Nieuwe monitors

mikevercoelen

Piepkuk
Lid sinds
6 april 2010
Berichten
202
Ik ben zeer geïnteresseerd in het kopen van nieuwe monitors maar ik kom er niet uit. Ik heb ook op dit forum al een paar keer gelezen over KRK's dus ben ik er meer over gaan zoeken maar ik heb een paar vragen.

Mijn budget is 300/400 euro en ik wil actieve monitors, zo eerlijk mogelijk. Wat raden jullie mij aan ik zat persoonlijk te kijken naar de KRK RP5 GP2 en KRK RP6 GP2, is het slimmer om dus meer uit te geven aan de RP6, of is het niet de moeite waard. Ook wat raden jullie aan als budget audio interface, en zit hier een volume regelaar op?

Alvast heel erg bedankt! ;)
 
Hier is al enorm veel over geschreven; gebruik de zoekfunctie.
Als je 400 wilt uitgeven aan monitors zonder lang te zoeken en te twijfelen, is RP6 een prima keuze voor dat geld.
Een goede audio interface zonder poespas is de Apogee One, tenzij je veel inputs / outputs nodig hebt. Dan zou ik gaan voor een tweedehands Motu 828 of RME Fireface.
 
Adam A3X of KRK VXT4. Zijn wel iets kleiner dan de RP6, maar veel neutraler en gedetailleerder.
 
Ik heb hier de rp6 g2 en ze klinken best fijn om op te werken maar ik zit er toch vaak naast met mijn mixes. Ik heb regelmatig dat de mixen over mijn laptop speakers nog beter uitkomen dan de rp6. Ik zou of voor Tannoy reveal active gaan, op deze speakers lukte het me heel goed om strakke mixes te krijgen.
 
Groot verschil tussen de 5 en de 6" , zeker voor de 6 gaan
De 8" gaven wat te veel bas maar ook goed en niet zo'n groot verschil met de 6" , met de 5" lever je te veel bass in.
 
Even belangrijk als goede monitors is de akoestiek in je ruimte.

Maak dus ook een aantal absorbers (info genoeg over te vinden elders op het forum...) en plaats die op de cruciale plaatsen tegen de muren. Als je het zelf doet kost het bijna niets (100 tot 200 euro max.), enkel tijd.

Werken op goede monitors met slechte akoestiek geeft je meestal ook drollen van mixen...
 
Back
Top