Beste budget mic tube pre amp voor rode ntk

Ik heb goeie dingen gelezen over deze : http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Electro-Harmonix/12AY7+Mic+Pre/10/1

60280_p.jpg
 
Ja ik ook,.. Die komt steeds terug,. tnx dude,. maar kan m nergens vinden,.. iemand een idee waar ze m verkopen?
En die tubepre van presonus,... die zie ik ook steeds terug! Iemand ervaringen er mee?
 
Presonus TubePre gebruik ik als preamp/DI voor m'n Fender Rhodes; ik heb overigens wel de standaard 12ax7 fabrieksbuis vervangen door een betere (TAD premium), waardoor hij veel beter is gaan klinken in het hoog, en warmer.
 
Waarom nog een buizenpre voor je buizenmic? En waarom een 'goedkope' preamp voor een goede middenklasse mic? ZOnde...spaar gewoon door voor een echt goede preamp dan, anders is het weg gegooid geld.
 
precies, koop dan een gewone solid state voorversterker. goedkoop buizenspul is een beetje zonde van je geld. geef iets meer uit, koop een Golden Age Project pre 73.

de hierboven genoemde EHX schijnt ook wel goed te zijn, da's wel een echt buizenversterkertje.
 
Heb veel goede dingen gehoord over FMR Audio producten.. de ReallyNicePreamp (RNP). Zoek maar eens hier op 't forum, simpel uitziende maar effectieve kastjes, helaas nog geen ervaringe ermee.

Volgens mij te koop bij Thomann.de

suc6!
 
RNP schijnt heel strak en clean te klinken, twee kanalen voor rond de 450 euro.
geen ervaring met de RNP, maar wel met de RNC. voor weinig geld goed klinkend spul.
 
De Rode NTK zou ik niet op een buizen pre-amp willen aansluiten van rond de €200,=

Voor dat geld heb je nieuw echt 3x niks wat buizen betreft, een echt goede buis begint al bij een paar honderd euro, laat staan een goeie buizen pre-amp.

Gewoon een goeie solid state pre-amp. De RNP zoals hierboven aangeraden kan ik me helemaal in vinden, maar valt niet in de 200 euro categorie helaas.

Ik zou even door sparen.
 
een echt goeie buis hoeft maar een paar euro te kosten.
een goed uitgedacht en goed uitgevoerd circuit met goede componenten, dat is duur.

Ok, als jij dat zegt geloof ik dat. Het is alleen zo dat er hier een audio speciaal zaak is waar ze echt het dure spul hebben staan, en die verkoper gaf aan dat buizen gedeeltelijk een onterecht goede reputatie hebben, vooral als het gaat om de buizen die je tegenkomt in apparatuur van onder de 500 euro. Een echt goede buis zoals zij ze los konden leveren, begonnen bij 250 euro en dat liep zelf op tot boven de 800 euro als ik me niet vergis. (Hij had dan ook een buizenversterker staan van 11.000 euro.. sick!)

Ik ben zelf helemaal niet van de buizen overigens.. doe mij maar goed/degelijk solid state spul. :D
 
ik denk dat die verkoper spookverhalen vertelt. 800 euro voor een buis? verkopen ze vast ook richtingsgevoelige interlinks van 500 euro per halve meter :D
op die manier gaan mensen van alles geloven terwijl het niet klopt.

goedkope buizenapparatuur geeft de buis een laag voltage op de anode (rond de 50 volt meestal) terwijl die buis gemaakt is om een veel hoger voltage te krijgen (150 - 300 volt) hier worden meestal de bekende ecc81/82/83 etc dubbel triodes voor gebruikt. ook worden er standaard matige buizen (shuguang, sovtek, ehx) in gezet. deze kosten in de winkel rond de 8-15 euro. voor een zelfde bedrag koop je een nieuwe JJ of oude buizen die nog goed kunnen zijn. om een correct buizencircuit te bouwen heb je vooral ook een goede voeding nodig, goede trafo's etc. DIT maakt het duur. kost je zo een paar honderd extra.
Een ART mpa gold kan bijvoorbeeld ook op een hoger voltage werken, al is het nog steeds geen ideaal circuit. staar je niet blind op het hele 'warme' buizen gedoe.

koop een degelijke solid state voorversterker, als je op een budget zit heb je zo veel meer voor je geld.
 
Ik kan je niet helpen met specifieke types, maar zou inderdaad ook geen buizen preamp achter je buizenmic gaan hangen.
 
Ghehhe,.. nee sorry,.. nt1000,. geen ntk
Daar ging t nou juist om! De hele discussie!
Beetje slaperig ofzo toen ik deze post maakte

Maar goed,. Ik weet best wel dat ik beter kan doorsparen,.. Maar daar heb ik geen tijd voor,.
Heb dinsdag een sessie op locatie,.. 200 in the pocket en voor die tijd moet ik echt een preamp hebben want ik voel dat ik wat mis in de laatste opnames terwijl dat met de ntk in de studio laatst een stuk voller was.
Ik ben gewoon niet zo te spreken over de preamps van mn maudio fasttrack en moet dat dus anders oplossen.

Ik lees veel goeds over de electro harmonix maar kan niet vinden waar ik die kan kopen.
Verder schijnt de tubepre van presonus ook goed te werken.
 
@Mario: moet de sound van deze locatie-opname nog matchen met die van je studio-opname, of zijn dat 2 verschillende klussen?
Zo ja, laat ff weten welke preamp je in de studio met die NTK hebt gebruikt.
 
De preamps in oudere mengtafels zijn vaak stukken beter dan die dedicated budget preamps die er nu op de markt zijn. Zoals anderen hier ook zeggen de budget buizen preamps doen helemaal niets met het buizen circuit. Ze voegen zelfs eerder vieze distortion toe dan de harmonische distortion die kwailteits preamps toevoegen. Ga dan idd voor een solid state preamp ipv een goedkope buizen preamp. Dat buizen gedoe in dat segment is pure marketing.
 
@Mario: moet de sound van deze locatie-opname nog matchen met die van je studio-opname, of zijn dat 2 verschillende klussen?
Zo ja, laat ff weten welke preamp je in de studio met die NTK hebt gebruikt.

Nee,. hoeft niet te matchen,..
Mic gaat daar zo de mackie 32-8 in,.. Die heeft goeie pre's,.. maar die kan ik niet meeslepen natuurlijk.
Maar het gaat wel om dezelfde zanger,.. en t viel me gewoon op dat die opnames een stuk dikker klinken.
Geen idee watvoor kaart er in de daw steekt daar maar geloof niet dat ik eerder veel verschil in geluidskwaliteit heb opgemerkt als t om de opnamekwaliteit van de kaart gaat.
Is puur de combi mic en pre volgens mij.
In ieder geval is de kwaliteit van de nt1000 icm de fasttrack niet optimaal.
 
Back
Top