Kwaliteitsbehoud van't forum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja als je al een tijdje bezig bent is het inderdaad makkelijk.
ik had ook 100%...

het is maar waar je de grens legt. als je alle vragen op het niveau van universitaire promovendi legt denk ik dat je een rustig forum krijgt...



dat is inderdaad ook weer niet de bedoeling. Ik kon geen vraag met een DAW en interface verzinnen, daarbij zijn ook de meeste vragen op het forum.
 
Ik vind 'm best moeilijk...

certificate.php


:D

Maar snap wel wat Den bedoelt, tuurlijk moet je geen mensen uitsluiten maar er zijn mensen die het forum meer vervuilen dan dat ze wat toevoegen.
Domme vragen bestaan idd niet maar leef jezelf wel een beetje in op het onderwerp waar je vragen over heb.
Het komt zo op mij een beetje over dat je eigenlijk weinig intresse in het onderwerp heb, en om er maar bij te horen ga je dan maar wat ïntressante"vragen erover stellen....
 
Ach, effe een Dylan tekstje...

...
Everybody will help you
Discover what you set out to find
But if I can save you any time
Come on, give it to me
I’ll keep it with mine

Wout
 
Het zweet brak me toch even uit bij die vraag over grooveboxes...:D
 

Attachments

  • cert.bmp
    295,4 KB · Bekeken: 68
Misschien moeten we Smackos terugvragen, daar had je nog wat aan.
 
Kan er niet een apart subforum "Beginnersvragen" aangemaakt worden? Hoef je mensen verder niet te beledigen, maar het is wel een subtiele hint als je draadje overgeplaatst wordt ;)
 
ja als ik lees een vraag als : ik wil een stem sytnhetiseren? ja dan sla ik hem wel over : dat is echt beginners werk hee? maar als ik dan een week later lees : dan zie ik wel dat er veel mensen serieus op in gegaan zijn : dus ja dan denk ik : het zal wel goed zijn.....maar niet mijn pakje aan dus....
 
ja oke het is geen beginnerswerk oke maar ha ja ik heb de nodige modulairs in huis gehad en ja op een dag dan kom je automatisch op een klank die op een menselijke stem lijkt.... dus ja heel het verhaal is niet voor mij geschikt.... ik stoor me er ook niet heel erg aan dat er beginners komen op het forum.... ik lees erover heen.....
 
ja als ik lees een vraag als : ik wil een stem sytnhetiseren? ja dan sla ik hem wel over : dat is echt beginners werk hee? ...
:D
Helaas, het is juist één van de moeilijste zaken in synthesizerland. Vreemd is dat beginnelingen dit juist zo eenvoudig vinden. Hebben ze het dan al gedaan, dan?

Edwinemanuel???

Wout
 
ja oke het is geen beginnerswerk oke maar ha ja ik heb de nodige modulairs in huis gehad en ja op een dag dan kom je automatisch op een klank die op een menselijke stem lijkt.... dus ja heel het verhaal is niet voor mij geschikt.... ik stoor me er ook niet heel erg aan dat er beginners komen op het forum.... ik lees erover heen.....

:Z, doe jij die quiz eens....
 
Het lijkt me niet verstandig om een soort van drempel / pakketje toelatingseisen op te werpen voor synthforum.

Je kunt er niet van uitgaan dat elke synthfreak hier dezelfde achtergrond en kennis heeft.
Veel beginnersvragen kun je natuurlijk ook met de zoekfunctie vinden maar als iemand na zo'n vraag ff door een paar antwoorden op het goede pad gebracht kan worden heb ik daar echt wel vrede mee.

Wat ik wel irritant vind is van die 'hey vertel me even snel hoe ik die-en-die sound namaak' figuren die nergens energie in lijken te willen steken.
Dat soort topics reageer ik gewoon niet op en da's ook iets wat blijft, dat soort vragen.

Wat ik toch echt wel fijn vind, is mensen helpen met vragen over specifieke bakken die ik ook ooit gehad heb. Wat tips 'n tricks, een of ander obscuur editortje of zipje (of arjtje) met patches uit mn archief ergens (wat teruggaat tot 1995 ongeveer). Of dingen die ik zelf heb uit lopen pluizen delen.

@Dender: ik snap je irritatie prima, maar leun dan ff achterover en bedenk dat het allemaal op je scherm is en je het gewoon weg kunt klikken als het je irriteert. Zeg nou zelf, als op een gegeven moment zo'n forum in je hoofd dreigt te gaan zitten is het tijd om es met je kop in de frisse lucht te gaan en even afstand te nemen ;).

-C-
 
ja weer ontopic : ik vind het een reuze leuk forum : vraag en aanbod is mijn lievelings topic en vintage en zelfbouw.......stoor me niet aan beginners ( nou ja je hoort mij wel eens zuchten ha ja voor een moment maar dan reageer ik niet op een onderwerp )

een optie als je het forum te stomzinnig vind : is : opens zelf een site en dat kost maar een tietje per maand ofzo : verzin een goede naam ( bijv prof-synth-player ) : en word er zelf moderator ha ha dan kan je alle beginnelingetjes eruit smijten..... en ja het enige probleem dat je dan nog hebt is : waar vind je de juiste mensen voor je club?

waar tover je ze vandaan dus? maar het is niet onmogelijk dus......gewoon zelf beginnen dus .....

optie twee : als je mods op SF het met je klacht eens zijn : dan nemen ze je advies over dus....... dan heb je bijna een hostile take-over
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top