Uit de kast....

donbrasco

qlickt
Lid sinds
15 december 2001
Berichten
2.944
Locatie
0317
Hier is ie dan, de grote onbekende krz !

Ik zit hier nu zo'n anderhalve maand a 2 maanden te lurken, posten, en te ouwehoeren zonder me voor te stellen. Elke keer als ik zo'n "voorstel"-draad voorbij zag komen voelde ik me een beetje schuldig. Je komt immers ook niet zomaar een klein feestje binnen lopen, zonder je aan de gastheer en z'n gasten voor te stellen, dus hier gaat ie.

Ben nu ongeveer zo'n 5 jaar (met tussenpozes) bezig met herrie te fabrieken. Ik ben begonnen met het fantastische programma FT2, na daar een beetje de beginselen van het arrangeren onder de knie te krijgen ben ik verder gaan kijken, omdat de beperkingen zo groot waren dat ik er akelig van werd. Over op MT2, ook trackerbased, maar dan met FX ! WOEI, dat was heftig. Delay, Reverb over je samples halen was een genot in het begin. Na daar een maand of wat mee te hebben gespeeld werd ik ook hier naar van de beperkingen. Ik had zoveel ideeen, maar daar kon ik helemaal niks mee, omdat die trackerprogramma's zo beperkt zijn in mijn opzicht.
Door een maat van me ben ik eigenlijk in aanraking gekomen met BUZZ, het 'totaal'-pakket van dit moment vind ik. Het is een sequencer, softsynth en tracker in 1. Er zitten superveel effecten in en het is superflexibel. Het grote nadeel is wel dat het wat buggie is, maar backuppen hebben we wel geleerd, na het verlies van 2 gig aan samples en songs. :stupid

De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in Cubase, omdat BUZZ niet helemaal lekker werkt met VSTi's. Opzich kan ik er goed mee werken, alleen werkt het niet zo snel als met BUZZ. Daarin kan ik veel sneller mijn idee uitwerken. Ik werk voornamelijk met Reaktor, FM7, PRO52 en Rewire Rebirth en Reason. Maargoe, ik begin eigenlijk de indruk te krijgen dat ik dit zo in hoofdstukken moet gaan verdelen, dus brei ik er maar een eind aan.

Wat ik maak? Ik 'probeer' ranzige techno te maken. Ook wel tekhouse (wat verstaan we hier weer onder?) en op z'n tijd wat hardtrance/hardhouse of een hardcore nummertje. 'Vroeger' ben ik iig begonnen met hardcore, maar daar ben ik persoonlijk een beetje op uitgekeken, hoewel er af en toe nog nette releases uitkomen, zoals Promo. Dus ja... wat moet ik verder nog zeggen? Weinig lijkt me... Ja, wat ik hier kom doen? INFO INFO INFO ! Ik wil alles weten en ben me op het moment blauw aan het sparen, waarvoor? Daar ben ikzelf nog niet helemaal uit, daar kunnen jullie me vast wel bij helpen dacht ik zo....

Jullie hoeven me ook niet te verwelkomen, want ik had mezelf al uitgenodigd. En ook excuseer ik mij..... ik ben 'nog' geen hardware bikkel, hoewel ik qua geluid alles tip top in orde heb. Maar ik zie toch wel toekomst in softsynthese. Zie Reaktor en de Absynth van NI.

8o)
 
Laatst gewijzigd:
Check de nieuwe VST adaptors eens op buzzmachines.com, die werken met de meeste VSTi's heel goed samen, zelfs Reaktor schijnt er goed in te draaien.

Ik vind Buzz veel beter geschikt om herrie mee te maken dan Cubase, je legt heel handig chains aan van apparaten en filters, en er zitten soms hele wazige dingen tussen (sea cucumber??).

Ook met vDist kun je hele ranzige resultaten halen als je zelf een distortionlijntje tekent.
 
Ik vind Buzz ook veel beter werken dan Cubase, alleen dat crashen de hele tijd en het peaken van generators als je een song opstart. Die Oskari schijnt de source te zijn verloren door een hd crash, weet je al of ie iets terug heeft? Er zijn zoveel dingen te verbeteren voor Buzz. Als de de bugs eruit halen kan er weinig tegen Buzz op denk ik.

Die nieuwe VST adaptors heb ik ook, alleen dan kan ik m'n ouwe songs waarin de VSTi's heb gebruik niet meer openen, crash ! :stupid :(

Maar je kan idd de gekste dingen uithalen en zo ontzettend snel, het is superflexibel. De nieuwe generators zijn ook wel goed. Die kloon van de Pro52 en die +6Ultra, ook de Speccy II en CSynth van Jeskola zijn erg lekker. Vooral die Speccy haal je heerlijke electro geluiden uit. Ook word er binnenkort een SID generator verwacht... Buzz is wat dat betreft echt 8P 8P

Maaruh, ik ben weg... ben m'n eigen stront aan het verteren. :W
 
zonder je te verwelkomen wil je je toch van harte al aanwezig wensen ofzo
 
Met 106 posts hoef ik je eigenlijk geen welkom te wensen, je weet je weg al te vinden

Dus: leuk dat je erbij zit :)
 
Back
Top