Aankondiging: Nieuwe E-MU PCI/PCIe Beta stuurprogramma

Voor windows gebruik ik de directsound (WAVE in panel) source input, en voor programma's die Asio aankunnen ASIO. Werkt prima.

Hoe bepaal je dat windows alleen de directsound kan gebruiken dan?
Als ik Chrome opstart en daarin muziek afspeel dan zie ik in Patchmix inderdaad de VU meters bij Wave uitslaan, maar zodra ik Renoise open krijg ik daar de melding dat de Asio drivers al in gebruik zijn...
 
Welke driver staat er ingesteld in Renoise? En heb je in patchmix asio channels aangemaakt?
 
Dit is momenteel mijn setup, waarbij alles afzonderlijk werkt. Windows zaken spelen af via de Wav 1/2 strip. Soundforge speelt af via de ASIO out 31/32 strip. Dit werkt ook tegelijk. Ook de In L en In R kan ik gebruiken om op te nemen in Soundforge.

Maar zodra ik Renoise start krijg ik de Asio is al in gebruik melding. Ik kan wel overswitchen op directsound en dan komt het geluid door op de Wave 1/2 strip. Het lijkt er dus op dat Renoise de 'volledige' Asio device van de E-mu in beslag wilt nemen en geen andere gebruikers van dezelfde drivers accepteert..

De Wave 3/4 en Asio 29/30 strips heb ik aangemaakt om te zien of dit een oplossing bood, maar dat was niet zo..
De andere Asio outs zijn voor de 8 ADAT out kanalen om die vanuit Renoise afzonderlijk over ADAT naar mijn AW4416 ADAT in te sturen.

attachment.php
 

Attachments

  • Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    94,5 KB · Bekeken: 129
Ik vraag me trouwens af of dit probleem wel 'binnen' patchmix te fixen is. De popup met de melding dat de E-mu Asio drivers niet goed zijn geinstalleerd of al in gebruik zijn geven mij het idee dat ik het buiten patchmix moet zoeken...

De enige echte relevante site die ik hierover kan vinden is deze:
http://www.moonshizzleproductions.c...s-with-the-e-mu-0404-pci-card-and-how-to-fix/

Hier wordt aangeraden om ervoor te zorgen dat alle programma's dezelfde instelling voor wat betreft Sample Rate hebben. Dit heb ik ook gedaan, maar brengt geen oplossing....
 
Die exclusiviteit is niet iets wat je in patchmix kan oplossen. Dat ligt aan de applicatie die ASIO wil gebruiken. Volgens mij wordt ASIO altijd exclusief gebruikt maar kan die wel switchen als de appicatie de focus niet meer heeft. Dat hangt dan weer af van de applicatie.

Je kan in Windows je standaard afspeel apparaat instellen. Daar moet je dus niet de ASIO kiezen maar de WAVE/directsound. In Soundforge zelf stel je juist de ASIO in.
 
ASIO voegt overigens niks toe aan Soundforge. Die zou ik ook gewoon over wave laten lopen, zodat de ASIO vrij blijft voor je DAW.
 
Ik zal inderdaad Sound Forge eens van ASIO afhalen, aangezien dit geen toegevoegde waarde heeft.
Overigens staan bij de windows afspeelapparaten niet de keuzes WAVE of Directsound. Ik ben nu niet thuis, dus kan even niet zien wat er precies staat.

Ik kan kiezen tussen iets van E-mu EDSP en Realtek HD. Die laatste is de onboard geluidskaart op mijn moederbord, maar die gebruik ik niet en zit niets op aangesloten. Dus kan ik alleen maar de E-mu kiezen...
 
Windows kan ook niet direct via ASIO afspelen.

Het is trouwens bij de E-MU kaarten wel aan te raden de onboard kaart uit te schakelen. Je hebt er (blijkbaar) nu geen conflict mee, maar het is wel bekend dat de E-MU drivers daarvan in de war kunnen raken.
 
Ik weet niet 100% zeker of bij onboard kaart nog aan staat. Zou goed kunnen dat ik die bij installatie van mijn pc gelijk uit heb gezet.
Vanavond nog 1 keer proberen en als het dan niet lukt dan moet ik af en toe maar switchen. Ik ben het beu door dit soort zaken niet aan muziek maken zelf toe te komen... :(

Maar bedankt voor het meedenken :okdan:
 
Ik heb een 1820m, heb nu een XP computer en overweeg een nieuwe computer.
Kan ik die 1820m uberhaupt insteken in een nieuwe computer ? Ik lees over verschillen tussen een PCI en PCIe slot maar kom er niet uit. Zou toch zonde zijn als je zo'n mooi kaart moet wegdoen.
 
PCI en PCIe zijn twee verschillende kaarten. Als je nu PCI hebt moet je nieuwe computer ook PCI hebben. Daarnaast zijn er zover ik weet geen nieuwere drivers dan Windows 7, en volgens mij stonden die alleen op het developers forum dat inmiddels uit de lucht is. Windows 8 zijn zeker geen officiële drivers voor, maar misschien dat de Windows 7 drivers daarin werken met wat rommelen. Ik heb zelf de 1212m (da's dezelfde 1010 basiskaart) in een Windows 7 desktop zitten, en heb de 32-bit Windows 7 drivers en applicatie zeker, en de 64-bit misschien ook nog.
 
Ok dank voor de toelichting.
Misschien zou een betere vraag zijn of er uberhaupt nieuwe desktops zijn met een PCI slot. Als een soort van backward compatibility bijvoorbeeld voor dit soort issues.
Ik zit op de Dell site te kijken maar wordt niet veel wijzer.
Etaoin, jij hebt een enigszins recent model of is ie ook al wat ouder ?

Edit:
En wat voor card heeft die Emu 1820m dan eigenlijk, is dat een PCIe Card ?

Edit 2:
http://us.store.creative.com/EMU-1010-PCIe-Audio-Interface/M/B002OB1NKY.htm
PCI dus, en de nieuwe PCIe werkt niet met de oude 1820m dock.

Zie ook:http://www.gearslutz.com/board/music-computers/447884-pcie-interface-question-1820m-pcie.html

Edit 3:
Nou begrijp ik er geen zak meer van, want er zijn kennelijk wel 1820m PCIe drivers.
http://www.x-drivers.com/catalog/drivers/sound_cards/companies/creative/models/e-mu_1820m/index.html

Hoe kan dat nou als er voor de 1820m geen PCIe kaarten zijn.
 
Mijn 1212m is PCI. Gekocht in 2004. Volgens mij zijn er zowel PCI als PCIe versies gemaakt, dus wat de jouwe is kun je alleen zelf zien.
 
Je kunt de PCI card van de 1820 gewoon in een nieuwe computer gebruiken geen probleem, wel even de laatste
drivers
downloaden van de Emu website.
 
Ok, maar hebben de computers die je nu koopt wel PCI slots (naast eventuele PCIe slots) ?
 
Dan moet je op de specs kijken van deze computer , je hebt er maar 1 nodig.

Groet, Rene

Dat begrijp ik, maar het vervelende is dat je dan zo ongeveer in de manual duiken dus vandaar de vraag.
De bevindingen tot dusver zijn trouwens dat hedendaagse PC's alleen nog PCIe slots hebben, dus erg hoopgevend is het allemaal niet ;{
Moet je gewoon een mighty fine geluidskaart bij het grof vuil zetten.
 
Meestal staat het wel bij de specs van een pc/moederbord.

Ik heb zelf ook een 1212m en heb specifiek naar een moederbord gezocht met nog 2 normale pci sloten, ook 1 voor mijn scsi kaart. Voor die laatste kaart heb ik jammer genoeg geen goede win7 drivers gevonden, dus die is er weer uit.

PC's die je nu koopt zijn zoals Etaoin al zei wel met windows 8, dus je zal of daarmee moeten (leren/kunnen) werken ofwel zelf windows 7 erop zetten.
 
Ik heb zelf ook een 1212m en heb specifiek naar een moederbord gezocht met nog 2 normale pci sloten, ook 1 voor mijn scsi kaart.

Ik vrees dat het dan dus zelf bouwen wordt en daarin ben ik geen held.
 
Back
Top