Gezocht: Korg X911 user manual

Ziet er goed uit. Is het een idee om ook 1 of 2 lfo's toe te voegen? Ze zitten niet in de x-911, maar zou meteen een veel completere synth zijn. ...
Het toevoegen van een LFO, met minimaal een input voor de rate/speed lijkt me een zeer waardevolle toevoeging. Voor mij een serieuze overweging om erin te zetten..

helemaal mee eens :)
Een LFO is zeker een toevoeging, dan moet je m wel kunnen triggeren en een cv in voor de rate hebben. Net als de Micro LFO van Blacet bijv..

Uit de AS RS60 EG komt een sort-of lfo sweep. Mssn is het mogelijk om dit met 1 van de 9 EG's te doen????

Ik zou ook niet weten of er een soort lfo-achtig sweep met een cv-mixer gemaakt kan worden... en of uberhaupt een cv mixer gemaakt kan worden????

Ik kan me ook voorstellen dat je bijvoorbeeld 1 ms-10 filter eruit laat. 2 kan genoeg zijn...
Als een getriggerde lfo niet al te ingewikkeld en te duur is, zou dit een goede vervanger voor 1 van de ms10 filters zijn.

Mssn is het wel mogelijk om op wat nu vcf 2 is, het overgebleven filter stapelbaar (1vcf/2vcf mode) te maken. .. ik roep maar wat ????

Wsl dat er dan ook een extra waveshaper overblijft. Voor het active filter zijn dan 3 waveshapers beschikbaar iv 2. Als het mogelijk is om waveshapers te stapelen (bv 6db/12db/18db) dan heb je 3 standen over het filter. Ik vermoed dat iig dit de waveshapers zijn en ze een distortion achtig effect hebben?!?

Misschien zouden de verwijderden... de discrete ms-10filters apart kunnen worden verkocht als modulaire modules ofzo....

Verkopen lijkt me niet handig omdat je, denk ik, een incompleet filter te koop aan biedt. De x911 bestaat niet uit modulaire modules maar uit slechts 2 printplaten, als ik het schema een beetje begrijp.

Deze mod zorgt ervoor dat de aanwezige vco, vele vcf's, vca's en eg's met cv-, en uiteindelijk ook veel beter, controlleerbaar/bestuurbaar zijn. De synth wordt semi modular en niet echt modulair. Vanaf de printplaat blijft de synth altijd pre-patched. Alle in-ouputs die worden gebruikt in een patch onderbreken/overrullen het interne signaal.

Verder heb ik ook even een verzoek op het electro-music forum geplaatst, aangezien daar nogal veel knappe koppen rondhangen die zo'n beetje alles al gemod hebben. Met een beetje mazzel is er iemand die nog wat schema's heeft liggen.

:okdan: Ik heb Erik ook nog een mail gestuurd met wat vragen. Wie weet kan ie ze makkelijk beantwoorden :)

Voor het technische gedeelte moeten we PWM en/of Barno + collega raadplegen



Mijn interesse is gewekt......ik doe mee!
grtzzzRb
ps, die 606 ziet er wel mooi uit zo..

Iedereen aan de SMS911 :luv:

:halleluja zonder nu al om donaties te hebben gevraagd staat de teller op 7 (mogelijk) geintresseerden... praise the lord :halleluja

Op muffwiggler las ik een advertentie in de DIY sectie een aanbieding voor gemodde 3he serge panelen. De panelen zouden rond de 55/60 p/st uitkomen. Als alles zover is neem ik ff contact met topicstarter.

Ik ben bang dat ie 9he gaat worden ipv 4 of 6 :P
Plus dat er heel veel in-outputs en potmeters op komen }:|
Wie weet komt er wel voor een dikke 300-350eur. of meer aan materiaal in..
dit dan nog zonder behuizing en frontplaat .... :)
 
Laatst gewijzigd:
Ehm, is het niet het handig om gewoon alleen de 'hidden' features van de X911 (incl alle filters) naar een frontplaat te brengen en LFO's en dergelijke gewoon uit je andere modulaire synths te halen? 'tis niet dat we echt keuze hebben uit modules... we breken gewoon een bestaand ontwerp open.
 
ps, die 606 ziet er wel mooi uit zo..

Thanks brz, nu nog even afmaken dat ding en dan ben ik helemaal tevreden.

Ehm, is het niet het handig om gewoon alleen de 'hidden' features van de X911 (incl alle filters) naar een frontplaat te brengen

Hier ben ik het ook wel mee eens. Er zijn genoeg LFO's, ADSR's en andere modulatie bronnen los te verkrijgen, dit lijkt me makkelijker en mooier in het eind resultaat.
Ik kan mijn mono/poly ook nog wel 2 extra LFO's en ADSR's geven maar dat schiet niet echt op. (Een delay erin bouwen...)
The sky is the limit, maar het lijkt mij beter gewoon alles wat erin zit en goed naar buiten te halen is te doen en er geen extra modules in te bouwen.

Let er ook op dat een groot deel van de 9 filters shapers zijn voor de preset geluiden, deze zijn ook niet echt interessant om naar buiten te trekken.

groet,
Maarten
 
Oi Maarten,

Wat denk jij dat haalbaar en interresant is om te doen dan?

Ik wil wel graag de crossfader houden, die is vet handig tijdens livesetten:)

Grtzz Bruce
 
Ehm, is het niet het handig om gewoon alleen de 'hidden' features van de X911 (incl alle filters) naar een frontplaat te brengen en LFO's en dergelijke gewoon uit je andere modulaire synths te halen? 'tis niet dat we echt keuze hebben uit modules... we breken gewoon een bestaand ontwerp open.

ja ben ik ook voorstander van...
anders wil ik wel een minimoog erin hebben ;)
 
Zou je het niet gewoon op het MS-serie formaat houden, zoals EricG gedaan heeft? Desnoods met minijacks. En idd, het gaat om de VCO, VCFs, VCAs en Audio/CV converter. de rest kun je met andere utility modules doen
 
ja ben ik ook voorstander van...
anders wil ik wel een minimoog erin hebben ;)

Dat wil ik ook! :)

Oi Maarten,

Wat denk jij dat haalbaar en interresant is om te doen dan?

Ik wil wel graag de crossfader houden, die is vet handig tijdens livesetten:)

Grtzz Bruce

Bruce goeie van je, die crossfader zou ik weg laten omdat ik (nog) geen livesets doe.
Ik ga van de week eens diep in de schema's duiken om het uit te pluizen. Hier kan ik overigens wel wat hulp bij gebruiken, ben nog lang geen Bob weetje.

groetje,
Maarten

P.S. Minijacks ben ik geen voorstander van. Lekker groot is what I preach.
 
Ik ben ook voor groot. Wel zo relaxed als je het voor het kiezen heb:)

De crossfader is lekker om mee te spelen, zie ik op geen andere fx terug .
 
Bedenk ineens dat ik jaren geleden eens contact had met Erik G uit zweden van http://hem.bredband.net/elmuced/ms_sys.htm

Ik vroeg m hoe resonance op het filter te zetten en hij schreef:

Hi!

I don't have a schematic for it. But I can tell you that I have used
exactly the same resonance control as in MS-20 version 2. The main filter in 911 uses the same filter as MS-20 ver. 2 and you can find the MS-20
schematics anywhere on the web. Just insert the extra OPamp, pot and diodes and you will have a full resonance control.

Good luck!
/Erik​

Verder zijn de bijgaande schema's met aantekeningen volgens mij van hem afkomstig (vond ze op mn harde schijf). Kan er zelf niks mee. Hopelijk toch handig voor de kenners...
 

Attachments

  • erik_g1.jpg
    erik_g1.jpg
    173,2 KB · Bekeken: 133
  • x911schema-5.jpg
    x911schema-5.jpg
    182,1 KB · Bekeken: 130
Kijk dat is ook weer handig, thanks Murphf. Zelf kan ik ook niets met deze schema's, maar alle info is mooi meegenomen.

Ik werd op electro-music erop gewezen dat twee verschillende versie 911's te zijn, wslk ook met korg35 filter en lm13600 filter. Ik vind hier verder niks over op het net, dus kan het niet bevestigen.
 
'tis niet dat we echt keuze hebben uit modules... we breken gewoon een bestaand ontwerp open.
Hier ben ik het ook wel mee eens.
En idd, het gaat om de VCO, VCFs, VCAs en Audio/CV converter
+1 :okdan:

Aan het eind van de ochtend was Ik iets te lang wakker....
de insteek was veranderd van; wat is er technisch mogelijk, naar; wat is mn wishlist en hopelijk techn. mogelijk :P

LFO's toevoegen maakt het veel complexer...
Extra (complexe) printplaten toevoegen is iig niet echt mn bedoeling :)

Als het mogelijk is om simpele multiples en evt. een cv mixer in het ontwerp te verwerken...
GRAAG! :{

Alles is geheel afhankelijk van wat er technisch mogelijk is.
Wel ben ik voorstander om zoveel mogelijk functies naar buiten te halen en alles volledig controleerbaar te maken!

Zou je het niet gewoon op het MS-serie formaat houden, zoals EricG gedaan heeft? Desnoods met minijacks.
Ik ben erg voorstander van mini jacks en 19"
Sowieso omdat ik meerendeel mini jack modules en 19" racks en geen oneindige ruimte tot mn beschikking heb :)

Layout van het frontpanel maakt me niet zoveel uit, als het maar logissch is en er gelikt uitziet :P
 
Ik heb aan Twiki gevraagd of er Korg35 of lm13600 in mn 911's zitten....
Natuurlijk hoop ik op Korg35's :D
 
Het is weer veelbelovend allemaal. Casper, weet je wanneer je je 911's terug hebt?
Ik heb zelf niet zo'n haast met de mod, want over een tijdje heb ik waarschijnlijk een optreden en dan wil de gitarist 'm wel ff gebruiken.

Mijn voorkeur gaat trouwens ook uit naar gewone jack ins en outs. Ik heb verder geen modulaire zooi, dus weinig reden voor minijacks. Het lijkt me wel handig als we allemaal hetzelfde frontpaneel hebben, aangezien daarvan de kosten gedrukt kunnen worden als we 6 keer hetzelfde paneel bestellen (of zie ik dit fout, heb nog nooit een custom paneel besteld :D )
 
Ik ben het met je eens Walter :)

Twiki heeft nog geen datum gegeven. Eind februari heb ik ze naar m opgestuurd. Ik ga ervan uit dat ie tussen de 4 tot 7 weken nodig zal hebben. Ik mis mn 303 wel ... maar die komt full-working terug en das maar goed ook :)

Tot nu toe zijn er 7 tot 8 personen geintresseerd. Dus wie weet is een batch van 10 of iets meer mogelijk. Het lijkt me ook makkelijker om alle benodigheden (in-outputs, potmeters etc) in 1x te bestellen om zo de kosten te drukken...

Verwacht ook niet dat dit project binnen 4 maanden is afgerond ofzo :P
Ik verwacht dat over 4 maanden pas meer duidelijk is en pas besteld kan worden

Wsl dat ik zelf het frontpaneel assembleer en wie weet tegen wat betaling ook voor anderen... ik zie het niet zitten om zelf op de printplaat te solderen :)


Edit:
wsl loop ik veel te hard van stapel.....
maar dit project heeft duidelijk mn aandacht en ik wil er serieus mee aan de slag...
We zijn afhankelijk van de mogelijkheden van de XX911 en de meer technische mensen die het schema aan het bestuderen zijn

Edit 2:
Mono-Poly heeft de Serge panelen besteld bij --> www.gravoprintec.de
 
Laatst gewijzigd:
Het lijkt me wel handig als we allemaal hetzelfde frontpaneel hebben, aangezien daarvan de kosten gedrukt kunnen worden als we 6 keer hetzelfde paneel bestellen (of zie ik dit fout, heb nog nooit een custom paneel besteld :D )

Het drukt idd de kosten als je er meer besteld. 10% vanaf 5 stuks.
Met gravoprintec heb ik geen ervaring.

Fijne zaterdag nacht allemaal.
Maarten
 
Aan George van MiniMatsonModular heb ik gevraagd of het mogelijk is om zijn cv-mixer te integreren:
MMM schreef:
Hi Casper, I don't see why not. They require +/-15VDC or +/-12VDC to work and the VC input works from 0 to +5VDC input which is linear and takes it from 0 to full output. You can also trim the gain of each channel from low to hitting the power rails and turning your signals into very loud square waves. Not too practical but, you could if you wanted to. George
 
Barno stuurde een positief PM'tje...
De schema's die ik van Erik G. heb gekregen zijn redelijk bruikbaar en geven meer inzicht in de mods.

m'n x911's hebben beide een LM13600 filter ....
imo is dit het tammere ms20 filter
 
Back
Top