Roland JX3P met houten zijpanelen!

Roland JX3P met houten zijpanelen!

Hallo, ik dacht dat er vast wel mensen zijn die het leuk vinden om te zien hoe ik de oude zijpanelen van de JX3P vervangen heb door zelfgemaakte zijpanelen van meranti hout!

Het heeft me ongeveer drie uurtjes gekost om ze te maken. Alles is kaarsrecht en waterpas 8)

De foto's:
 

Attachments

  • Synth 2.JPG
    Synth 2.JPG
    143,9 KB · Bekeken: 40
  • Synth 3.JPG
    Synth 3.JPG
    152,7 KB · Bekeken: 45
  • Synth 1.JPG
    Synth 1.JPG
    141,5 KB · Bekeken: 40
@ Kalusi

Ja ze zijn inderdaad iets licht, ik zat namelijk te twijfelen of ik ze nog moet behandelen met beits of zo... Wat denken jullie? Welke kleur zou er mooi bij passen?
 
ikzelf zou ze gewoon vernissen.

Maar je kan ze ook wit of rood schilderen zodat ze wat beter matchen met de front panel.

Wel knap gedaan.
 
Okay jongens, dat wordt beitsen dus, want dat is volgens mij een speciaal soort ''lak'' die ook deels in het hout trekt en het wat donkerder maakt. Ik denk dat ik voor de zelfde kleur als de Juno 60 sidepanels ga.

Ik ben trouwens ook van plan om het frontpaneel een iets ''simpelere'' look te geven door er met de zelfde kleur zwart bijv. die rode lijn boven weg te werken (vind 'm sowieso overbodig en op de achterkant staat alles nog een keer geschreven, ben zelfs misschien van plan later een hele nieuwe houten kast te ontwerpen zodat het design gaat lijken op een minimoog). Op de achterkant zitten nogal wat krassen en die wil ik waarschijnlijk ook overspuiten.

Hmm, 't liefst zou ik het hele frontpaneel overnieuw willen laten spuiten en labelen... (professioneel natuurlijk). Kan iemand me daar iets over vertellen?:eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Olieen ipv lakken, wordt ie ook donkerder door.

NEE NIE BEITSEN!!!

Olie is VET! En niet vet eigenlijk :-)
Maaruuuuh, wel geil! Wil ik ook wel.. hoe zitten ze vast dan? Alleen aan de onderkant nu?
 
Word het dan te vettig ja? Het is vrij simpel bevestigd, ik heb gewoon een exacte kopie gemaakt van de originele plastic zijpanelen maar dan zonder die lelijke vorm (gewoon wat rechter dus). Ik heb de originele metalen beugel van het plastic paneel gehaald en die gewoon op het houten paneel geschroefd. Eigenlijk moeten er nog schroeven (van buiten) door de zijpanelen heen, dat gaat ook nog gebeuren, morgen namelijk. Dat was het enige wat ik vandaag nog niet af heb kunnen krijgen maar dat geeft niet zo veel want de panelen zitten nu wel vast aan de bodemplaat. Het is dus eigenlijk heel erg simpel, je moet 't alleen even door hebben :D
 
Tip: Haal een blik Glitsa eiglans....het hout wordt dan mooi donkerder....ikzelf heb hier een dressoir staan wat ik ooit zelf heb gemaakt ook met maranti hout. Met Glitsa wordt maranti donker bruin achtig rood en je behoudt ook heel mooi de houtnerven. Glitsa wordt vaak gebruikt voor trappen en boten. Wordt dus knetterhard en is daarna ook gewoon mert water af te nemen. Succes.
 
Haha ja dat is die JX3P van Dave. Aan zo iets zat ik wel te denken ja. Het schuine ''minimoog'' ontwerp is best makkelijk te maken. Een PG-200 er in verwerken ga ik denk ik niet doen, het is natuurlijk wel heel gaaf zo'n interne programmer, maar voor mij hoeft het niet. Een JX3P is perfect met de buttons en dataslider te editen!

@DenDer: Ik ga eens zoeken naar die ''Glitsa'' van jou ;)
 
Haha ja dat is die JX3P van Dave. Aan zo iets zat ik wel te denken ja. Het schuine ''minimoog'' ontwerp is best makkelijk te maken. Een PG-200 er in verwerken ga ik denk ik niet doen, het is natuurlijk wel heel gaaf zo'n interne programmer, maar voor mij hoeft het niet. Een JX3P is perfect met de buttons en dataslider te editen!

@DenDer: Ik ga eens zoeken naar die ''Glitsa'' van jou ;)

Mocht je het eventueel niet kunnen vinden dan kan je me ff pm-en, stuur ik je wel een klein blikje. ;)
 
Back
Top