Ableton Vraagje

mikevercoelen

Piepkuk
Lid sinds
6 april 2010
Berichten
202
Ik heb een vraagje, misschien is het wel heel simpel of is het niet eens op te lossen maar ik zit de hele tijd tegen een bug aan te rijden in ableton namelijk:

VST op een miditrack -> Parameters met Configure in lijst zetten -> Automate'n

Vervolgens ga ik perongeluk die parameter in de configure lijst aanpassen en wordt de automation grijs, hier kan ik niet uit komen, ik verwijder de automation uit het configure lijstje, en configure hem opnieuw maar hij blijft grijs, enige oplossing so far is heel de VST weg flikkeren en opnieuw er in zetten, dan is het weg.

Bedankt voor hulp alvast ;)
 
Vervolgens ga ik perongeluk


NOu, je hebt de bug gevonden zou ik zeggen, niet meer per ongeluk dit doen, en dan hebbie nergens last van, toch?
 
Aarshoofd, ik weet niet of het een bug was, en niet perongeluk doen, ja maar het is zo irritant als je automation hebt in ableton bv LFO rate ofzo en je opent de VST en je veranderd het perongeluk, dan is heel die automation fucked.
 
butthead.gif


Anyway, dit klinkt als een erg specifiek probleem dat in een specifiek geval voorkomt. De kans dat iemand dit hier ook is tegengekomen is dus misschien niet zo groot. Ik denk dat je meer kans maakt op de oplossing als je Ableton hierover benadert. Mijn ervaring is dat software-ontwikelaars doorgaans snelle en goede hulp bieden bij dergelijke problemen. Mag ook wel natuurlijk gezien de prijs van de pakketten.

Kleine tip: mensen wiens hulp je wilt aarshoofd noemen lijkt me geen slim plan als je daadwerkelijk nog hulp van ze wilt.
 
Maar das toch met alles wat je per ongeluk doet? da moejje niet doen.
ALs jij per ongeluk je tong tegen een bevroren lantaarnpaal plakt, dan kun je wel de lantaarnpaal DE-BUGGEN, maar daar zit het probleem dus niet in...je draait de boel om naar mijn idee.
En ik weet niet waarom je je zin begint met aarshoofd...maar ik vind het niet netjes.
 
Onze vriend Mikevercoelen lijkt mij een behoorlijk opgewonden standje. Het is niet de eerste keer dat hij vrij onbehoorlijk reageert. Ook moet Mike zich afvragen hoe het komt dat verschillende mensen zo reageren zoals ze reageren op hem.

Mike dit forum kan een mooie hulp zijn. Verpest het nu niet voor jezelf door telkens dit soort reacties te geven.

Paul
 
Niet zo saai doen, het was voor de grap, voor de dode mensen hier, het is bijna weekend!!! Dus niet zo flauw doen, als je het verkeerd op vatte Rubbah srry ;)

Hmm.. ff ableton contacteren dan maar, is trouwens geen individueel probleem Gijsje, try it yourself. Het is wel echt heel irritant.
 
Ik kan wel tegen een stootje. Ben het wel met Paul eens verder.

En ik weet niet hoe oud jij bent, maar je komt redelijk kleuterig over (je vraagstellingen, hoe je reageert enzo) , en dan toch Gijs (wat volgens mij best eens een behoorlijk flinke Gijs kan zijn) Gijsje noemen.....dat gaat me wat ver hoor. IK zou daar mn excuses voor aanbieden. Aarshoofd ala, maar Gijsje...

SLOA UM POA!
 
Ik ben 18, misschien is het wel kinderachtig I don't care, ik vind dat jullie niet zo serieus moeten doen, jullie doen net alsof er een aanslag wordt gepleegd als iemand wat minder serieus is, het is toch een hobby, als dit nou een of ander zakelijke gemeendschap was oke...
 
Je mag best een lolletje maken, maar ik zie de lol er niet van om iemand uit te schelden.
Ook al kan ie (ik) er wel tegen, sommige anderen kunnen dat niet. dus wees respectvol in je reacties, ook al vind je die ene een sukkel of een knurft.

Wat ik wel grappig vind is dat je zelf vermoed dat het om een bug gaat, terwijl je eigenlijk als een jonge hond door de woonkamer rent, en al kwispelend de hele salontafel schoonveegt met je staart.
na je speelsessie denk je; hey! hoe is het hier zo rommelig geworden.....ER IS EEN BUUUUUG!

neenee, de enige bug die je hebt zit in je AARSHOOFD..

inderdaad....best leuk zo :)
 
aarshoofd? nee jij hept een lekker koppie

avatar34655_1.gif
 
Mike

Ik denk dat je sommige mensen tekort doet door te stellen dat het "maar" een hobby is. Er zijn er hier die vele 10.000den euro's uitgegeven hebben aan studio apparatuur. Er zijn er die hun werk ook daadwerkelijk uitbrengen. Er zijn mensen bij die regelmatig optreden of uitzenden via de radio. Technisch gesproken blijft het voor vrijwel iedereen een hobby, want ik denk niet dat er veel zijn die kunnen leven van de opbrengsten. Dus daar heb in principe gelijk dat het een hobby is.

Maar een groot deel is wel heel serieus bezig met de muziek. Als je dan echt antwoorden wilt krijgen dan moet je de muziek ook serieus benaderen. Dat is misschien je stijl niet, maar werkt wel het beste om antwoorden te krijgen. Nu denken forumleden die het antwoord weten op je vraag misschien: "daar ga ik niet op antwoorden, in zo'n kinderachtig iets heb ik geen zin" .

Vergeet ook niet dat ook veel forumleden ook niet de allerjongste meer zijn. Zeker geen pubers meer. Die willen gewoon niet op een bepaalde manier aangesproken worden. En geloof me over 10 jaar denk jij hier ook anders over dan nu.

Het klinkt allemaal heel belerig want ik nu zeg, maar neem het toch mee in je overwegingen als je de volgende keer een vraag stelt. En ja ik weet ook dat het "schoolmeesterachtig" klinkt. Maar als je voorbij gaat aan deze dingen probeer dan de kern eruit te halen en die de volgende keer toe te passen.

Paul
 
back 2 serieusheid dan maar, ik pas me wel aan, hou er echt totaal niet van, serieus blijven tijdens muziek maken wat is dat nou weer voor iets, je moet er mee spelen, niet zo serieus, mensen moeten is wat loser worden, meer speling, maar goed ik haat forums ...

Als iemand geen puber is heeft er niks mee te maken, het is niet zo dat als je geen puber meer bent dat je dan ineens veranderd in een saaie zak ... vat het gewoon niet al te serieus.

Lol nice pic Gijs, I bet you don't mind ;)
 
Je loopt op straat,.. beetje verdwaald,.. je wilt de weg weten,.
Daar zie je een clubje Bikers,.. Je loopt naar de grootste, lelijkste meest stinkende ongewassen viezerik die er tussen zit,.
Je vraagt: "Hoi,. ik zoek de willemleeghwaterhoofdwegstraatsteeg,.. weet jij die?" Die gast zegt dat ie t niet weet,. maar dat je t verderop bij de anwb kunt vragen,.
Jij zegt,. "AARSHOOFD!!!"

:?:?:?:?
 
Wat een vergelijking, het is ook een beetje mijn stopwoord ... maar ik bedoel het niet gemeen het is meer van DOH! Ja internet heeft geen sarcasme of weet ik wat herkenning ...

En besides, die reactie van Rupah was nogal lame dus vandaar DOH! .. hij hielp me niet echt hij trok gewoon een conclusie van mijn vraag, wat ik al gedaan had.
 
Back
Top