Nieuwe roland synth komt eraan

Heet van de naald.

De vertegenwoordiger van Roland verteld me net dat in het najaar Roland met een super synth komt.

En dan weer een echte synth ala jp ed.

Veel mocht hij niet zeggen, maar het schijnt een topper in de synthwereld te worden.

Ze werken aan een nieuwe klassieker, aldus Roland.

...more to come......
 
Nou, nou, nou, nou, rustig maar... ;)

Ik denk dat roland wel met een nieuwe synth zal komen. Als je al ziet hoelang het is geleden dat de JP 80(80) uitkwam. En dit is nog steeds de favoriete synth van veel artiesten.

En misschien hebben ze wel het licht gezien en komen ze wel met een echte analoge synth. A la de Andromeda, je weet het maar nooit.....niet echt waarschijnlijk, maar ja. 8o)

Ik denk dat ze met een nieuwe VA komen. Waarschijnlijk een module met knoppen. Roland kennende zullen ze wel met iets komen wat lijkt op die SH-32.

De SH-2002 Virtueel analoge 19" racksynth. 32 Stemmen, 16 parts en veel knoppen en effecten.

...we zullen zien over 3/4 jaar ;)
 
Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door leo
hé bambam, ik vind jou meestal veel en veel zinniger: "ik mocht eigenlijk niks zeggen..." je bent toch niet gek geworden zeker, hoe weet zo'n vertegenwoordiger het dan? opgeklopte flauwekul. we hebben het hier toch niet over de echte moordenaar van jf kennedy of de verblijfplaats van o bin laden ? het gaat gewoon over de zoveelste pruttelbak van roland in een schier oneindige rij van pruttelbakken. super synth? super jv80, 90, 1080, 2080, 3080, 5080, en elke keer moet er weer geld op tafel komen.
hoezo de jp8000 een goede synth? en hoezo "intussen voorbijgestreefd" door anderen. kijk maar 's na: roland is niet voorbijgestreefd, maar kwam gewoon achteraan kakken toen ze zagen dat vele andere firma's scoorden (vaak met leukere spullen). roland is tegenwoordig gewoon een firma van conservatieve afkijkers, ipv de innovatieve mede-pioniers die ze ooit waren.
ober, doe mij twee rolands en neem er zelf ook een.

LEO KICKS ASS.

Ik sluit me helemaal bij je aan. Er komt niet veel nieuws bij. Het is alleen maar allemaal twee keer meer dan de vorige bak en ze duwen het in een nieuwe behuizing, en zie hier: We hebben weer een revelutionaire nieuwe supersynth. Allemaal ge*** om geld uit je zak te kloppen. Je moet gewoon lekker tweedehands spul kopen. Dat is is stukken goedkoper en je weet tenminste wat je krijgt. Ik heb volgens mij nog nooit iets nieuws gekocht, ik doe niet mee aan die commerciele kermis van de japanners.
 
tja..roland.....een analoge bak gaan ze never nooit meer maken, daarvoor moeten ze nieuwe productielijnen opzetten etc. en dat kunnen ze niet rendabel doen....zo werkt dat voor al die "grote" fabrikanten, kijk maar naar roland, yamaha, emu/ensoniq, korg etc. ....ze borduren allemaal voort op een aantal standaard componenten die ze in house ontwikkeld hebben....

als je een klassieke analoge roland wilt dan moet je gewoon een jupiter op de kop zien te tikken.....voor digitaal is de jd990 echt heel goed, en de JP8000 kan ook prima mee met de andere VA's...

ach, we merken het vanzelf allemaal wel...bedrijven als roland hebben innovatie grotendeels afgezworen, ook omdat het gewoon niet goed verkoopt (kijk maar naar de roland VP9000, de yamaha FS1r, de physical modeling reeks van yamaha, de kawai K5000 etc.)

Olaf
 
Sorry

Sorry

Ik heb er al een plaatje van gevonden op internet...
 

Attachments

  • sd-80b.png
    sd-80b.png
    140,1 KB · Bekeken: 113
ik vind (en je moet maar zeggen of je het er wel of niet mee ens bent) dat synth fabrikanten zich nu maar een moeten bezig houden met andere synths na te maken dan de jupiters de moogs en de korgen(is mijn goedste nederlands) ik zou nu wel eens een monster synth willen die bijv FM met WAVEtable synthese combineert nu zeg ik maar iets. Maar onlangs krijg ik de FM7 van native instrument onder mijn neus. en ik ben dus nu helemaal om... al mijn hardware synths gaan binnen kort de deur uit. Dus roland moet wel met een hele bizarre synth komen willen ik weer naar hardware over gaan
 
OK, heb een lange Yamaha geschiedenis maar die XV5080 klinkt dus écht goed. Zeker een van de beste digitale synths ooit (tot nu toe dan). En nog zo veelzijdig ook, zeker voor een rompler (met ram en meer slots dan je nodig hebt). Als je dat niet kan waarderen wat the hell nog meer niet dan!?

En over de prijzen van die dingen. Als ze allemaal zo duur waren als die Andromeda dan was het gauw gebeurt met de verkoop van synths. Men heeft gewoon niet zoveel geld over voor zoveel geweld. Zeker niet als je in een band speelt en goed mee kunt komen met wat voor een samplebak dan ook.

Die nieuwe Roland Fantom is mij een beetje langs me gegaan. Hoop ooit nog wel een keer zo'n ding te mogen uitproberen. (Messe?)
En dat nieuwe ding? Zal het weer lijken of op een Triton of bijvoorbeeld een Motif met allerlei real-time sample opties en toeters en bellen? Denk niet dat men daar nu op zit te wachten.
Eerder een mooie hybride VA/Rompler zou wellicht wel eens verfrissend kunnen zijn. (Die zijn er nl. niet zoveel) Want Roland heeft qua VA de laatste tijd alleen die SH-32 uitgebracht zover ik weet.

Nee Bamse, ben blij dat je deze geruchten laat gonzen. Dat houd het wat spannender dan alleen maar het gedoe over Juno's en Jupiters. Het is tenslotte een synthforum. ;)
 
Zoals uit m'n eerste post al blijkt, sluit ik me bij leo aan (don't believe the hype). Toch vind ik het leuk van bambam dat hij ons op de hoogte houdt van dit soort 'nieuwtjes'. We zijn tenslotte allemaal slim genoeg om alle marketing bullshit met 'n korreltje (schep?) zout te nemen, dat weet bambam ook wel.

Het heeft in ieder geval een grappige discussie opgeleverd.

En inderdaad, fuse, als je van romplers houdt zit je goed bij Roland en Korg. Voor VA bakken moet je het toch echt in Europa zoeken.
 
hé bamse...
niks ten nadele van jou hoor, we laten allemaal wel eens een steekje vallen, wil niet meteen zeggen dat er een steekje los is bij je. ook ik vond de discussie leuk, lekker afreageren. ik wou dat er eens iemand over willem-alexander en maxima begon.
 
hé, niet sippen hoor. jij wordt helemaal niet afgebrand. of is je voornaam soms roland, want dan begrijp ik het misverstand.
 
Wat ik even niet snap is de vooringenomenheid van iets wat nog helemaal niet uit is. Of dat het success van een apparaat aan geografie gebonden zou zijn. De meeste bedrijven hebben een R&D dept. in een heel ander land dan ze gemaakt worden. En bij de ontwikkeling van nieuwe synths zijn ze jaren mee bezig en hebben wereldwijd diverse mensen inspraak.
En heel eerlijk past daar dan ook bij het tegenovergestelde. (kopen voordat je weet wat je is, tenzij je meer weet dan je wilt laten weten)
Mijn motto hierbij is dan ook:
Eerst horen, dan horen.

Enne, afreageren doe je toch op je vriendin/vrouw? Waar anders hebben ze blijf van m'n lijf huizen voor. Of eh, zinloos gezwets voor anoniemen een paar straten verder.
 
Orgineel geplaatst door fuse
OK, heb een lange Yamaha geschiedenis maar die XV5080 klinkt dus écht goed. Zeker een van de beste digitale synths ooit (tot nu toe dan). En nog zo veelzijdig ook, zeker voor een rompler (met ram en meer slots dan je nodig hebt). Als je dat niet kan waarderen wat the hell nog meer niet dan!?

En over de prijzen van die dingen. Als ze allemaal zo duur waren als die Andromeda dan was het gauw gebeurt met de verkoop van synths. Men heeft gewoon niet zoveel geld over voor zoveel geweld. Zeker niet als je in een band speelt en goed mee kunt komen met wat voor een samplebak dan ook.

Die nieuwe Roland Fantom is mij een beetje langs me gegaan. Hoop ooit nog wel een keer zo'n ding te mogen uitproberen. (Messe?)
En dat nieuwe ding? Zal het weer lijken of op een Triton of bijvoorbeeld een Motif met allerlei real-time sample opties en toeters en bellen? Denk niet dat men daar nu op zit te wachten.




Doe geen moeite.
De Fantom is een verklede
XV met een interactieve arpeggiator, ritme-generator en sequencer… meer niet.
Ze (zoals jullie al zelf aankondigende) zijn ze ergens met iets nieuws bezig
maar moeten toch iets “nieuws” op de markt komen (messe).
Dus gooien zoiets als ’n Fantom op de markt.
 
Ik was meteen verkocht toen de Nord uit kwam.
Hehe, eindelijk een midi-knoppenbak die vet klonk.
En de Roland JD –800 dan? Die heb ik ook gehad maar dat was
niet meer dan ’n beknopte (haha) pcm bak .

ik wacht meer op
nieuwe technieken zoals de VP techniek
van Roland of de Lan techniek van Yamaha
kijk, dat zijn nieuwe dingen!
8)
 
Orgineel geplaatst door computer
En de Roland JD –800 dan? Die heb ik ook gehad maar dat was
niet meer dan ’n beknopte (haha) pcm bak .

Beknopt is hij zeker niet. Hij is een stuk uitgebreider, qua beschikbare parameters, dan menig VA apparaat. PCM klopt, maar dat wil niet zeggen dat hij niet fantastisch klinkt. Ook hier kan menig VA ding een puntje aan zuigen.
 
Back
Top