bestaan er ook 303 cloons die exacte copies van het orgineel zijn?

is imo meer sequencer dan een 1-op-1 clone....
zelf zou ik voor een x0x kiezen en niet voor een revolution
en als er te weinig cv/gate outputs zijn dan kies ik voor een Syntecno TeeBee MKII of III

behalve een goed marketing management, is vriendjes hebben in Hilversum ook erg belangrijk als je inzet op de grote massa :)

@Gilox....
maar jij hebt ook niet zomaar de eerste TB gekocht ....

'k Heb een x0xbox gehad met een enorme massa mods.
Het was wel een leuk bakje, je programmeert hem precies hetzelfde als een future retro 777 (en waarshcijnlijk dan ook de revolution).
Hij klonk wel behoorlijk 303 maar ik weet niet, het is niet het echte ding.
Het jeukt me vaak om weer een echte TB te halen want het zijn gewoon bijzondere dingetjes.
Ik denk ook dat een deel van hoe je TB303 klinkt en grooved niet alleen door zn geluid komt, maar ook door de unieke manier van programmeren. Je speelt je noten in, en dan ga je pas de groove bouwen ;).

Wat je ook zegt, een syntechno lijkt me ook nog wel een keer wat, die kan ik sequencen vanaf mn monomachine, die heeft ook midi tracks.

-C-
 
Huh? En je handtekening dan?

ha ha ha ja ik heb helemaal nix thuis ...binnenkort krijg ik 1500 euro ha ja

dan koop ik allemaal zooi

maar ha ja om mn handtekening te zeggen dat ik helemaal nix heb das ook zo zout

:?:z
 
Patenten, en die zijn al lang verlopen. Het enige wat Roland niet zo leuk vindt is als je aan hun trademark zit - dat gebeurde met een x0xbouwer die het ding helemaal eruit liet zien als een "Computer Controlled(tm)" machine inclusief merkjes en logo's en zo.

haha, ja idd, heb ik voor gezorgt,gezien ik een roland fan ben had kennis toen bij roland staff verwittigt met een link naar zen website en gevraagt of hij er snel iets aan kon doen,die gast zen prijs was duurder als een second hand tb en hij gebruikte de originele bassline logo's etc. iets te ver voor mij..

Kort daarna zen site down ,en later heeft hij alle logos op de fotos gemaskeert ook deze die hij op ebay verkocht,enkel de eerste die hij had geadverteerd op matrixsynth zijn er nog met logo erop denk ik.

En dan op het xoxforum negeert hij dat hij problemen gehad heeft met roland,wat een looser zeg..

Ik kan vast verzekeren dat er nooit in publiek commercieel verkochte gelijkuitziende clonen ooit zullen komen zonder toelating van roland staff,want daar gaan we voor zorgen..
 
Zo jij had het goed gedaan in uniform.........loopt het forum soms vol met dit soort zachte hap gasten?
 
haha, ja idd, heb ik voor gezorgt

Als je een echte Roland fan was zou je een brief naar ze sturen waarin je zegt dat als een of andere hobbyist wel kan doen wat zij al 20 jaar niet meer doen het toch erg triest gesteld is met het bedrijf waar je "fan" van bent.

Prijs? Tja, de reguliere x0x komt in een goedkope behuizing, iets netters maken kost ook tijd en geld. Wie ben jij om de gek te vertellen dat 'ie er dat niet voor mag geven?
 
Huh? En je handtekening dan?

ha ha ha ja ik heb helemaal nix thuis ...binnenkort krijg ik 1500 euro ha ja

dan koop ik allemaal zooi

maar ha ja om mn handtekening te zeggen dat ik helemaal nix heb das ook zo zout



liegebeest.jpg
 
haha, ja idd, heb ik voor gezorgt,gezien ik een roland fan ben had kennis toen bij roland staff verwittigt met een link naar zen website en gevraagt of hij er snel iets aan kon doen,die gast zen prijs was duurder als een second hand tb en hij gebruikte de originele bassline logo's etc. iets te ver voor mij..

Kort daarna zen site down ,en later heeft hij alle logos op de fotos gemaskeert ook deze die hij op ebay verkocht,enkel de eerste die hij had geadverteerd op matrixsynth zijn er nog met logo erop denk ik.

En dan op het xoxforum negeert hij dat hij problemen gehad heeft met roland,wat een looser zeg..

Ik kan vast verzekeren dat er nooit in publiek commercieel verkochte gelijkuitziende clonen ooit zullen komen zonder toelating van roland staff,want daar gaan we voor zorgen..

amai dit is écht zo zwak !!
 
Huh? En je handtekening dan?

ha ha ha ja ik heb helemaal nix thuis ...binnenkort krijg ik 1500 euro ha ja

dan koop ik allemaal zooi

maar ha ja om mn handtekening te zeggen dat ik helemaal nix heb das ook zo zout

dit is pas echt belachelijk !
sorry jongen maar ik kan jou echt niet meer serieus nemen, een gearlist 'uitvinden' om 'iets' in je handtekening te kunnen zetten !!??
Maar nu begrijp ik waarom je -ondanks 'pro' gear- toch zoveel onnozele vragen stelt/opmerkingen maakt in dit synthforum
dat wij ons hier met zo'n figuren bezighouden :-(
 
Laten we samen ondebeurt Roland bellen of ze nog een 303 808 of 909 te koop hebben, of dat ze nog 1 nieuwe krijgen???
En wanneer deze weer gemaakt gaan worden, aangezien de geluidjes in elk modern house lied worden gebruikt.
Mischien hebben ze het eens door!!! De digitale aansmeerders.
 
haha, ja idd, heb ik voor gezorgt,gezien ik een roland fan ben had kennis toen bij roland staff verwittigt met een link naar zen website en gevraagt of hij er snel iets aan kon doen,die gast zen prijs was duurder als een second hand tb en hij gebruikte de originele bassline logo's etc. iets te ver voor mij..

Kort daarna zen site down ,en later heeft hij alle logos op de fotos gemaskeert ook deze die hij op ebay verkocht,enkel de eerste die hij had geadverteerd op matrixsynth zijn er nog met logo erop denk ik.

En dan op het xoxforum negeert hij dat hij problemen gehad heeft met roland,wat een looser zeg..

Ik kan vast verzekeren dat er nooit in publiek commercieel verkochte gelijkuitziende clonen ooit zullen komen zonder toelating van roland staff,want daar gaan we voor zorgen..

hahahhaha

nuja

dan kan ik je alvast tippen dat diezelfde persoon een x0xb0x in 303 form factor gemaakt heeft

succes flauwe!

DSCN3632.JPG
 
Huh? En je handtekening dan?

ha ha ha ja ik heb helemaal nix thuis ...binnenkort krijg ik 1500 euro ha ja

dan koop ik allemaal zooi

maar ha ja om mn handtekening te zeggen dat ik helemaal nix heb das ook zo zout

ok dit is gewoon zielig.....


haha, ja idd, heb ik voor gezorgt,gezien ik een roland fan ben had kennis toen bij roland staff verwittigt met een link naar zen website en gevraagt of hij er snel iets aan kon doen,die gast zen prijs was duurder als een second hand tb en hij gebruikte de originele bassline logo's etc. iets te ver voor mij..

Kort daarna zen site down ,en later heeft hij alle logos op de fotos gemaskeert ook deze die hij op ebay verkocht,enkel de eerste die hij had geadverteerd op matrixsynth zijn er nog met logo erop denk ik.

En dan op het xoxforum negeert hij dat hij problemen gehad heeft met roland,wat een looser zeg..

Ik kan vast verzekeren dat er nooit in publiek commercieel verkochte gelijkuitziende clonen ooit zullen komen zonder toelating van roland staff,want daar gaan we voor zorgen..

jij MOET wel fout geweest zijn in de oorlog... als je zo mensen gaat aangeven......vuile roland nazi :P
 
aangezien de geluidjes in elk modern house lied worden gebruikt.

Alleen zijn dat waarschijnlijk 99% plug-ins en samples. Die mensen gaan heus niet allemaal opeens over op hardware als ze weer nieuw verkocht zouden worden. En de echte puristen kopen toch geen remake, dus daar verdient Roland ook niks aan.

Nog even los van dat Roland geen echte meer mag produceren omdat die niet aan RoHS-wetgeving zal voldoen (voorzover ze er nog genoeg componenten kunnen krijgen). Ze moeten dus toch voor vervangers opnieuw de ontwikkeling in (= duur), met als resultaat een apparaat dat minder authentiek is dan een x0xb0x (DIY heeft geen last van RoHS dus kan wel de originele componenten gebruiken).
 
Gezien het layout van die software 808 ook verandert moest worden (net na de aankondiging en voor de release van de soft) dan kon die fake TB ook niet door de beugel,daarom mijn aktie,en ook terecht gezien de reactie van Roland zelf..

Wat betreft 1/1 clonen voor eigen gebruik kan niemand verhinderen,het richt commercieel ook geen schade toe of dergelijke,ben er zelf voorstander van..
 
Als je een echte Roland fan was zou je een brief naar ze sturen waarin je zegt dat als een of andere hobbyist wel kan doen wat zij al 20 jaar niet meer doen het toch erg triest gesteld is met het bedrijf waar je "fan" van bent.

Prijs? Tja, de reguliere x0x komt in een goedkope behuizing, iets netters maken kost ook tijd en geld. Wie ben jij om de gek te vertellen dat 'ie er dat niet voor mag geven?


Er is een verschil tussen Hobbyist,en illegaal producten commerieel verkopen.

Er is reden genoeg fan te zijn van een bedrijf als je ziet dat hun 20j oude spullen
nog steeds gewild zijn,laat staan men die probeert na te maken.

Wat de prijs betreft gaat het em erom dat de gek hem niet mag kopen ,wat de prijs dan ook mag wezen.
Hoe gek het dan ook in dit geval mag klinken,zoals je weet worden/kunnen namaak producten in beslag genomen worden en vernietigd.
 
Huh? En je handtekening dan?

ha ha ha ja ik heb helemaal nix thuis ...binnenkort krijg ik 1500 euro ha ja

dan koop ik allemaal zooi

maar ha ja om mn handtekening te zeggen dat ik helemaal nix heb das ook zo zout

dit is pas echt belachelijk !
sorry jongen maar ik kan jou echt niet meer serieus nemen, een gearlist 'uitvinden' om 'iets' in je handtekening te kunnen zetten !!??
Maar nu begrijp ik waarom je -ondanks 'pro' gear- toch zoveel onnozele vragen stelt/opmerkingen maakt in dit synthforum
dat wij ons hier met zo'n figuren bezighouden :-(

:dubbel: echt fukkin triest die gast...ha ha hee hi hi ho ho.....:Z:stupid:r
 
Back
Top