Roland V-Synth de nieuwe JP 8000?

dimorphic

Hard lid.
Lid sinds
28 februari 2003
Berichten
13
Locatie
nederland
Zijn er al mensen die gebruik maken van de nieuwe Roland V-Synth? Ik heb ´m inmiddels in gebruik, maar ben lichtelijk teleurgesteld in z´n prestaties. Nou moet ik dat voorzichtig zeggen, want ook bij de jp 8000 kwam ik later pas achter zijn echte kwaliteiten. Ook slechte presets dus, die pas interessant werden na een flinke portie knoppen draaien. Wat ik mis bij de V-Synth is b.v. de detune en de super saw zoals ik die op jp 8000 aantref. Ideaal voor vette strings en leads. Iemand anders een andere mening? Let me know.
 
Re: Roland V-Synth de nieuwe JP 8000?

Ook slechte presets dus, die pas interessant werden na een flinke portie knoppen draaien. Wat ik mis bij de V-Synth is b.v. de detune en de super saw zoals ik die op jp 8000 aantref.[/B]


Met andere woorden zitten er dus enkel maar bruikbare klanken in... ;) (sorry... but I hate clichés)
 
wat wil je daar nou eigenlijlk mee zeggen dan?
 
Om maar een cliché te gebruiken.

Beoordeel nooit een synth aan de hand van z'n presets. ;)

Kom op man! Programmeer die bak zelf eens tot de max en verbaas jezelf!
Daar istie tenslotte voor gemaakt. Anders koop je maar een soundcanvas ofzo. :P
 
Die v-synth doet me momenteel helemaal niks maar ik denk dat hij in de toekomst zeker wel wat gaat betekenen in menig studiootje! Is gevoelsmatig zeg maar en ja idd. net als de tb303, tr808, tr909 en inmiddels ook de jp8000.


gr. Mario
 
Re: Roland V-Synth de nieuwe JP 8000?

Origineel geplaatst door dimorphic
Zijn er al mensen die gebruik maken van de nieuwe Roland V-Synth? Ik heb ´m inmiddels in gebruik, maar ben lichtelijk teleurgesteld in z´n prestaties. Nou moet ik dat voorzichtig zeggen, want ook bij de jp 8000 kwam ik later pas achter zijn echte kwaliteiten. Ook slechte presets dus, die pas interessant werden na een flinke portie knoppen draaien. Wat ik mis bij de V-Synth is b.v. de detune en de super saw zoals ik die op jp 8000 aantref. Ideaal voor vette strings en leads. Iemand anders een andere mening? Let me know.

Waarom heb je hem dan gekochts? Dit soort zaken merk je toch direkt in de winkel?
 
Een V-synth is 'n beetje overbodig, als je al een comp hebt met (soft)synths en samplers.
Maar live steel je zeker de show.:)

Laat je nie inpalmen door verkoop praatjes!
 
Ik heb ´m blind gekocht, omdat ie anders mijn neus voorbij zou gaan. Natuurlijk ben ik niet achterlijk en beoordeel ik een synth niet alleen maar op z´n presets. Maar als je bijvoorbeeld een virus c hoort ben je gewoon sneller overtuigd.. Ik denk zelf dat de v-synth niet de lang verwachte opvolger is van de jp, maar een oud ontwerp van korg van 5 jaar terug waar korg destijds niet mee durfde uitkomen vanwege het destijds gewaagde concept. Je kunt ´m trouwens nu overal bestellen. (Bij een roland dealer that is..) Degene die ´m zullen bespelen (en bepielen) zullen het met me eens zijn: het had beter gekunt. Het was een kleine moeite geweest een super saw toe te voegen aan de waveforms. (Ja ja, dan doe je het toch zelf.. ja ga ik ook doen, rustig..) Tevens een vettere detune. Deze combinatie maakt gewoon de JP 8000 tot wat ie is. Qua effecten is de V rijk bedeeld en daarover niets dan goeds. Variphrase is natuurlijk al lang en breed verbeterd door de vrienden van Native Instruments met Kontakt dus dat is ook niets nieuws onder de zon. Roland heeft naar mijn idee een naam hoog te houden, maar blijft stug weigeren om naar de muzikanten te luisteren. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan b.v. pioneer. Die hebben goed geluisterd naar de deejays en hebben vervolgens een c.d. speler ontwikkeld die nu zo´n beetje de standaard is naast de technics draaitafels. Zo kan het dus ook. Wat voor moeite was het geweest om gewoon met nieuwe 909´s te komen,(in plaats van dat MC XXX speelgoed), een TR 9009 bijvoorbeeld of een TB 303 MK II. Ok, ok ik sla door, maar je get the point toch..
 
Origineel geplaatst door dimorphic
Ik heb ´m blind gekocht, omdat ie anders mijn neus voorbij zou gaan. Natuurlijk ben ik niet achterlijk en beoordeel ik een synth niet alleen maar op z´n presets. Maar als je bijvoorbeeld een virus c hoort ben je gewoon sneller overtuigd.. Ik denk zelf dat de v-synth niet de lang verwachte opvolger is van de jp, maar een oud ontwerp van korg van 5 jaar terug waar korg destijds niet mee durfde uitkomen vanwege het destijds gewaagde concept. Je kunt ´m trouwens nu overal bestellen. (Bij een roland dealer that is..) Degene die ´m zullen bespelen (en bepielen) zullen het met me eens zijn: het had beter gekunt. Het was een kleine moeite geweest een super saw toe te voegen aan de waveforms. (Ja ja, dan doe je het toch zelf.. ja ga ik ook doen, rustig..) Tevens een vettere detune. Deze combinatie maakt gewoon de JP 8000 tot wat ie is. Qua effecten is de V rijk bedeeld en daarover niets dan goeds. Variphrase is natuurlijk al lang en breed verbeterd door de vrienden van Native Instruments met Kontakt dus dat is ook niets nieuws onder de zon. Roland heeft naar mijn idee een naam hoog te houden, maar blijft stug weigeren om naar de muzikanten te luisteren. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan b.v. pioneer. Die hebben goed geluisterd naar de deejays en hebben vervolgens een c.d. speler ontwikkeld die nu zo´n beetje de standaard is naast de technics draaitafels. Zo kan het dus ook. Wat voor moeite was het geweest om gewoon met nieuwe 909´s te komen,(in plaats van dat MC XXX speelgoed), een TR 9009 bijvoorbeeld of een TB 303 MK II. Ok, ok ik sla door, maar je get the point toch..


ehhh..ja....nou verkopen dan maar weer..succes met de verkoop, hopelijk kan je een koper vinden ;)
 
Verkopen? Ik ga hem ritueel verbranden!! Nee serieus, natuurlijk is het het geen slechte synth. Hij klinkt niet slecht hoor, maar ook niet beter, snap je? Beter te veel synths dan te weinig.... Deze pappies zijn het trouwens niet met me eens zo te horen, maar goed wat zou jij zeggen als je er een gratis zou krijgen... http://www.v-synth.com/en/video/artists_low.mov
 
De V synth is GEEN opvolger van de JP hoor.
het is een compleet nieuw concept.

Je moet weten dat de V-synth echt een live bak is.
Je hebt alles ineen en je kunt in realtime LFO's laten klinken die je nog nooit hebt
gehoord. Groepen of artisten of zelfs voor de rijke DJ zou zo'n V-synth een uitkomst zijn.
Niet voor de thuis studio die bijna alles(qua synthese) al heeft.
 
De v-synth kwam na de JP dus in dat opzicht zou je kunnen zeggen dat het een opvolger is. Dat het niet DE opvolger is blijkt... maar goed voor live kan ik me voorstellen dat het mogelijkheden biedt. Goed punt.
 
Ahum... de SH-32 is de opvolger van de JP

En de Jp was een VA (virtual analoog)

De V-synth is een Sample/PCM/VA(geen analoog?)
En heeft USB. Dus compleet nieuw.:)

Wat heb je er eigenlijk voor betaald?
 
Tsja, in een donkerblauw verleden was de JP8000 ook niet echt een topper voor de synthfijnproevers kan ik me nog herinneren. Hij werd verketterd bijna. Totdat er een of andere 'randdebiel' er een vette hit mee scoorde en bewees dat het toch een beest was.

Wil iemand een livebak met veel knoppen om aan te sjorren dan is het weer niet goed!? ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Om maar een cliché te gebruiken.

Beoordeel nooit een synth aan de hand van z'n presets. ;)

Kom op man! Programmeer die bak zelf eens tot de max en verbaas jezelf!
Daar istie tenslotte voor gemaakt. Anders koop je maar een soundcanvas ofzo. :P

Precies...er zijn al teveel preset-artiesten...veel dance bestaat hoofdzakelijk uit clichematig gimmickstimulerend presetwerk
 
Ik heb hem geprobeerd en hij is echt te gek. Je moet wel van die roland rompler sound houden maar de mogelijkheden om je effecten in te zetten maakt hem tot een afwisselende bak. Dat betekend automatisch dat je qua programmeren toch wel even diep moet gaan maar hij is zeker heel breed inzetbaar. En ook gewoon leuk om mee te spelen omdat hij toch wel redelijk overzichtelijk is. En iets waar je heel creatief mee om kunt gaan en niet zo'n 'standaard' VA bak waar er al teveel van zijn. ;)
 
Heb zelf de machine even mogen uitproberen op de messe.
Doet mee in eerste instantie denken aan een JD-800 meets JP-8000 meets JV-80 qua geluid.

Kon er al vrij snel mee overweg en had al snel een basic sound gebouwd om verder op te kunnen vrotten.
Het keyboard speelt wel fijn, de synth zelf is overzichtelijk en het touchscreen is een "breeze" om te editen.

Jammer genoeg is 20 minuten pielen op[ de V-synth lang niet genoeg om een hands-on indruk te krijgen. Persoonlijk vind ik de synth een prima aanvulling op mijn eigen set-up en zou er op termijn graag een willen hebben.
Eerst maar eens flink sparen want 2500 eypo is geen kattenpis...
 
Back
Top