Roland V-Synth de nieuwe JP 8000?

Nou .... ik ben er zeeeer over te spreken (en ik ben echt niet speciaal roland freak!!)
Heb op de messe ook ff een demo gekregen en de mogelijkheden op deze bak zijn echt wel zeer oke en zeer vooruitstrevend !!!!!!!!!!
Ik denk ook dat je deze machine 'niet direct als synth moet zien' maar meer als een zeer flexibele tool. Het is een soort wavetable synth maar dan zeer gebruiksvriendelijk.

Ik vind um errug vet .... en voor mij begint roland weer een beetje te doen waar ie goed in was.
 
Ik denk dat de Vsynth een performance apparaat op zich is. In rack versie zal er niet veel speciaals meer overblijven. Denk aan het opofferen van een aantal knoppen, de helicopter landingsbaan :D en het d-beam gebeuren... Hou je niet meer dan een simpele soundmodule over...
 
Ik heb de v synth op de messe gehoord, gevoeld en dar voor bijna een uur....

en ik ben niet echt onder de indruk
Ik kreeg niet echt het gevoel dat ik een synth in mijn handen had. De interface ed zijn natuurlijk goed, das Roland.

Maar qua geluiden ed, neen niet onder de indruk
En dat is jammer voor een dure synth.

Ik denk dat ze beter hadden kunnen luisteren naar wat er al op de markt is, Clavia, Novation, Access ed.
Of eens kijken in hun oude keuken.

Ik dank dat je dan een beter synth op de markt had kunnen brengen dan een Fanton met een dance look....
 
Ik was aangenaam verrast door de bijna Korg-achtige padsounds die eruit kwamen. Ook is dat gedraai met samples wel leuk, alleen moet je wel even goed bijhouden op welk model je zit te werken.

Leuk dat Roland ook weer eens een gooi doet naar FM-synthesis (die mogelijkheid zat erin, niet echt uitgebuit maar wel daar). Maar dat kun je vervolgens dan ook weer sampelen en er verder mee stoeien.

Wat ik minder vond waren de toetsenborden. Zowieso was eigenlijk de Access Virus KC het enige 'lekkere' toetsenbord voor een synth, met als goede tweede de Q. De RS-50 van Roland was duidelijk zwaar minder met de plastic aanslag, en de KS4/5 vond ik ook niet alles. Tegenvallertje.
 
Tsja, als je het zo bekijkt dat je eerst op een Hartmann speelt en daarna een V-synth dan valt alles tegen! (Zelfs een Voyager ;) )
Maar toch dat ze in dat opzicht enigzins overeen komen met twee wavesources die je kunt combineren. En beide toch weer heel veel de kant van vectorsynthese opgaan. (vooral die Hartmann, plus nog een stap extra)
 
Origineel geplaatst door bambamstudio

Ik dank dat je dan een beter synth op de markt had kunnen brengen dan een Fanton met een dance look....

De fantom is geen fantom meer !! Alleen de naam is hetzelfde gebleven.
 
Origineel geplaatst door fuse
Tsja, als je het zo bekijkt dat je eerst op een Hartmann speelt en daarna een V-synth dan valt alles tegen! (Zelfs een Voyager ;) )

Zucht, ik verzoek iedereen Hartmann niet te vaak te noemen. Krijg gewoon neigingen om Primeline voor een paar maandjes aan te spreken. Dat beest was zo heerlijk! :kroon:
 
Sorry!
 
Nou vraag je der gewoon om!

Nou vraag je der gewoon om!

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Zucht, ik verzoek iedereen Hartmann niet te vaak te noemen. Krijg gewoon neigingen om Primeline voor een paar maandjes aan te spreken. Dat beest was zo heerlijk! :kroon:

Hebben er mensen al met de Hartmann kunnen spelen dan, zo ja, vertel er is wat meer over

Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron
 
Ne Neuron Hartmann is te bespelen bij Feedback Rotterdam.
Hij klinkt spacy, wollig, maar ik had meer verschillende "modellen" en dus klanken verwacht.
Het bleef bij pads, fluitklanken en gitaargeluiden. Misschien dat met de software snel nieuwe "modellen" te maken zijn.
Ik hoorde geen piano achtig model of bijvoorbeeld stemklanken. Ook de interactie met de modellen door middel van de wilen is niet helemaal wat je je er van te voren van voorstelt.
 
Tja, ik zal echt niet de enige zijn hoor. Om er denk ik echt iets zinnigs over te kunnen zeggen moet je hem een week echt bij je in huis hebben gehad. Ik heb er een klein kwartier bij Feedback R'dam mee willen spelen. Onbewust is dat 1,5 tot 2 uur geworden. Xi, ik raad je echt aan om even bij Feedback (of een andere winkel waar deze staat) binnen te stappen, want de specs opnoemen heeft geen zin. Kun je beter even op hun website kijken. Ga er even mee spelen en luister naar de dynamiek van dit beest. Dan begrijp je waarom ik het iig niet kan beschrijven.
 
Origineel geplaatst door henkie
Ne Neuron Hartmann is te bespelen bij Feedback Rotterdam.
Hij klinkt spacy, wollig, maar ik had meer verschillende "modellen" en dus klanken verwacht.
Het bleef bij pads, fluitklanken en gitaargeluiden. Misschien dat met de software snel nieuwe "modellen" te maken zijn.
Ik hoorde geen piano achtig model of bijvoorbeeld stemklanken. Ook de interactie met de modellen door middel van de wilen is niet helemaal wat je je er van te voren van voorstelt.

Dat zijn de presets. Ik had er na wat stoeien grommende diepe bassen waar je eng van werd. Ik ben iig geval lichtelijk verward de winkel uitgestrompeld. De bouwkwaliteit, met name het gedeelte waar de stekkers ingaan, leek me niet helemaal in verhouding tot de prijs maar de klank was absoluut mijn smaak.
 
totaal anders hoor dan de jp-8000,de presets zijn een mislukking,maar je kunt binnenkort via de v-website nieuwe samples downladen,dus er je kunt totaal andere eigenschappen,nieuwe sounds creëren,een totaal andere muzikale wereld ontdekken,ik heb er ene,ik weet waar ik over spreek
 
Idd! je moet de V-synth als een muzikale toetsen tool zien.
Je donderd de presets eruit (of gebruik ze gewoon niet)
En samplen maar! Gooi ze vol met je eigen geluiden en het word opeens
een wondersynth!:halleluja
 
yeah right,nog een varios erbij voor wat softsynth's ,jup 8 en tb-303,en ,misschien nog een z-8 van akai?(voor mij althans)
 
Re: Nou vraag je der gewoon om!

Re: Nou vraag je der gewoon om!

Origineel geplaatst door ><i
Hebben er mensen al met de Hartmann kunnen spelen dan, zo ja, vertel er is wat meer over

Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron Hartmann Neuron

Op de Messe ermee gespeeld. Jemig, dat ding is niet gezond als je een strakke broek aanhebt. De pads.. jum...zwaar jummie. In 2002 op de Messe mocht 't publiek er nog niet met de vingers aanzitten en was de demonstrator bezig met loeizware d'n'b beats.

Maar als je een VA gewend bent zit je wel even te staren.. "What's this button do?" en meestal speel je gewoon met de joysticks en de Sphere/Scape knoppen.

Had eigenlijk moeten kijken of er een arpeggiator opzat. Wat ik nu voornamelijk heb gehoord (pads, beats) was nog lang niet alles, eens kijken wat er gebeurt als je er een moddervette trance-lead insmijt.

(/me negeert het "heiligschennis!" geroep op de achtergrond).

Maar 't is ook steeds complexer. Is een analoge synth nog te doorgronden, een FM-synth is dat al duidelijk minder, maar de Neuron is al helemaal lastig.
 
slik

slik

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja, ik zal echt niet de enige zijn hoor. Om er denk ik echt iets zinnigs over te kunnen zeggen moet je hem een week echt bij je in huis hebben gehad. Ik heb er een klein kwartier bij Feedback R'dam mee willen spelen. Onbewust is dat 1,5 tot 2 uur geworden. Xi, ik raad je echt aan om even bij Feedback (of een andere winkel waar deze staat) binnen te stappen, want de specs opnoemen heeft geen zin. Kun je beter even op hun website kijken. Ga er even mee spelen en luister naar de dynamiek van dit beest. Dan begrijp je waarom ik het iig niet kan beschrijven.

Daar gaat de zomervakantie......weer.....tenminste, als de vrouw het nog een jaartje trekt, zal wel niet, vorig jaar ook niet geweest in verband met motu. gna gna... nee, ik zal denk ik een vakantie moeten lappen...... is gaan wel verstandig? hmmm.... ik ga toch maar is een keer langs.
 
Is er nergens een uitgebreide lijst met specificaties want ik kan nieteens ergens vinden hoeveel kanalen ie eigenlijk heeft...
 
Origineel geplaatst door RoelRoel
Is er nergens een uitgebreide lijst met specificaties want ik kan nieteens ergens vinden hoeveel kanalen ie eigenlijk heeft...

Zeg Brabo, tis geen V-mix maar V-synth :D
 
Back
Top