zakken
oude zakken
gezakt:
 

Attachments

  • testresults-sunny.jpg
    testresults-sunny.jpg
    74,5 KB · Bekeken: 56
ja wat TS bedoelt hey? daar is ook wel een ( kleine ) gat in de markt voor : een prive club met experts erin en hoge toelatingseisen.....

ja wel is zo : nederland is niet zo groot hey? dus ja het zal dan wel moeilijk zijn om aan een aantal leden te komen...stel je voor dat je in amerika zit dan is de marge alweer wat groter....
 
ja wat TS bedoelt hey? daar is ook wel een ( kleine ) gat in de markt voor : een prive club met experts erin en hoge toelatingseisen...
Zoals ik schreef bestaan die al. Maar de leden bepalen zelf wie er voorgedragen wordt. Men dient dus iets toe te kunnen voegen. Meestal gaan die forums meer over muziek in het algemeen dan over specifieke topics, zoals synthesizers. Grotendeels zijn het professionele muzikanten, want wat gebeurt er in muziekland? Profs praten nooit over muziek met elkaar. Niemand zegt ooit: "Heb je zus of zo al gehoord?" Daar hebben ze dan die speciale forums voor. Wat wel interessant is dat het meestal publicerende muzikanten zijn, dus ze schrijven boeken. De meeste berichten gaan over de verschillende culturen op de wereld en de gevolgen daarvan voor de muziek. Voor de duidelikheid, ik schrijf de korste mails van allen :D

Wout
 
9/10. Ik ga mijn dozen inpakken :)

Ik begrijp het onderwerp van discussie. A lot of shit going round (misschien valt mijn post daar wel ook onder). Maar dat geldt voor de mensheid. Misschien met de huidige leercurve zijn we over 1000 jaar verder. Of toch wachten op de spontane verhoging van het bewustzijn.


By the way: over de promovendi. Soms erg hoog IQ en laag EQ te vinden. Dus logische k**muziek als conclusie.
 
Trouwens als je het mij vraagt is deze thread ongeveer 3 jaar te laat..... *kijkt naar datum dat ik registreerde*

:P
 
certificate.php


goed cijfer maar ik heb wel twee vragen gegokt ( en gokken is ook een kunst ha ja ) nl bijv de vraag : wat was de eerste groovebox : die heb ik gegokt op een yamaha geloof ik

nog een vraag die ik gegokt heb : of edirol en cakewalk iets met roland te maken hebben of met korg? wist ik ook niet .....
 
gaat toch nergens weer over hier :D

als niemand reageert op een zogenaamde domme vraag dan is die binen 2 uur van de frontpage af en zie je hem nooit weer. Maar zolang er een vaste groep mensen is die maar blijven posten in dat soort threads zal die bovenaan staan. Vind ik persoonlijk ook niet erg, want blijkbaar voorzien die threads dus in een behoefte van die reply-ers :D

dus ik zie echt geen enkel probleem hier. Bovendien een forum, kom op zeg, het is hier niet een kennisbank van synthgerelateerde informatie :D, mensen praten hier gewoon over hun hobby, van beginners die niet weten wat een vca, vcf of adsr is, tot mensen die haarfijn uit kunnen leggen hoe je fourier analyse op je geluid kan toepassen.

wat een onzin voorstel :D
 
gaat toch nergens weer over hier :D

wat een onzin voorstel :D

ja , probeer maar eens die kwis 'ns kijken of je hoger uitkomt dan ik ..
 
Jee, zeg! Een inburgeringstest voor sythnerds :D
wat vindt de achterban daarvan? er komt toch geen interne strijd hierdoor? :P

ff gekheid op een stokje...
er zijn een aantal (oude garde) SF'ers met een berg aan muzikale en technische kennis...
veel posts van deze SF'ers lees ik iig door en imo moeten we ze koesteren....

zelf zit ik in de groep van KNOPPEN DRAAIEN, luisteren maar zonder theoretische kennis....
de groep knoppen draaiers is imo de grootste groep op het SF....
en uit deze groep worden ook de meeste (on- en zinnige) vragen gesteld.

topics met vragen naar de bekende weg bloeien vanzelf dood...
topicstarter zal met wat nuchter relativeringsvermogen ook inzien dat er steevast niet wordt geantwoord en/of wordt doorverwezen.

topicstarters/posters zouden imo beter moeten nadenken over wat ze posten (retorisch en/of domme vragen) alvorens er continu een topic wordt opgestart.

Een voorbeeld is: ik ben begonnen met wat DIY en heb als beginneling de grootste plannen. Een soldeerverbindinkje maken is niet moeilijk, het controlerende nameten op de pcb voor een goede verbinding ook niet.... maar ik wil cv inputs erop aanbrengen en heb de technische know how niet.

Nu kan ik bijv. continu Hilltree, PWM, Etaoin en nog andere DIY'ers continu lastigvallen met hoe doe ik dat? Als ik het min of meer zelf uitvind met lezen zal het leereffect voor mezelf hoger zijn. Als je dan een ontwerpje maakt en dit dan aan één van hen voorlegt om te controleren, dan vermoed ik dat de personen niet te beroerd zijn om je verder op (de juiste) weg te helpen.
 
kan ook weer anders zijn : TS heeft het dak zeg maar bereikt en voelt zich nu overbodig op het forum en zit vast en klem hier : ja dan moet ie doorgroeien naar een hoger platvorm : zo kan het natuurlijk ook zijn

zoek je ites hogers dan dit forum? ja dan zit je al snel in het buitenland hee? en dan moet je de talen goed spreken...... nederland is maar klein kwa inwoners.. dus je zit al snel klem hier op fora...... .....its lonely at the top ha ha
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top