Roland JX3P met houten zijpanelen!

En Tano zit de Glitsa eral op? Ben benieuwd naar het resultaat.:W
 
het is niet echt een mod, eerder een overhaul...

de toetsen kletteren omdat de ingebouwde limiter/expander van de camcorder het geluid zit te versterken...
domme manier van opnemen ook om juist een synth te demonstreren maar goed...

demootje is trouwens ook om een slappe zak van te krijgen met deze 'kijk eens hoe foutloosch snel ik kan spelen'...
 
http://nl.youtube.com/watch?v=x7k07a295SY

Een Roland jx 3p met ingebouwde pg200.

Leuk gedaan en ziet er ook catchy uit.

Kwam er nog eentje tegen:

5872197855_89fda8dcd1_o.jpg


http://www.flickr.com/photos/customsynth/sets/72157627050326848/detail/
 
Hij heeft wua uiterlijk wel iets weg gekregen bij diegene van die zwarte Blofled keys, uitgezonderd uiteraard de knoppen. Al is die Blofeld er wel iets op vooruit gegaan qua bediening in vergelijking met de micro Q in de zin dat je bij de Blofeld niet eerst omhoog of omlaag hoeft te gaan met de cursorknoppen maar direct een rij kan selecteren. Scheelt weinig maar dat irriteert mij nog steeds aan de micro Q.

Zo'n zwarte Blofeld keys met wat meer knoppen zie ik wel zitten. Want die Stromberg van hun zal wel niet meer het levenslicht gaan zien vermoed ik.
 
Ik vind die tweede mod niet zo mooi, ik vind hem een stuk onduidelijker zonder al die mooie retro kleurtjes.
 
Ik vind die retrokleurtjes van het origineel leuk en mooi, maar ik heb ze nooit weten bijdragen tot (maar gelukkig evenmin afbreuk doen aan) de duidelijkheid. Ik vind het ding eigenlijkook wel knalduidelijk zonder kleur.

Ik blijf het -ongeacht de kleurtjes- een heel leuke synth vinden, ik voel me er gezellig thuis op. :)
 
Kleur - mits goed toegepast - draagt altijd bij aan duidelijkheid in een interface of afbeelding. Net zoals grootte, groepering, vorm, volgorde, etcetera. Al is het wel zo in dit voorbeeld dat rood en groen willekeurig gebruikt worden en niet als signaalkleur. Normaal pak je rood niet voor een "veilige" actie.
 
Daar ben ik het mee eens bikkel. (ik heb een master in mens-machine interactie).

Maar ik bedoel dat er in het specifieke geval van de JX-3P weinig gebruik gemaakt is van kleuren om iets duidelijker te maken. Je hebt edit groep 1 en 2 (wit en rood) maar met de PG200 valt dat weg. De enige kleurcodering die dan nog overblijft zit in presetbank A en B, maar da's zonder kleur net zo duidelijk want er loopt een lijn (één van de enige lijnen) naar de bijhorende knop. Dus kan de jx-3p met pg200 mijns inziens net zo goed in zwart wit als in zijn originele kleurstelling wat gebruiksvriendelijkheid betreft.

Het eighties skipak gehalte gaat er natuurlijk wél mee naar beneden. :D
 
Het is wel een leuke bak met een PG-200 er bij (of er in), het enige wat me er van weerhoudt om ook een PG-200 te halen is de KIWI Electronics editor. Maar de hype is begonnen en de prijzen rijzen. Soms heb ik het idee dat het er zelfs aan bijdraagt of ik hier ergens over praat of juist niet.....er zijn een paar dingen waar ik hier pas weer over ga praten op het moment dat ik ze zelf gekocht heb en niet eerder ;)
 
Het moet vervelend zijn als de wereld om jou draait. ;) :D

De JX-3P heeft de afgelopen jaren inderdaad een stijle opmars gekend. Ik heb de mijne net op tijd gekocht wat dat betreft. Niet dat ik nu kan gaan rentenieren; het compenseert voor andere synths die ik "te duur" gekocht heb en voor synths die alleen maar in waarde dalen de eerste tig jaar (nieuw spul dus)
 
Het moet vervelend zijn als de wereld om jou draait. ;) :D

Hehehe ja die opmerking had ik wel een beetje verdiend. Toch gaan mensen echt wel af op wat andere mensen zeggen op forums, heb jij nog nooit gehad dat je aan het Googlen geslagen bent na een tip van iemand hier en uiteindelijk besloten hebt om het ding ook te kopen? Er zijn net wat te veel "te koop gevraagd" threads gestart toevàllig net nadat ik een bepaald ding uitgebreid heb besproken.

De JX-3P heeft de afgelopen jaren inderdaad een stijle opmars gekend. Ik heb de mijne net op tijd gekocht wat dat betreft. Niet dat ik nu kan gaan rentenieren; het compenseert voor andere synths die ik "te duur" gekocht heb en voor synths die alleen maar in waarde dalen de eerste tig jaar (nieuw spul dus)

Yep, ben blij dat de Six~Trak eindelijk bijna het zelfde oplevert als ik er ooit voor betaald had. Niet dat ik hem ooit ga verkopen waarschijnlijk, maar toch is het fijn om een hobby te hebben die in theorie bijna geen geld lijkt te kosten :D
 
Back
Top