Radikal Technologies Accelerator

http://www.radikaltechnologies.com/

Radikal Technologies opens a new chapter in the High Definition
DSP domain - Advanced Subtractive Synthesis

The easy to use, expandable 8 voice polyphonic synthesizer
"ACCELERATOR" will take the lead on stage and in the studio with
an never heard, highly adjustable sonic palette of ultra fat sounds.

attachment.php
 

Attachments

  • accelerator.JPG
    accelerator.JPG
    18,3 KB · Bekeken: 65
Last edited by a moderator:
:dubbel: Wat een ontzettend nutteloze functie als je 'm niet live gebruikt (en dan nog..)
 
Ik zie ook het voordeel cq. toegevoegde waarde niet t.o.v. aftertouch/pitchbend/mod wheel. En dat heeft ie ook allemaal. Live misschien je biceps trainen, als hij zwaar genoeg is.
 
:dubbel: Wat een ontzettend nutteloze functie als je 'm niet live gebruikt (en dan nog..)

:D echt totaal onzinnige functie....markttechnisch natuurlijk erg sterk....om het jaar een nwe halen wegens gebroken pcb's..:z
 
handdoekjes onderleggen, vindt het wel grappig, voor de mensen die eigelijk liever een gitaar vastpakken, misschien nog een maatje kleiner en kassa kassa
 
Ik denk dat die motionsensor handiger kan zijn dan sommige mensen op het eerste zicht veronderstellen. zeker voor mensen die live spelen en helemaal total loss gaan in hun performance. + het lijkt ook heel degelijk te werken. dit is duidelijk een synth gericht op Live Performance.
 
Ik vond het wel een erg vet ding, klinkt fantastisch. Wel erg lelijk qua opdruk.
 
Ik ben niet onder de indruk. Mijn Ensoniq SQ-80, gebouwd in 1987, heeft ook 3 oscillatoren, 8 stemmen en 3 lfo's, analoge SSM filters, polyfone aftertouch en klinkt een karaktervoller. Marketingmensen proberen oude wijn in nieuwe zakken te verkopen, maar echte innovatie in synthesizers heb ik in geen jaren meer gezien.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben niet onder de indruk. Mijn Ensoniq SQ-80, gebouwd in 1987, heeft ook 3 oscillatoren, 8 stemmen en 3 lfo's, analoge SSM filters, polyfone aftertouch en klinkt een karaktervoller. Marketingmensen proberen oude wijn in nieuwe zakken te verkopen, maar echte innovatie in synthesizers heb ik in geen jaren meer gezien.

Er zit heel wat scheef in dergelijke redeneringen.
 
Ik ben niet onder de indruk. Mijn Ensoniq SQ-80, gebouwd in 1987, heeft ook 3 oscillatoren, 8 stemmen en 3 lfo's, analoge SSM filters, polyfone aftertouch en klinkt een karaktervoller. Marketingmensen proberen oude wijn in nieuwe zakken te verkopen, maar echte innovatie in synthesizers heb ik in geen jaren meer gezien.

Het probleem bij 'liefhebbers' is volgens mij dat ze innovativiteit zoeken die groots ogen. Dan krijg je dus van die rare fratsen als motion sensors. Nog net geen skippy-bal controller.

Ik laat die Sq80 vergelijking maar even voor wat het is. Ik heb me mateloos geërgerd aan Joerg z'n aanpak bij de Spectralis en het lijkt me sterk dat ie mij ooit nog iets weet te verkopen, maar los van dat feit acht ik Joerg wel in staat een innovatieve VA te maken. En die innovativiteit zit m dan in het feit dat het klinkt als een klok, dat is tegenwoordig al heel wat vrees ik.
 
op namm 2011 weer aanwezig:



ben wel benieuwd aan het worden naar deze synth. paar filmpjes en sound clips die ik ervan heb gehoord klinken veel beter dan ik had gedacht. Misschien qua klank een goede concurrent voor de Virus TI? wat denken jullie?
 
Ziet er wel goed uit, beetje verbeterde versie van quasimidi raven denk ik zo, kost wel 2000 euro... pffff...
 
Speculaasjes:

- 3 oscillators with sweepable waveforms, time linearity modulation, phasemodulation, ringmodulation between Oszillator 2+3, oscillator synchronisation and linear detuning
- 6 envelope generators, 4 LFOs (3 voice, 1part LFO)
- noise with noise filter (multimode filter - LP, HP, BP and Notch 12 / 24 dB) and independent amp & envelope
- 2 multimodefilter per voice - LP, HP, BP and Notch with 12/24 dB per filter switchable independent oscillator to filter feeds, flexible serial and parallel filter routing
- additional 3 band full parametric EQ per voice
- powerful modulationmatrix
- 2 powerful FX with Delay, Chorus, Flanger, Phasing and Rotary Ensemble FX?s warm sounding tube distortion and saturation stages
- arpeggiator - up to 8 step sequencers with chord memories, 32 steps and three lines for parameter control. Realtime features like mute, skip, gate, transpose, direction and line length manipulation
- split, dual, single and performance mode with performance memories and selection chain programming
- acceleration sensor for parameter control
- 61 lightweighted keys with channel aftertouch
- 512 sound memories, 200 performance memories, 100 performance chain memories
- categorized sound selection
- categorized randomize sound function
- floating point processing for enhanced dynamic range
- 8 voices (up to 32 voices per DSP expansion)
- two part multimode (to 8x multimode with DSP expansion)
- monochrom graphic display with RGB backlight

Connections

- expression pedal input
- footswitch input
- galvanic isolated USB connector (USB MIDI class device)
- two external balanced inputs
- four analog outputs
- headphone output with a discrete headphone amp
- additional SPDIF-Output
- two DSP expansion slots
- MIDI In, Out, Thru
 
Back
Top